Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

22.11.2013 17:39

Tottahan tämäkin, paras olis varmaan ostaa syksyllä kilvettömänä ja pistää keväällä rekisteriin, jotta ei tarvitse maksaa vakuutuksia, tulis aika paljon lisää hintaa pyörään talven aikana muuten.
Keväällä on kyllä paha ostaa pyörää juu, noo pistän omat mopedit sit kunnon kiskontahinnoilla myyntiin :seko: Näinhän ne myytyä saakin.. :lol:

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

22.11.2013 20:07

Mites tuo DT muuten kulkee jos 36mm kaasari kiinni, pyttyä korotettu ja kantta madallettu? Ois nimittäin yks tiedossa mistä pitäis vaan mäntä vaitaa. Ajattelin jos möisin vaikka tämän hörpöttimen halvemmalla kun ostin ja projektoisin detsiä sitten talvella.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

22.11.2013 20:31

Voi olla, että pistää sun kotarintappaja- Derbille jo kovasti hanttiin ;)


Eivais, olisko aikalailla samoissa kun perus sm husset, ehkä vähä alle.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

22.11.2013 21:20

Sitä tehoahan tässä kaivataankin ja ulkonäöltäkin olis parempi kun joku kotarintappaja ilmaäähy nelari Derbi :)

E: Mitäs ihmettä? Nyt mun rupes tekemään mieli cebaria, mutta toisaalta taas tekee mieli detsiä :O

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

24.11.2013 21:06

Jos etsit tehoa ni eiks aika suoraan kerro jo: 15hv 4T vs. 25 hv 2T. Laske siitä, kummassa on enemmän.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

24.11.2013 23:01

Mutta taas ku aletaan kattoon kulutusta...

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

24.11.2013 23:26

Eikös detsissä ole 2-tahdiksi aika pieni kulutus?

Eikä ole pelkästään tehoista kiinni. Tekisi mieli hommata kyykky, mutta jos hommaan kyykyn niin se on sitten cebari. toistaalta tekisi mieli hommata 2-tahti enska/smoto ja se olisi mieluiten DT pienen kulutuksen ja pitkähkön huoltovälin takia.

Tollanen kyykky olisi hyvä projektoida talvella, koska sillä tuskin tulisi ajettua ennen kun tiet sulaa ja siihen on aikaa, joten olisipa ainenkin tekemistä kylminä talvi-iltoina.

Mites noilla ruisku ja kaasari cebareilla on eroa kulkupuolella? Tietäisin nimittäin yhden cebarin mikä lähtisi muutamalla satkulla. Pitäisi vaihtaa jarrupalat, kytkinlevyt ja akku ja se on justiinsa sitä kaasarimallia.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

25.11.2013 0:39

Itehä lähtisin siitä että nelari ois helppo muokata tekniikaltan. Putkisto yms saisi mennä just sieltä mistä sen haluan menevän. Mutta toisaalta vaikka itelläkin katupyörä alla enskeväänä on, niin silti toi kemexi tulee myös löytymään. Soralla linttaus vaan on niin kivaa. Sen lisäks kaupungissa kiva ajettava, kääntyy niin näppärästi ja kiihtyy hyvin kakstahtina. Esim yzäri,siis nelari kyykky ei ollu ihan niin kiva laite :D ite suosittelisin siis detsiä, sillä kun matkaakin pystyy taittamaan niin todella monikäyttöinen laite vrt cbr. Talvellakin ajo on todella kivaa, senkin takia enska kannattaa. Mutta sitten on se tärkein eli raha! Sulla siis on nyt se terpi, niin jääkö sillä yli rahaa niin paljon että voit maksaa puolta isommat bensalaskut ja männät siihen päälle. Ei oo meinaan 2t ilmasta. Mullakin toi kemexi oottaa mäntää ja hoonautusta kun rahat loppu kesken ja pitää palautuksia oottaa. Nyt kelpais se nelarikin :D enkä tiedä millasta projua aattelit cebariata vääntää mutta voin vinkkinä kertoa että mainitsemasi jutut korjaa yhessä illassa. Jos taas aattelit jotain enemmän tehä niin pidä proju järkevässä mittakaavassa ettei into lopahda. Kaiken lisäksi se muokkauskin maksaa.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

25.11.2013 2:03

Eipä tarttis hirveämmin varmaankaan talvella ajella kun jos ensi kesänä pääsen töihin, niin auto tulee alle, eli varmaan vielä ensi talveen asti saattaapi kevari löytyä..

Cebarista meinaan tehdä semmosen stunt/fighter look:in (jos nyt sen hommaan) ja suunnitelmissa olisi, että tulee ainenkin usd jostain gpr:stä tai räsästä jarruineen ja ehkäpä myös swingi+takajarru ja tietysti myös leveämmät renkaat, uusi perä, ja saattaapi olla, että vaihdan siihen myös tankin toisesta pyörästä. Noita hommia tuskin tekee ihan yhdessä illassa? :)

Rahaa jäisi yli joku muutama satanen kun möisin Derbin ja ostasin cebarin ja jouluna tulee tietenkin lisää + sitten ne opiskelijan perus tulot, eli muutama kymppi kuussa.. Sillä pärjää pitkälle kun nelarilla ajaa :D Olen kyllä kallistumassa enemmän tuonne cebarin puolelle, mutta saa nähdä miten käy.

E: Vielä enemmän saisin tietysti rahaa laittaa cebaria, jos möisin hörpöttimen toisella tangolla, vakio änkällä ja möisin Timelessin tangon ja Remuksen erikseen.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

25.11.2013 8:25

No joo saisit ehkä satasen enemmän. Itse ostin Remuksen muistaakseni 80€ mutta kaikki lisät ovat pyörässä myyntivalttia mitä tarvii olla jos haluaa pyörän kohtuuhintaan myydä

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

25.11.2013 8:47

En myy tota kohtuu hintaan, vaan aivan liian halvalla..

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

25.11.2013 18:29

Ei taida muutama satanen kovin pitkälle riittää, jos tommosia muutoksia on mielessä.

Muutenkin suosittelen vähän järkeä ja kohtuullisuutta tähän asiaan: laita nyt ainakin myynti-ilmoitukseesi kunnon kuvat ja älä turhaan myy liian halvalla. On sulla tainnut olla kaikennäköisiä suunnitelmia, mutta mitäs kun et haluakaan enää cebaria tai saa noita muutoksia tehtyä? Sitten menikin derbi alihintaan ja tuli paha mieli?

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

25.11.2013 19:04

Jep niin siinä voi tosiaan käydä. Itse ostin tuon derbi senda bajan uutena 3000€ (sain moposta kyllä hyvät välirahat) ja myin puolen vuoden päästä hintaan 2000€. Voi kuulostaa tyhmältä kaupalta mutta olin sen suunnittellut että saan mielestäni kivemman/paremman pyörän kohtuu erotuksella. Se riippuu mitä haluaa. Pyöräkaupoissa jää aina häviölle...

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

25.11.2013 21:00

Myyn halvalla koska haluan mahdollisimman nopeasti kyykky projektin talveksi. :) Alkurahat olisi n. 300 mitä erotuksesta jää, joulukuussa tulee sitten lisää. Mulla olisi jo tiedossa täydellinen usd keula ja etujarru 100€. Swingi ja takajarru tuskin nyt sen kalliimmat on jos tietää mistä kysyy, eli ne olisi sen n. 200. Ne tulee aluksi.

Jos minä cebarin muutamalla satasella ostan, niin ei siinä niin pahasti voi takkiin ottaa kun tämän Derpin kanssa, kun ne on paljon suositumpia, eikä ole mitään ilmajäähy nelareita.

Laskin tossa äkkiä, että Hondan laittaminen tulisi maksamaan jotain n. 1000€ jos nyt nuo kaikki muutokset siihen teen + hommaan 170cc kitin, joka maksaa 300€ Eiköhän kunnolla laitetusta cebarista yli tonnin saisi?

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

25.11.2013 21:42

Voi olla että saa voi olla että ei. Täälläkin moneen kertaan ollaan todettu että cbr:iä on paljon myynnissä ja siksi vaikea myydä. Jos kunnolla ja hyvin laitat ja kilometrit kohtuullisia niin miksi ei.