Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Täysitehoinen vai kuristettu kevytmoottoripyörä?

A1 tehoinen ja/tai kuristettu
696
16%
Täysitehoinen tehtaan malli
1809
41%
Viritetty kevytmoottoripyörä
1886
43%
 
Ääniä yhteensä : 4391

10.9.2008 16:42

JL- kirjoitti:Mitä sanktioita tuli?

KTM08 kirjoitti: * "Kulkuneuvon kuljettaminen oikeudetta. Tutkattu nopeus 123km/h ( ei saavuttanut huippunopeutta, yli 11KW, rekisteriotteen mukaan 4.4KW ). Vaadittu ajo-oikeus A, oli A1 ( harjoituslupa ) Muutoskatsastuksettoman ajoneuvon käyttäminen liikenteessä. Muutettu moottoripyöräksi. Varusteiltaan ja kunnoltaan sääntöjen vastainen ajoneuvon kuljettaminen liikenteessä ( renkaat sileät, etuvalo ei E - hyväksytty, Jarru kahva poikki, peili, vilkut ja harjoituskolmio puuttui. ) ( 180€ & Korttilähti )

Ja jos en ny iha vääri muista ni 4kk kortti pois. Jos tää sankari viel tänne eksyy joskus ni kertoo ite tarkemmi(tai joku joka tarkemmi muistaa)

13.9.2008 17:26

Miten kun joskus tuli toi 15 hepan raja. Jos kevari on tehty ennen sitä ja siinä on 25hv niin saako sitä sitten ajaa a1 kortilla? Miten tollasseen 80-90 lukulaisen katsastus jos kilvet viedään, miten siinä saa sitten olla tehoa?

14.9.2008 0:00

sant_tu kirjoitti:Miten kun joskus tuli toi 15 hepan raja. Jos kevari on tehty ennen sitä ja siinä on 25hv niin saako sitä sitten ajaa a1 kortilla? Miten tollasseen 80-90 lukulaisen katsastus jos kilvet viedään, miten siinä saa sitten olla tehoa?

Jokaises A1-vehkees pitää (lue pitäisi) olla se 15hp, elikkä tuota 25hepokattista vehjettä pitää alkaa kuristelemaan ja sitä rataa.

14.9.2008 0:25

Archi kirjoitti:
sant_tu kirjoitti:Miten kun joskus tuli toi 15 hepan raja. Jos kevari on tehty ennen sitä ja siinä on 25hv niin saako sitä sitten ajaa a1 kortilla? Miten tollasseen 80-90 lukulaisen katsastus jos kilvet viedään, miten siinä saa sitten olla tehoa?

Jokaises A1-vehkees pitää (lue pitäisi) olla se 15hp, elikkä tuota 25hepokattista vehjettä pitää alkaa kuristelemaan ja sitä rataa.

okei , mutta sillon kuin tuli toi 15 hevon raja niin joutuko kaikki käydä penkittää noi vanhemmat vehkeet uudestaan vai miten silloin toimittiin?

14.9.2008 13:23

Kyllä, juurikin noin. Eli 11kW papereissa tulee olla että sitä saa piikkikortilla ajaa. Oli vanha tai uusi.

17.9.2008 22:50

kiitoksia

19.9.2008 21:35

Siis noita vanhoja, jotka olivat yli 11kw sai ajaa mielestäni sen aikaisella A1-kortilla. Nykyisellä A1-kortilla saa ajaa vain enintään 125cc ja 11kw.

19.9.2008 21:58

sant_tu kirjoitti:okei , mutta sillon kuin tuli toi 15 hevon raja niin joutuko kaikki käydä penkittää noi vanhemmat vehkeet uudestaan vai miten silloin toimittiin?
Silloin ei toimittu mitenkään poikkeavasti. Ne joilla oli A1-kortti hankittu ennen ko. sääntöä saivat/saavat ajella minkä tehoisia piikkejä tahansa.

29.9.2008 16:32

Jos 125-kuutioinen pyörä (tässä tapauksessa Yamaha YZ) on rekisteröity luokkaan A, voiko sen rekisteröidä luokkaan A1 kuristamalla tehot alle 11kW ja käyttämällä tehonmittauksessa? Sitten vain dynolappujen kanssa konttorille, tällaista huhua olen kuullut...

29.9.2008 18:17

juu kyl voi

TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

6.10.2008 21:49

Aika monet on vastannu ''viritetty'' vaikka on vaan tehoputki laitettu. Eikös se nyt vielä lasketa ihan vaa täystehoseks?

6.10.2008 22:27

Ei koska tt on se millaiseksi se on tehty. Tehoputki menee siis jo virityksen puolelle.

7.10.2008 10:54

Aha.. no ei se kuitenkaan sitä tehoa nosta kun joku 0.5-1 heppaa =D

7.10.2008 11:40

tehoputki on viritysosa, tt-putki on kuristamaton rööri jolloin pyörä on vain kuriton. :)

7.10.2008 18:40

Munsta ainakin tehoalueen nostaminen on viritystä :s