Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

24.7.2010 1:41

E__MELI kirjoitti:Entä jos tohon laittaa 125 kuutioisen pytyn ku katsastaa?

Yritäppä hommata siihen 125cc satsi, sellasta tuskin on edes olemassa. Voihan sellasen teetättää, vaatii vaan vähä käshiä.

24.7.2010 14:51

khor kirjoitti:
E__MELI kirjoitti:Entä jos tohon laittaa 125 kuutioisen pytyn ku katsastaa?

Yritäppä hommata siihen 125cc satsi, sellasta tuskin on edes olemassa. Voihan sellasen teetättää, vaatii vaan vähä käshiä.

Älkää nyt hulluja haaveilko. Ei ole mitään "satsia", jolla tehdään 450cc pyörästä 125cc.

Jos nyt rautalangasta väännetään, niin kyllähän se onnistuisi, "pienellä" modauksella, näin:
1. Pienempi mäntä
2. Vakioiskunpituudella männän halkaisija pitäisi olla kokoluokkaa tikku, eli iskun pituus muutettava. Uusi kampura, lyhyempi kampura.
3. Pienempi pytty, sille sopivat pinnapultinmuutosadapterit.
4. Jos kerran vehje on nelari, pitää nokkaketju lyhentää.
5. Kansi vaihtoon, sillä palotila on aivan varmasti liian suuri.
6. Pienempi kaasutin/ruiskun uudelleenohjelmointi.
7. Säätäminen
8. Kevyempi ratastus
9. Muutoskatsastaminen

Vastaus on siis: ET SAA 450 HUSSESTA KEVARIA.

24.7.2010 15:20

kersti91 kirjoitti:
khor kirjoitti:Yritäppä hommata siihen 125cc satsi, sellasta tuskin on edes olemassa. Voihan sellasen teetättää, vaatii vaan vähä käshiä.

Älkää nyt hulluja haaveilko. Ei ole mitään "satsia", jolla tehdään 450cc pyörästä 125cc.


kersti91 kirjoitti:Vastaus on siis: ET SAA 450 HUSSESTA KEVARIA.

Rahalla saa, juurihan sen tuossa ylempänä kerroit vielä "miten".

24.7.2010 15:48

khor kirjoitti:
kersti91 kirjoitti:
khor kirjoitti:Yritäppä hommata siihen 125cc satsi, sellasta tuskin on edes olemassa. Voihan sellasen teetättää, vaatii vaan vähä käshiä.

Älkää nyt hulluja haaveilko. Ei ole mitään "satsia", jolla tehdään 450cc pyörästä 125cc.


kersti91 kirjoitti:Vastaus on siis: ET SAA 450 HUSSESTA KEVARIA.

Rahalla saa, juurihan sen tuossa ylempänä kerroit vielä "miten".

Mutta rungossa lukee viel et se on 450 eli olisit tehny turhaa noi modaukset

24.7.2010 18:06

tonoo kirjoitti:Mutta rungossa lukee viel et se on 450 eli olisit tehny turhaa noi modaukset

Niin no, jos runko on saanut tyyppihyväksynnän moottoripyöräksi, niin miksi sitä ei saisi käyttää kevytmoottoripyörän runkona? Ainakaan moottoripyörän runko ei pitäisi olla 'heikompi' kuin kevarin runko, alustasta puhumattakaan. Joku tietävämpi saa varmistaa, jos tietoa löytyy.

2.8.2010 17:36

En löytäny parempaakaan topickia mis kysyä nii kysyn täällä. Eli mitä kaikkia papereita katsastukseen tarvii jos ostaa AVK:lta piikin? Tai itse asiassa edellinen omistaja on ostanut mutta ei ole vielä katsastanut eikö voi katsastaa vikojen takia. Ainakin sen rungonmittautus paperin tarvitsee ja perus ajoneuvon paperit mutta mitä muuta?

2.8.2010 18:23

Löytyy myös AVK topic.

http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=13&t=77014&p=3579938#p3579938

Muistaakseni ite tarttin vaan Rungonmittauspeipperit ja kauppakirjat. Sekä jotain kuvia tartti kans siitä kunnosta missä on ostettu AVK:lta. Ne sain ite ainaki mukaan ku ostin Mäxän AVK:lta. :)

2.8.2010 18:35

Baw33 kirjoitti:Löytyy myös AVK topic.

http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=13&t=77014&p=3579938#p3579938

Muistaakseni ite tarttin vaan Rungonmittauspeipperit ja kauppakirjat. Sekä jotain kuvia tartti kans siitä kunnosta missä on ostettu AVK:lta. Ne sain ite ainaki mukaan ku ostin Mäxän AVK:lta. :)


Juu tota topickia koitin ehtiä mutta en löytäny :D Kiitos sulle kuiteski! :)

12.8.2010 14:29

Olisin ostamassa uutta kotarii Itävallasta. Mitä kaikkea pitää maksaa täällä Suomessa että sen saa kilpiin? Riittääkö katsastus ja verot? Entä paljon ne verot olisi uudesta ktm exc 125:sta? Ja eihän Itävallalle tarvitse maksaa mitään veroa ku se tuodaan Suomeen, tai ainakin liike sano ettei tarvitse. Ja riittääkö COC paperit rekisteröintiö varten?

Kiitos vastauksista!

12.8.2010 16:13

Juke_95 kirjoitti:paljonkos tulisi hintaa jos husqvarna wr 125 laittas rekisterii?
http://www.nettimoto.com/husqvarna/wr/968334
eikse oo et

1. maksaa verot 700€?
2.dynoo TT 50€?
3. kuristukset alle 11kw(tai alle) 0€?
4.dynoo kuristettuna 50€?
5.vie laput ja rahaa k. asemalle ?
6.kilpi kiinni?

jos runkoa ei ole tyyppihyväksytty onko mahiksii saaha kilpii?


Meikän husse 8) Ja oli runko tyyppihyväksytty. Voin kertoo sen verran että maksaa n. 700e koko homma osineen kaikkineen :) Ellei osia uutena osta.. Ja mihin tarviisit muutenkaan dynoa TT:nä? Laput saa kaikki maahantuojalta, maksovat satasen :D Ite laitan tuon kilpiin heti ku saan mopost rahat ;)

13.8.2010 21:09

http://www.nettimoto.com/ktm/sx/999718

olen vaihtamassa moponi tommoseen. Tossa lukee että saa rekisteriin, riittääkö ihan jos laitan a1 putken ja vilkut ja peilin ja valot toimimaan ja vien konttorille näytille? paljon maksaa a1 kemmun rekisteröiminen jos on aikasemmin ollut rekisterissä mutta poistettu kilvistä ja pitäs saada uudestaan kilpiin.

13.8.2010 23:07

Kannattaa selvittää onko poistettu kokonaa rekisteristä vai mite?
Nimittäin jos on kokonaaa joudut maksaa uudellee pyörästä verot (helvetin pöljää mut minkäs teet ku pykälä on) jne , kerta ollut joskus rekisterissä niin tiedot löytyvät koneelt ja näin.

14.8.2010 17:21

hopperjäbä kirjoitti:http://www.nettimoto.com/ktm/sx/999718

olen vaihtamassa moponi tommoseen. Tossa lukee että saa rekisteriin, riittääkö ihan jos laitan a1 putken ja vilkut ja peilin ja valot toimimaan ja vien konttorille näytille? paljon maksaa a1 kemmun rekisteröiminen jos on aikasemmin ollut rekisterissä mutta poistettu kilvistä ja pitäs saada uudestaan kilpiin.

Jos toi on sx niinkun myynti-ilmoituksessa sanotaan niin sitä ei saa valkokilpiseksi mitenkään. Punakilveksi saa, mutta et sä siitä mitään hyödy.

14.8.2010 17:26

hopperjäbä kirjoitti:http://www.nettimoto.com/ktm/sx/999718

olen vaihtamassa moponi tommoseen. Tossa lukee että saa rekisteriin, riittääkö ihan jos laitan a1 putken ja vilkut ja peilin ja valot toimimaan ja vien konttorille näytille? paljon maksaa a1 kemmun rekisteröiminen jos on aikasemmin ollut rekisterissä mutta poistettu kilvistä ja pitäs saada uudestaan kilpiin.

Noin vanhaa ei saa kilpiin jos ei ole ollut, eikä tuossa mielestäni lue että olis koskaan ees ollu kilvissä. No ei se oo edes myynniskää :lol:

EDIT: ^ Niinpä,vaikuttaa kyllä olevan SX :roll:

16.8.2010 23:18

ilmotuksessahan lukee että on exc :|