Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
27.8.2012 13:04
Kaikki 11kw piikit on tehokkaimpia, ei näistä eroa löydy kummemmin, ja kyllä niillä noin 110 on huiput aivan kuten smotoissakin jos vaan välit vaihtaa smoto mallia vastaavaksi, kun joissain ovat pirun paljon lyhkäsemmät.
Vaihtoehtoja löytyy esim. Fantic, HM, Beta, Husqvarna, Rieju, Derbi Drd ja Yamaha, jos kunnon mettäpeliä haet niin silloin unohtaisin ainakin yamahan (en tosin väitä ettei sillä metässä voi ajaa), nuo muut kun ovat suht koht kisapyörän tyyppisiä muotoilultaan joten sopivat sinne paremmin.
27.8.2012 14:13
tuo FANTIC Caballero Comp 125 RCW H2O voisi olla kova pyörä metsään, hyvä alusta ilmeisesti. Sitte husse ja rieju kanssa vähän halvempana vaihtoehtona, husseen ja riejuun saa halvalla katteitakin esim yamaha wr verrattuna jos sattuu pannuttamaa pahemmin. Enska mallin yamaha wr voi olla huono metsään jos kuski ei oo +180cm kun on melkosen korkea.
28.8.2012 9:20
Tätäkin keskustelua olis kiva käydä faktatiedon perusteella, että toimittakaapa nelarikuskit dynolappuja tähän lankaan niin näkee todelliset tehot!
28.8.2012 15:25
Ei nelaripiikeissä kyllä mitään suurta tehollista eroa ole. Tietenki jotkut ilmajäähyt on aika onnettomia kuuleman ja omien kokemusten perusteella. Mutta jos pyöritään siellä 11kw tehoissa niin aika samanlaisia ne loppuusa nähen on kulkemaan. Ei pitäs millään 5-10km huippunopeus erolla olla kovinkaan paljon väliä pyörää ostaessa.
28.8.2012 15:29
Näinpä, ja jos/kun uusista puhutaan niin melkein kaikissa smoto/enska pyörissä on minarellin kone, joten eipä niissä teho eroa ole tosiaankaan.
28.8.2012 22:44
Ehkei koneessa mutta takapyörältä voi löytyä eroja... Saahan tuota munaralliakin ruiskulla ja kaasuttimella, niidenkin väliltä löytynee eroja. Ideahan oli siis vertailla kaikkia 4t kevareita että mistä lähtis eniten.. Ite toimitan tähän oman separin dynolapun kunhan saan skannattua.
Takapyörältä löytyi 12,52 hv / 9,34 kW mikä on aika hyvin siihen nähden että tehdas ilmoittaa tehoksi 10 kW kampiakselilta
28.8.2012 23:05
joo tuli käytyä penkittämäs WR biltemalla, iha hyvi noit horsevoimia irtos tolla sytytys juttua muokkaamalla, tuntuu ettei enää rengas pysy tiessä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
28.8.2012 23:08
Hahhah
Ja juu takapyörätehot voi olla eri, mutta nyt haettiin tehokkainta enskaa huippujen toivossa ja siinä ei kyllä eroa minarelli vehkeet toisistaan jos kaikki on kurittomia.
28.8.2012 23:15
Etitään nyt sitä kaikista tehokkainta nelaria.. Honda CB tuplakaasareilla entisöitynä menis jo yli noiden A1-vaatimusten vaikkei liiaksi
18.1.2013 18:09
Herätellääns tätäkin.
Mites on, että miten paljon on näillä 4t kemmuilla tehoeroja? Verrataan esimerkiksi Rieju MRX, Yamaha WR, Rieju Marathon ja Derbi Senda, niin miten paljon näillä on kiihtyvyys (järjestys viivoissa?) ja kulkueroa? Tuommoista MRXää olisin ostamassa, ja haluaisin tietää kuinka luumu tuo oikein mahtaa olla.
18.1.2013 20:53
Derbin kanssa menee varmaa tasoihin. Marathooni taitaa voittaa WR:n keveytensä ansiosta. Ite en oo kyl Derbillä jääny kovinkaan paljoa esim. WR:lle. Erot alkaa näkyy vasta siellä 80 vauheissa, siellä ei oo enää Derbillä ja MRX:llä jakoa noille 11kW-nelareille. Eli vähän luumuja nää ilmajäähyt tahtoo olla, mutta luotettavia ja halpoja kilometrejä niillä ainakin saa!
18.1.2013 22:00
Kaikissa riittää tehot matka-ajoon? Entä mukavuus pitemmässä ajossa?
19.1.2013 0:10
Motarilla jää jalkoihin kaikilla, 80-alueella pärjää ihan mukavasti nestejäähdytteisillä. Ilmajäähyistä en osaa sanoa, mutta onhan ne laiskempia. Ei varmaan herätä mitään vau-elämystä vaikka vakiomoposta vaihtaisi sellaiseen. Toki sellaisella pärjää kaikki taajamapyörittelyt ihan kivasti.
19.1.2013 9:23
Siskon ilmajäähy CBF ylikuumeni kesäisin matka-ajon jälkeen kaupungissa, kun tuuli ei enää jäähdyttänyt konetta.
19.1.2013 12:39
Itellä ei oo koskaan oo ylikuumentunu, vaikka on paljon kaupungissa pyörittykin. Mut tottahan toi on, että hitaissa vauhdeissa ilmajäähyt tuppaa lämpenemään.