Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
25.11.2013 22:23
Teemuquu kirjoitti:Mites onko mahdllista ajaa käsittelykoetta talvella, olen käynyt kaikki tunnit jo ja teoriakoe olisi tossa kolmen viikon päästä. Täytän siis heti vuodenvaihteen jälkeen
Itellä siis jo husse tallissa niin saisiko sen ajaa jos opetuskatsastaa ? Ja antavatko harkkalupia talvella? Opettaja puhui että joskus oli joku pyöriny talvella mutta sano ettei välttämättä onnistu
. Kyllä pitäis pyörä alla pysyä jos hyvät renkaat hommaa kun mopolla talven ajanu
Mites jos sitten onnistuu niin kattooko paljon onko tt opetuskatsastuksessa? Kiitos vastauksista
Mulle ainekin sano, että jos lumet tulee niin inssi siirtyy keväälle, ellei nastoja löydy. Niitten kanssa olisi kuulemma voinut harkita. Saattaa mennä yli sen kolme kk ennen kuin pääset inssin ajamaan jos ei nastoja ole, siis harkkalupien saamisesta yli kolme kk.
25.11.2013 23:17
Joo renkaisiin kannattaa panostaa, ihan turvallisuudenkin kannalta. Renkaan saa kyllä sivulle oli millaset ihmemichelinit tahansa. Toisaalta mun huono puhua kun kawassa on laittomat nappulat ilman piikkejä mutta kunhan budjetti sallii niin se korjaantuu.
26.11.2013 0:16
Juu, kyllä nastat hommataan kuha kerkee. Varmasti myös mahdollisimman hyvät, ajettava talvella kuitenkin
tarkotus olisi heti kun mahdollista niin A1 yrittää saada.
14.1.2014 23:51
Nyt kiireesti tarvis vastauksia kun pitäs alkaa varaileen kurssia! Eli, viime vuoden keväällä sain vuoden verran ajokorttilupakieltoa(on anottu lyhyemmäksi, eli ei ole enää) vai mikä onkaan, ja yhden kuukauden verran ajokieltoa. Suorituskielto on jo lusittu pois mutta nyt kun pitäisi harkkaluvilla varata kurssi, ja
http://www.ajovarma.fi/ajokortit-ja-tut ... ortit.aspx sivulla lukee näin ''Harjoitusluvan myöntämisen edellytyksenä on myös, että hakija ei ole ajokiellossa eikä ole lupapäätöstä edeltäneen viiden vuoden aikana ollut ajokiellossa.'' Mutta oli myös joku toinen sivu missä ei mainittu asiasta lainkaan ja sanottiin että harjoittelulupa voidaan myöntää kaikille. Eli saanko nyt ajettua sen A1 kortin harkkaluvilla vai pitääkö se alkaa tekemään koko kurssin kautta kun kerta on tota ajokorttiluvan suorituskieltoa tullu napattua?
16.1.2014 21:31
Saat harkkaluvilla, koska itsellä oli sama tilanne, että mopokortti lähti sit suorituskielto yms mutta silti meni hakemus läpi.
18.1.2014 1:10
Nyt keväällä alan suorittaa tota kevarikorttia, mutta sellanen mietityttää että kun suoritan kortin harkkaluvilla niin pitääkö inssissä olla omat varusteet vai voiko käyttää ajo-opiston? Kun harkkalupien kanssa pitää ilmeisesti käyttää omaa (tai kaverin) pyörää, mutta pitääkö varusteet löytyä myös itseltä? Kypärä tietysti löytyy, mutta ajotakkia, -housuja, -kenkiä eikä -hanskoja löydy, enkä ole kaikki noita edes hommaamassa itselleni niin jos pitää noi löytyä ni eipä tuu enää halvemmaks harkkalupien kanssa... Ja sit vielä että tietääks kukaan missä täällä pk-seudulla olis halvimmat hinnat A1-kortin suorittamiseen? Mopokortti löytyy ennestään ja tosiaan noilla harkkaluvilla aattelin, koska ite pitää maksaa ni mahollisimman halvalla yritän
18.1.2014 1:23
Ajokoulun varustreet voi maksaa vuokrata.
18.1.2014 5:24
Jep, omat (tai ajokoulusta vuokratut) ajokamat pitää olla. Kyllähän se harkkaluvilla tulee halvemmaksi sinänsä, että silloin sulle jää ne ajokamat vielä ajokoulun jälkeenkin, jos vaikka lähdet pidemmälle reissulle tms. Haagan autokoululla on ainakin varsin kilpailukykyiset hinnat ja monta toimipistettä, joissa voi suorittaa teoriatunteja.
18.1.2014 9:20
Eikä välttämättä tarvitse ajokamoja vuokratakaan jos saat puhutuksi ne lainaan autokoulusta inssiä varten. Itse ajoin ajotakilla, talvihousuilla (toppahousut?), kumisaappaat, ajohanskat ja kypärä. Kumisaappaista huomautti ja kysy meinaanko hommata ajosaappaat, muuten kelpas.
18.1.2014 12:22
Trafin(?) säädöksissä lukee, että pitäis olla joko jonkin näkönen hyväksytty tekstiiliajopuku tai nahkainen ajoasu. Kaveri ei esimerkiksi saanut ajaa inssiä, kun ei ollut ajohousuja.
18.1.2014 20:24
Joo säännöthän noin sanovat, mutta tuon oman virityksen hyväksyi. Oli mulla sitten vielä housujen alla teipattuna rakennuksilla käytettävät polvipehmusteet siltä varalta, että kokeilisi onko suojia.
18.1.2014 22:22
Mulle sanoivat autokoulusta että voin lainata niiden kamoja, kuha vaa ilmottelen että koska ettei mee päällekkäin minkään tunnin kanssa
22.1.2014 17:48
Juu kävin tossa eilen autokoululla kyselemässä ja sanoivat että kyllä ne sieltä lainaks järjestää että ei se siitä kiinni jää. Ja että täytyy vaan tosiaan kattoa että ei mee päällekkäin minkään ajotunnin kanssa. Mutta sitten tuli tässä toinen kysymys jota en eilen muistanut siellä kysyä. Eli tietääks kukaan miten toi maksu siis hoidetaan? Pitääkö koko A1-kurssi maksaa kerralla sillonkun menee ilmoittautumaa/ekalle tunnille..? Vai voiko maksaa esimerkiksi tunti kerrallaan tms..?
22.1.2014 18:27
Autokoulukohtaista. Mulla menee niin, että kurssi maksetaan tutkintoon mennessä, niin monessa osassa, kuin lystää.
22.1.2014 18:28
Tuo pitää kysässä autokoulultasi, koska joka paikassa eri systeemi. Esimerkiksi itsellä oli maksuaikaa käsittelykokeeseen asti, kun taas joissakin paikoissa pitää maksaa esim. tuntien jälkeen.