Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
6.10.2013 22:33
Vähän tulisi kallis proju. Tuskin tonnilla tuosta selviäisi. Itse olen suunnitellut jo pitkään turboadinta ja tänään kävi jo mekaaninenkin ahdin mielessä. Peugeotin 125cc jetforce skootteriinhan on asennettu mekaanista ahdinta, joten jos jostain semmosen joskus kehittelisi ja projektoisi omaan pärrään. Tuo alhaalta keskialueelle vääntöä. Siihen kaveriksi sopivan kokonen turboahdin, että ahtaa yläpäässä. Olisi kyllä varmaan aika veikeä laitos jos saisi toimimaan
Jos siis paikat kestäisi..
7.10.2013 7:15
Jos itse teet työt, niin saat tuhannella eurolla:
182cc Malossi; hintaa n. 500€
Malossin virinokka n. 250€
Powercommanderin n. 250€
Tolla setillä menee parikymmentä pollea, että heittää?
7.10.2013 7:31
Oishan tappiviri 4t ihan kiva lelu jne. muuta hintaa tulis aivan vitusti liikaa
7.10.2013 7:53
Ja noitten virien päälle kun iskisi vielä pitempi iskuisen kampuran, niin luulisi ihan hyvin lähtevän. Jos vaikka 200cc pytyn kanssa ton kampuran pistäisi, niin kuutioita tulisi varmaan joku 250(?), eikä 30hp noilla kuutioilla ole edes kovin vaikeaa. Tietty hintaahan on reilusti
7.10.2013 12:51
Joo mut jostain ku jonku halvan nelarin löytäs ni ehkä tommonen projekti olisi kokeilun arvoinen
7.10.2013 14:55
Joo ja niitten kanssa kannattaisi vielä laittaa turbo, jonka kanssa voit saada siihen mukavasti lisää polleja jos on sopivan kokoinen ja paikat kestää.
7.10.2013 15:52
Turbojen asentamisen jättäisin kyllä henkilöille, jotka noista ymmärtää keskiverto koneenrassaajaa enempi. On tullu noita projekteja nähtyä, jossa sitä ei ole saatu toimimaan niin kuin pitäisi.
7.10.2013 16:38
Turbo turbo turbo..
Herää ny todellisuuteen ja unohda ne turbot. Hienolta se kuulostaa mutta lyön vaikka vetoa, että tuosta sun touhusta ei kyllä mun näkemyksen mukaan tuu mitään. Sen tyylistä tyyppiä, että puheet on kovat mutta mitään perää ei noilla jutuilla oo.
7.10.2013 17:43
Kolmetoista kirjoitti:Turbo turbo turbo..
Herää ny todellisuuteen ja unohda ne turbot. Hienolta se kuulostaa mutta lyön vaikka vetoa, että tuosta sun touhusta ei kyllä mun näkemyksen mukaan tuu mitään. Sen tyylistä tyyppiä, että puheet on kovat mutta mitään perää ei noilla jutuilla oo.
Painu sinä muualle pätemästä... Saan kai minä tuohon puoliksi vitsinä heittää, että turbota vielä se? Ja jos et tiedä miten turbo asennetaan tai miten se toimii niin kannattaa ottaa selvää ennen kun tulee pätemään ja vittuilemaan... Kovin viisasta ja kypsää puuhaa muutenkaan ole, että joittenkin muutaman viestin perusteella leimataan koko tyyppi täydeksi idiootiksi.
Aplaja kirjoitti:Turbojen asentamisen jättäisin kyllä henkilöille, jotka noista ymmärtää keskiverto koneenrassaajaa enempi. On tullu noita projekteja nähtyä, jossa sitä ei ole saatu toimimaan niin kuin pitäisi.
Totta. Ei siihen kannata ryhtyä jos ei niistä paljoa tiedä, mutta kuinka monella on ollut ruisku kun on tämmöstä pienempikuutioista koittanut turbottaa. On muuten paljon helpompi saada toimimaan ruiskun kanssa.
7.10.2013 20:46
Täytyy senverran ottaas taas kantaa että mielestäni tuota turboa on turha lähteä edes harkitsemaan. Siinä on niin paljon eri juttuja mitä pitää ottaa huomioon. Tässä tarvitsee ehdottomasti olla joku joka tietää pyöristä jotain. Aina puhutaan että laitetaan isompi mylly tai sylinteri tai turbo mutta kyllä todellisuudessa ne saa kyllä ihan asentaa. Puhun 2 koneenvaihdon kokemuksella eli ei hirveästi jos joku ammattilainen on eri mieltä niin korjatkoon...
7.10.2013 20:52
Niin ja alkuperäiseen kysymykseen löysin vastauksen joka ei suoraan liity kysymykseen mutta tehokkaasta 4-t puheen ollen.
Jaah, itse lähtisin suoraan kattomaan monkey-type koneellisia, niihin saa hemmetisti ja halvalla osia. Tosin kevarimankit/minikrossit on harvinaisempia kilvissä mutta pieni pyörä + paljon tehoa on kyllä mielenkiintoinen yhdistelmä
Daytona DOHC 125cc, 20.5hp takarenkaalta
7.10.2013 21:26
riksu26 kirjoitti:Kolmetoista kirjoitti:Turbo turbo turbo..
Painu sinä muualle pätemästä... Saan kai minä tuohon puoliksi vitsinä heittää, että turbota vielä se? Ja jos et tiedä miten turbo asennetaan tai miten se toimii niin kannattaa ottaa selvää ennen kun tulee pätemään ja vittuilemaan... Kovin viisasta ja kypsää puuhaa muutenkaan ole, että joittenkin muutaman viestin perusteella leimataan koko tyyppi täydeksi idiootiksi.
Ongelma vaan on se että se ei ollut mikään puoliksi vitsi, nyt koitat vaan seivata tilanteen
Voi kuule, vaikka teoriassa tietäisit suurinpiirtein miten turbo asennetaan, niin sinä et sitä käytännössä osaa ihan oikeasti tehdä. Turhaan uhoat. Tuo turbotietoutesi on kyllä ihan yhtä tyhjän kanssa. Ainakin ennekuin edes jonkinasteisesti osoitat toisin tuon turhan jauhamisen sijaan. Ja siun leimauksessa ei oo kyse enää ihan muutamista viesteistä..
7.10.2013 22:24
No näin juuri.. Tuota turboa on hoettu jo aika monessa topicissa riksun toimesta, onko tää kaikki ollu yhtä "vitsiä"? Sähän linkittelit mulle yksityisviestilläkin niitä turboja mitkä pystyis Derbiin modaamaan. En tietenkään ääliöksi oo ketään leimaamassa, nuo sun jutut on vaa ollu aika yliampuvia jo hetken aikaa, enkä oo ainoa joka on sen huomannu. En tiedä onko joku pakottava tarve noita turboja tunkea joka vehkeeseen? Sitten se sun derbiki vislaa äkäisesti, ahtaa vähintään sen 7 baaria ja kyllä kotarit jää ku tikku paskaan eikös? Kukaan ei rupee mitään Yamaha WR kevaria turbottamaan ja tiedän kyllä ettei ollu mikään vitsi sulta vaan selvästi joku yritys saada huomiota tai hyväksyntää täältä foorumilta.
Esimerkiksi AceFiniltä ja MiniMieheltä on tullu jo kauan tähän topicciin hyvää tekstiä tähän liittyen, nuo sun turbojutut on taas aivan silkkaa paskaa. Ei olla rakentamassa mitään kiihdytyspyörää ja budjetti on yleensä melko rajallinen. Ei oo ensimmäinen kerta kun noita sun juttuja epäillään täällä.
7.10.2013 22:33
Haista pska! Sinä et todellisuudessa tiedä yhtään mitään minusta joten turha tulla arvioimaan ja vittuilemaan. Minä en yritä seivata mitään sanomalla, että on puoliksi vitsi koska ei tarvitse! Enkä minä mitään uhoa. Saahan sitä ihminen suunnitella turboa omaan pyöräänsä ja se ei tietääkseni ole uhoamista jos siitä netissä mainitsee..
Kasvakaa nyt jo saatana ja lopettakaa tuo pelleily. Jos vielä on tähän sanottavaa, voi laittaa YV, mutta ei tarvitse aiheuttaa modeille lisätöitä ja tukkia tätä topic:ia tuolla turhalla paskalla
Vittu mitä jätkiä!
7.10.2013 22:51
Pitäiskö sun riksu miettii vähän sanomisias? Täällä tulee viitisen henkilö sanomaan sulle että jutuissas ei oo mitään järkeä. Silti väität väkisin vastaan... *Noloa*
Millane pyörä aprilia mx on? Onko kannattava ostos tollanen reilu 10k ajettuna?