Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
25.12.2013 23:09
Varaudu sitten ettå saat muuten tehä aika paljon ite ja melkosilla budjettiratkasuilla. Meinaan katteitten teko sun muu kuitenkin maksaa.
26.12.2013 9:45
Nelari 180cc pytyllä (lman nokkaa, kampiakselia ym ym hiluja) tuo nimenomaan vääntöä. Huippuja kun haluat, niin välityksillä saat muunneltua siitä yhtä laiskan, mitä se oli 125cc, mutta vinguttamalla huippunopeus vain kasvaa joitain kymppejä.
Itse olen tosi tyytyväinen omaan pyttyyn, ohitukset ei enää ole tuskaa ja motarivauhtiakin pystyy nyt pitämään ongelmitta. (lue:ohituksia en ole kokeillut 120+ vauhdeissa) Kuitenkin kaikenkaikkiaan tuo 180cc on järkiostos, kun lähdetään projektoimaan. Kiihtyy nollasta sataan kivasti (lue: 125cc jäi vähän kaipaamaan lisäätenkua 80-->100--> vauhdeista) ja jaksaa pitää vauhdin yllä.
30.12.2013 21:50
Nyt kaipaisin kipeästi motot.netin väen mielipidettä. Olisi nimittäin tehtävä vaikea päätös 2- ja 4-tahdin välillä
Vaihtoehdot ovat:
Husqvarna sm, johon kuitenkin laitettu 250h ajettu WR kone. Kuulemma remontoitu pari tonttua sitten, tästä ei kuitenkaan vedenpitävää tietoa ole...
TAI
Yamaha Wr x, ollut käsittääkseni hyvällä käytöllä, sekä huollettu hyvin. Tällä hetkellä mittarissa noin 25tkm. Kuitenkaan koneeseen ei ole vielä kajottu.
Molemmat pyörivät samoissa, noin 2500€ hinnoissa. Matka-ajoa minulle ei paljoa kuitenkaan tulisi, joten 4-tahdin edut siinä voi karsia pois. Ajo käsittäisi siis pääasiassa "kylärälläilyä". Noista husseista hieman negatiivisia kokemuksia on kuitenkin, sillä veljellä leipoi, ja seuraavallakin omistajalla ilmeisesti pyöräytti pellillisen miltei heti sen ostettuaan. Tiedä sitten miten paljon happea sai uudella omistajalla.
Pyydän anteeksi viestin pituutta...
30.12.2013 23:07
Kyllä mää WeeRan ottaisin ja kattelisin öljyn tasoa....
30.12.2013 23:46
Ite en myöskään ottaisi kisakoneellista katukäyttöön, mutta jos oikeesti tulee just jtn miittiajoo sun muuta niin mikös sen parenpi silloin. Yleiskäyttöön ennemmin wr.
31.12.2013 17:00
Toi husse kuulosti vähän epämääräseltä, niin melkeen ottasin jo sen takia ton Jammun. Wr Hussesta mulla on vaan hyvää palautetta, eli jos semmosen ostat, niin todnäk. kestää hyvin, jos huollat ajallaan. Noissa munarallin koneissa on vähän ollut jotain häikkää, mutta jos männän tohon wr:ään vaihtaisit, niin ei juuri muuta tarvitsisi tehdä. Vähemmän sitä joutuisi huoltamaan kuin 2t:ä.
31.12.2013 17:47
Yammun kannalla kyllä itekkin. Kakstahdista pitäs ehdottomasti olla kuitit rempoista.. Se on äkkiä yli 600 euron pärähdys jos leipoo kiinni ja joutuu pytyn ja männän vaihtamaan liikkeessä (ite vaihtamalla tietty säästää), alakerran kamoista puhumattakaan. Yammuun sai mäntäsarjaa muistaakseni 140 eurolla. Kyllä tuolla vielä ainakin 5tkm luulis menevän mutta ite vaihtaisin männän heti kun alkaa syömään öljyä. Eipä itelläkään oo mitenkään hirveen hyvä kuva noista hussen kakstahdeista, taitaa olla ajotavasta ja säädöistä helvetin tarkkoja ku kavereilla ne on kokoajan paskana. En tiedä onko vika kuskeissa vai pyörissä, siitä on ollu laajat paskamyrskyt täällä niin ei aloiteta sitä taas.
Yamaha WR mulla oli ennen Detsiä ja kaikinpuolin mukava värkki, kiva ajella kaupungissa ja ennenkaikkea luotettava, ei sellasia kilinöitä ja kolinoita kun detsissä eikä koskaan tarvinnu työntää käyntiin
21.1.2014 16:30
E: Eipä mitään enään
Viimeksi muokannut afcan1932 päivämäärä 4.4.2014 17:44, muokattu yhteensä 1 kerran
21.1.2014 17:05
Husse SMS4/SMR.
21.1.2014 17:15
E: Eipä mitään enään.
Viimeksi muokannut afcan1932 päivämäärä 4.4.2014 17:45, muokattu yhteensä 1 kerran
21.1.2014 18:25
Kyllä mielummin ottaisin dtn ku wr, molemmat ollu tässä syksy-talven aikana ja dt löytyy vieläkin. Ei vie bensaa paljo mitään, tietysti vähä enemmän mitä wr mut onhan toi paljo kivempi kaikin puolin. Hyvä pyörä ajella matkaa, keulia, ja on osottautunu erittäin luotettavaksi. Sähköstä käyntiin 8h pihalla seisomisen jälkeen näillä pakkasasteilla ~20 lähteny vielä suht iloisesti.
Tehoa tuntuu olevan ihan riittävästi, ei katupiikissä varmaan tän enempää tarvis ollakkaan. Huolloistakaan en ottais mitää stressiä, öljyjä vaihtoon sitte ku tuntuu, mäntä ~10-15tkm(wrllä 20tkm?
) ja alakerralla ajaa parhaimmillaan 50tkm.
Dt lisäks paljo halvempi, 2000€ hintaluokkaan saa jo helposti uudenmallin smotoja, wrään saat laittaa ainaki tonnin lisää. Vakuutukset parisataa euroa vuodessa halvemmat dtssä.
Kysele vaikka yv.llä jos jäi joku mietityttämään niin osaan ehkä auttaa.
21.1.2014 18:36
afcan1932 kirjoitti:sampul1 kirjoitti:Husse SMS4/SMR.
Olen tätäkin miettinyt, mutta olen päätynyt siihen että WR olisi parempi vaihtoehto.
Perusteluja tälle? Husse on jokalailla parempi vaihtoehto, kun oikeasti alkaa järjellä miettimään. Pari pointtia, minkä takia valitsisin husqvarnan WR:n sijasta.
-Halvemmat varaosat
-Helpompi ja halvempi säätää käymään oikealla seoksella vrt. yamahan ruisku
-kevyempi
-parempi alusta
21.1.2014 18:44
Eipä mitään enään
Viimeksi muokannut afcan1932 päivämäärä 4.4.2014 17:45, muokattu yhteensä 1 kerran
21.1.2014 22:57
Molemmat laitteet omistaneena voin sanoa, että loppujen lopuksi mieluummin sitä ajeli weeralla, kuin detsillä. Tehottomuus tietenkin ärsytti weerassa, mutta jokaikinen kerta nauratti, kun tankilla kävi.
Viikossa kilometrejä tulikin lähes 400km, jonka takia se vähäkulutteisempi oli minun lompakolle parempi valinta.
Tiivistetysti:
Weera, jos tulee oikeasti paljon ajoa viikoittain.
Detsi, jos haluat sopivasti tehoja pitkähköillä huoltoväleillä, eikä sellainen 5-8l/100km kulutus ole ongelma!
21.1.2014 23:37
No eipä se vakiodetsikää (tyhjällä putkella ja johtokikalla) paljoa kuluta. tais itellä olla joku 3-4 litraa satasella kylänrinkiä ja pikku siirtymiä.