Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
26.9.2013 21:57
Minkäslaista kevaria suositeltaisiin n. 185 cm pojalle? Mieluusti 4- tahti ja supermoto tai kyykky. Tota dukea oon nyt katellu jonkin verran.
26.9.2013 22:44
Dukessa saattaa noin pitkällä ottaa polvet tankkiin, ite n. 180 ja dukel ottaa jo polvet kiinni. Kattele noita yamahan/hussen/betan/fanticin smotoja taikka sitten yamahan yzfr
27.9.2013 7:22
Jos sulla on lyhyet jalat, kokeile CBR. Itsellä CBR ja 186,5cm, ainoa miinus on että polvikulma alkaa n.40km maantieon jälkeen sattumaan, ja on pidettävä tauko.
27.9.2013 15:19
Luigiiska kirjoitti:Minkäslaista kevaria suositeltaisiin n. 185 cm pojalle? Mieluusti 4- tahti ja supermoto tai kyykky. Tota dukea oon nyt katellu jonkin verran.
Joo duke mielestäni liian pieni. Yamaha yzf-r ehkä sopiva. Itsellä tosiaan tuo hyosung gt125r ja se on iso ja hyvä istua. Itse olen siis 196cm pitkä...
29.9.2013 7:48
Joo ei dukea ainakaan tuon pituiselle. 187 ja ensimmäisen ajokoulun ajotunnin jälkeen piti vaihtaa pyörää. Yzfr, CBF ja CBR pystyy ajamaan ja CBR ahtain noista.
30.9.2013 16:19
Nyt olis tämmönen mielipide/kokemuskysymys: Mikäs olis kiva piikki harjotella keulimista? Kisapiikkeihin ei oo varaa..
Ja aiemmin alla ollut 2t husse, tosin yläkiertosella putkella, ja sillä oli aika hankala koittaa reenata jarrun käyttämistä, kun tuppas keula nousemaan aika sähäkästi
Olisko joku RE-DT kiva? Ja mielellään perusteluja!
30.9.2013 16:26
Noo DT tyhjällä vakioröörillä... Vääntöökin ois... Tai sittten joku näistä kaasari nestejäähynelareista, esin HVA SMR/SMS4.
30.9.2013 19:49
Tai DT Athenan putkella, joka on oikeastaan paras kikkailuputki tähän. Alavääntösestä putkesta kyse. Ite nyt jotain keulareeniä alkanu vetelemään niin kyllä tän saa helposti ylös eikä nyt ainakaan liian sähäkältä oo tuntunu. Jarrun käyttöä oon reenannu ihan vaan ensin nostamalla keulan ja ottanu heti alas jarrulla, niin saa vähän tatsia tohon jarruun. Siitä sitten vaan toistoja niin alkaa tuo jarrun käyttö tulemaan luonnolliseks ja uskaltaa iskeä isompaa silmään.
Mutta paha nyt mennä sanomaan onko se tälläkään mitään "helppoa". Tottumisesta paljolti kyse ja varmasti tällä DT:lläkin menee aikaa ennenkuin kunnolla oppii pitämään keulan ylhäällä.
1.10.2013 20:27
Jos tuon weeran sais myytyä nyt talvella nii mitä jollain 1500-2500 eurolla sais? Toiveena ois hommata joku 2 tahtinen smoto, ei mikään hullu bensasyöppö.
1.10.2013 21:48
Kevari kuume ois taas, ny kyl talvea vasten kemmu ja kesäksi kortti sitte
Ajattelin laittaa supermoton, hinta semmonen pyöreästi siihe 2500 pintaan, dt ei silmään passaa oikee, apriliaa tai hussea olen miettiny, 2t tai 4t. Apriliasta ja Hussesta mitä huoltoja? mitä te suosittelette?
1.10.2013 22:16
Joonaassss kirjoitti:Jos tuon weeran sais myytyä nyt talvella nii mitä jollain 1500-2500 eurolla sais? Toiveena ois hommata joku 2 tahtinen smoto, ei mikään hullu bensasyöppö.
Aika toiveajattelua, että saisit weeran nyt syksyllä myytyä, ellet sitten puoli-ilmaiseksi laita menemään. Kahdella kaverilla ollut weerat toista kuukautta myynnissä "normaaliin hintaan" (hinta linjassa muiden myytävien kanssa), eikä tahdo millään mennä. Vain erityisen hyväkuntoiset, halvat tai kohtuullisen harvinaiset menevät näin myöhään syksyllä enää kaupaksi. Oman hussen sain myytyä, mutta siinä olikin varusteita melko lailla ja tarjonta suppeaa.
Seuraavaksi pyöräksi DT, jos tarvitsee 2-tahdin joka ei älyttömästi kuluta.
1.10.2013 22:23
Eiks toivos oo hyvä elää?
Onko mitää muuta vaihtoehtoo kun toi dt? Ei oikein omaan silmään iske ulkonäönpuolesta...
2.10.2013 0:11
Dt nyt on noista 2tahdeista bensapihein ja huoltovapain(esim. oma dt vei nätissä seka-ajossa sellasta 4l/100km ja kone kestää hyvin pidettynä helposti 50tkm ilman alakertaremppaa). Toki voi noita muitakin katulaiskoja katella, mutta niitä saa sitten huoltaa tiheempään ja osat maksaa enemmän. Jos vaikka sattuu leipomaan, niin detsin valurautapytyn voi porauttaa, kun taas esim. hussen tai apikan pinnotettua pyttyä ei voi porauttaa vaan se pitää pinnoittaa uudestaan tai ostaa uus sylkkä, jos siis menee pinnote puhki.
2.10.2013 10:14
Mites sit juurikin nää hussen sm ja apriliat kulutuspuolen kanssa? Tuleeko hullu hyppäys tuosta katulaiskasta kisa weeraan?
Niin ja kyllä noi huollotkin onnistuu. Päivän pintaan varmaan yläkerran vaihto kun ei hulluna tee?
2.10.2013 12:18
Ei tuu hyppäystä ollenkaan. Katulaiskat käsittääkseni vetää soppaa oikeestaan enemmän vakiokaasarilla. Tiiä sit mikä vika siinä
Täällä ainakin monesti nähnyt että niissä laskenu kulutus kunnon kaasarin johdosta, mutta samoissa suunnilleen menee silti wr kanssa. Eikä tuo nyt mun mielestä muutenkaan sen isompi rahareikä ole kun katulaiskakaan todellisuudessa.