Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
2.10.2013 16:33
Mikä on sitten tollanen normikulutus wrällä?
3.10.2013 0:20
Mulla toi wr husse veti nätillä seka-ajolla semmosta 6-7l/100km ja enempi kun anto happee, niin kertaakaan en yli 8-9l/100km päässyt(tosin millään ei yhteen tankilliseen mahdu älyttömiä määriä luukutusta, jos yhtään normaalisti ajelee liikenteessä). Tuo wr husse oli kyllä mun kevareista kaikista luotettavin, varmaankin yksinkertaisen tekniikan takia. Sekin hyvä puoli tosiaan wr:ssä on katulaiskaan verrattuna, että ylimääräsiä sähköjä ei hirveemmin ole. Ja tietysti iskarit ym on huomattavasti parempaa tekoa, kuten kisapyörässä kuuluukin. Jos husse houkuttaa, niin ehdottomasti wr suoraan.
E: ja huolloista vielä sen verran, että ei se männänvaihto 100h välein katuajossa kovin hirveesti lompakossa tunnu, alakertakin kestää varmasti 300h katuajossa.
3.10.2013 0:53
Ihan 100% komppaus äskeiseen. Ei ostais enää ikinä sm-hussea wr:n jälkeen.
3.10.2013 2:20
Sm hussesta ei mulla omaa kokemusta olekaan, mutta kaiken lukemisen jälkeen ei helvetissä ikinä tule olemaankaan
3.10.2013 12:28
Joo mullakin oli alla tämän kesän Wr Husse ja voin vain suositella, jos kisapeliä tahot taikka husset kiinnostaa. Mullakin toimi kuin kello, ei oikeestaan koskaan yhtään vikaa. Stefa paukahti etuhaarukasta kerran, mutta ne on kuitenkin kulutustavaraa. Bensaa tosin saa kulumaan jos koittaa. Laskin, että smotoradalla kulutus oli about 15l satasella
Normi ajossa meni siihen kuuteen tai seittemään litraan.
6.10.2013 15:29
Joo elikkäs mulla olis tulos keväällä ajankohtaseksi kevari ja oikeanlaisen kevarin valitseminen tuo vaikeuksia joihin tarttisin apua
itellä ei ole mitään väliä onko se nelitahti vai kakstahti, mutta kuumottais tietää että mitä joudut tekemään esimerkiksi yamaha wr:älle että saisit sen siihen 26-28hp? (180cc, tehoputki, virinokka ?) ja paljon tommosissa sitten se kulutus meinaa olla?
ja kestääkö kytkin noita? normi 2t katulaiska ei oikee innosta eli sen pitäis olla joko kisapiikki tai tappiin viritetty nelitahti... anteeksi sekava viesti, mutta ei anneta sen häiritä.
6.10.2013 15:41
Ei kannata nelaria ostaa jos aiot virittää, kallista ja vaikeampaa kuin 2tahdissa.
6.10.2013 15:58
TurboYhZ kirjoitti:Ei kannata nelaria ostaa jos aiot virittää, kallista ja vaikeampaa kuin 2tahdissa.
kyllähän sitä on noita nelarin viritys osia tullu katseltua ja ei ne nyt nii hirveän kalliita ole ku ei sitten kumminkaa joudu mäntää ja muita niin useasti vaihtamaan kuin esim kotarissa.
eli eiköhän se jossain vaiheessa maksa itseään takasin.
6.10.2013 16:07
Elikkäs ois ens kesäksi, tai täksi talveksi riippuu miten kortin saan niin kevarin laitto, semmonen 2500-3000€ (toki 3 ylikki jos ei muute löydy) ois se hinta haarukka, mieluiten 2 t, apriliaa ja hussea miettiny. Siis smotoja tarkotan. Miten remontit nuissa? Kummasta enemmän tehoa TT nä? Ja tulee varmaan ajeltua aika paljon 2 päällä nii kumpi parempi siihen hommaan?
Paljonko ajaa pytyllä ennenku pitää uusia ja miten alakerta? No tuossa tuli vähän kysymyksiä, helpottaa aikalailla minun valintaa jos saapii oikeeta tietoa asioista
6.10.2013 16:10
TeemuKiiskinen kirjoitti:TurboYhZ kirjoitti:Ei kannata nelaria ostaa jos aiot virittää, kallista ja vaikeampaa kuin 2tahdissa.
kyllähän sitä on noita nelarin viritys osia tullu katseltua ja ei ne nyt nii hirveän kalliita ole ku ei sitten kumminkaa joudu mäntää ja muita niin useasti vaihtamaan kuin esim kotarissa.
eli eiköhän se jossain vaiheessa maksa itseään takasin.
Ei siinä ikinä saa bensakuluissa rahojaan takaisin + isompien virityksien jälkeen myyminen vaikeampaa (olettaen että suurin osa isistä/vanhemmista ei pidä viritetyistä).
6.10.2013 18:30
TeemuKiiskinen kirjoitti:mutta kuumottais tietää että mitä joudut tekemään esimerkiksi yamaha wr:älle että saisit sen siihen 26-28hp? (180cc, tehoputki, virinokka ?) ja paljon tommosissa sitten se kulutus meinaa olla?
ja kestääkö kytkin noita?
Aikalailla kaiken mahdollisen, 180-200cc, uusi kansi isommilla venttiileillä, isompi ruisku, putkisto, nokka, PC+säädätys, uusi kytkin... Alakertakin voi olla jo aika kovilla tuossa vaiheessa. Kulutus ei välttämättä nouse kauheasti, riippuu enemmänkin kaasukädestä.
6.10.2013 18:35
Stål kirjoitti:TeemuKiiskinen kirjoitti:mutta kuumottais tietää että mitä joudut tekemään esimerkiksi yamaha wr:älle että saisit sen siihen 26-28hp? (180cc, tehoputki, virinokka ?) ja paljon tommosissa sitten se kulutus meinaa olla?
ja kestääkö kytkin noita?
Aikalailla kaiken mahdollisen, 180-200cc, uusi kansi isommilla venttiileillä, isompi ruisku, putkisto, nokka, PC+säädätys, uusi kytkin... Alakertakin voi olla jo aika kovilla tuossa vaiheessa. Kulutus ei välttämättä nouse kauheasti, riippuu enemmänkin kaasukädestä.
Noh tuo kaasukäsi on kyllä itsellä aika runsas
mutta onko kyseisten virien asentaminen kuinka hankalaa? ja mitäs sitte ehottaisit toho alakertaa et kumminki pysyis kasassa. Ei nimittäin hirveesti pitää pyörää koko kesää tallissa jos se sittenki päättää heittää pillit pussiin kyseisistä palikoista
6.10.2013 18:47
Riittääköhän tuokaan vielä noihin teholukemiin. Jos noin palon paukkuja haluat, suosittelen vaihtamaan 2-tahtiseen. Nuo virit nimittäin tulee maksamaan ihan mukavasti.
Kyllä luulisi että alakerta vielä nuo tehot kestää ilman muutoksiatai no ei tosta munarallista tiedäjos ei kuitenkaan kokoajan urut auki aja ja aina sudittele kun mahdollista.
Tottakai siihen kannattaa öljyjä vaihtaa useammin, että varmasti kestää osat kauemmin, mutta jos ei rahasta ole kiinni, eikun vain suunnittelemaan.
Pytyn vaihtaminen on vaikein homma. Näissä nelareissa kun tekniikka on paljon monimutkasempi. Löytyy venat, nokka, nokkaketju, nokkaketjun ohjurin sekä nokkaketjun kiristäjä tietenkin. Kyllähän varmasti youtubesta videoita löytyy missä kyseinen operaatio näytetään alusta loppuun asti.
6.10.2013 20:13
En tiedä ymmärsikö kysyjä sitä että viritetyssä huoltovälit tihenevät, varsinkin kun kone on tehty 15 hevosvoimalle ja hakusessa on lähes tuplat. Lisäksi ainakin wr:ään taitavat olla lähinnä thaimaalaisia ? ketkä noita viriosia tekevät, joten mielestäni se (laatu) on jonkinmoinen kysymysmerkki. Toki myös bensankulutus nousee tällöin. Itse suosittelen ostamaan vain sen 2t:n.
6.10.2013 21:14
Touko kirjoitti:En tiedä ymmärsikö kysyjä sitä että viritetyssä huoltovälit tihenevät, varsinkin kun kone on tehty 15 hevosvoimalle ja hakusessa on lähes tuplat. Lisäksi ainakin wr:ään taitavat olla lähinnä thaimaalaisia ? ketkä noita viriosia tekevät, joten mielestäni se (laatu) on jonkinmoinen kysymysmerkki. Toki myös bensankulutus nousee tällöin. Itse suosittelen ostamaan vain sen 2t:n.
ymmärrän tottakai, että huoltovälit ja bensan kulutus nousevat ja lähinnä ajattelin huumori mielessä kysäistä ja ehkä siitä joskus voisi pienen projektin väsätä.
anteeksi kovin jos osa sai vähän väärän kuvan ideastani.