Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
13.7.2012 19:23
No jos on takomäntä ni sitten on oleellista lämmittään konetta ja jälkilämmittääkin. Meinaan takomäntä elää paljo enemmän. Kaverilla lämpänny takomäntiä muutama kappaletta ku ei jaksa lämmitellä sitä konetta
13.7.2012 19:52
Minä teen ainakin lämmityksen ajossa. Ajan pienillä kierroksilla muutaman kilsan ja sit normi ajoo.. Toisin ku kaveri joka kierrättää kylmänä hussee väkisin niin että röpötys loppuu -.-
13.7.2012 20:05
Ite talvipakkasilla oon yleensä tehnyt sillein että käynyt potkasemassa pärryyttimen käyntiin, painanut sisälle juomaan kahvit ja lähteny. Aamusin hyvin toimiva taktiikka. Kesäisin oon vaan kevyesti kierrättänyt ja ajanut kujapätkän rauhallisesti (~300m) jonka jälkeen ajellut jonkun aikaa "rauhallisemmin" 40km/h alueella. Tapoja on monia. Mutta takaan ja alleviivaan että se kostautuu joskus jos heti suoraan lähtee vedättämään kun pyörän saanut käyntiin. Ei se lämmittäminen aina tarkoita sitä että pitää istua siinä pyörän selässä, runkata kaasua ja kokeilla lämpöjä syyläristä/kannesta.. tosin sekin toimii.
14.7.2012 14:08
Koitappa tehä 2t piikille tollain että laitat käymään tyhjää ja meet juomaan kahvit sisälle
Voi olla ettei käy enään kun tuut takasin ulos. Ja ite aina lämmitän muutaman minuutin pyörää ennenkuin lähen ajamaan.
14.7.2012 14:53
Kyllä mulla ainakin mito käy vaikka maailman tappiin ku laittaa käymään tyhjää
14.7.2012 14:56
Jep polkasee käyntii antaa vähä ryyppyä ja lähtee juomaa kahvia.
14.7.2012 15:32
Kyllä ainakin minun husqvarna menee niin tukkoon ettei hullukaan uskalla pitää montaa minuuttia tyhjäkäynnillä, ja on hyvissä säädöissä. Sama ollu kavereilla muissakin 2t pyörissä.
14.7.2012 15:36
Ihan sama itellä, kyllä muuten rötää jos on käynyt 5min tyhjäkäyntiä ilman mitään kaasuttelua. Livahtaa vähän ohi aiheen.
14.7.2012 17:01
Jepjep, käynnissä pysyy meikäläisenki pyörä kyllä hyvin mutta voip vähän röpöttää sen jälkeen.. Ite yleensä istuskelen pari minuuttia siinä pyörän päällä ja välillä pikkuse kaasuttelen. Ja ekat kilometrit ajelen ilman vingutteluja. Talvella koitin enemmän lämmitellä mutta vittukun kaasari jäätyi niin pahasti että pakko lähtee ajamaan että edes jotenkin toimii
Ens talvena täytyy koittaa laittaa ihan huolella masinolia sinne tankkiin..
14.7.2012 18:30
Ooppa varovainen sen masinolin kanssa, sitäkun ei suositella käytettäväksi 2t koneessa ollenkaan, sotkee voitelua tai jotain, mut eipä se pieni korkillinen vielä haittaa.
14.7.2012 20:52
^Lähinnä etanoliahan taitaa kyseinen litku olla, eli ei tosiaan tee suurina määrinä kovinkaan hyvää jälkeä tavallista 2t-öljyjen kanssa.
14.7.2012 22:12
Tiedän 2 tahdin ja nelarin eron periaatteessa, mutta mitä etuja/ haittoja käytössä ilmenee?
14.7.2012 22:41
Tsekkaa sarvinen edellinen sivu.
Nettimotos muutama 170cc detsi ja 140cc räxä, mites noi potkii? Kuinka paljon enemmän joutuu huoltaan normeihin tt-detseihin/apikkoihin verrattuna? Kummassa enempi tehoa, apikkahan tt-nä tehokkaampi?
14.7.2012 22:41
Nelari:
- Kuluttaa vähemmän bensaa 2-5 litraa, yli 5 ei saa menemään jos ei vuoda mistään ja ei ole ylisuurta suutinta kaasarissa
- Pelkkää tankkausta, ei tartte öljyn kanssa leikkiä
- Kestää ajaa pitkää matkaa kaasupohjassa eikä oo ajotavalla pahemmin merkistystä kestävyyteen
- Vähemmän tehoa, ja poppaskonteja viritykseen ei ole
- Monimutkaisempi tekniikka, mutta vaatiikin vain pelkkää huoltoa eli öljyn vaihtoa ja venttiilinvälyksien säätöä ja ilmanputsarin vaihtoa tai pesua ja öljyämistä.
2t:
- Kuluttaa enemmän bensaa, riippuu tosin ihan kaasukädestä kuin paljon, mutta 5-10 litraa katulaiskassa
- Öljyä joudut aina sekottaa tankatessa tankkiin jos ei ole tuorevoitelua käytössä
- Ei voi käyttää moottorijarrutusta eli laskee menemään kytkin ylhäällä ilman kaasua
- Tehokkaampi kun laittaa täysitehoiseksi ja teharilla saa ihmeitä aikaan moottorin luonteeseen
- Tarkka kaasarin säädöistä ja ajotavasta
- Vaatii enemmän huoltoa ku nelari
- Yksinkertaisempi tekniikka ja huoltaminen + koneremontti onnistuu jos vähänkään pysyy työkalut kädessä, mutta kone onkin sitte useammin auki.
Elieli, peruspenalle 4t ja 2t sit jos kaipaa tehoa ja pysyy työkalut kädessä ja ajotapa on 2t:lle sopiva.
15.7.2012 12:10
Miiggael kirjoitti:Tsekkaa sarvinen edellinen sivu.
Nettimotos muutama 170cc detsi ja 140cc räxä, mites noi potkii? Kuinka paljon enemmän joutuu huoltaan normeihin tt-detseihin/apikkoihin verrattuna? Kummassa enempi tehoa, apikkahan tt-nä tehokkaampi?
Eine vaihtovälit mitenkään kamalasti lyhene.. mäntärempasta voi ottaa pari tonnia pois ja alakertarempasta viis tonnia.
170cc detsin männänvaihto väli 8-10tkm ja 140cc räxän on 8tkm suurinpiirtein.
Apikka lähtee reilusti rivakammin.