Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
24.8.2013 18:41
Harvemmin niitä tehopuoli kiinnostaa, mutta jos vakioputki löytyy niin ite laittasin siks aikaa kiinni.
24.8.2013 21:35
riksu26 kirjoitti:
Esim. Joku oli kuulemma asennuttanut weeraan power commanderin, säädättäny ja penkittäny. Oli kuulemma irronnu lähemmäs 19hp
JepJep. Paskapuhetta sanon minä
Sukulainen asennutti WR:ään powercommanderin sekä leovincen ja vei ammattilaiselle säädätettäväksi. tehoa tuli 1hp lisää (vai olikohan 0.5-0.8 ).
Ja kysyinen pyörä vietiin penkitettäväksi täysin vakiona sekä pc+leovincen jälkeen.
24.8.2013 21:44
Enemmän uskon Juhoqqelia, mutta ei teillä kummallakaan ole mitään sanojenne takana...
24.8.2013 23:14
Itselle ei ole mitään millä todistaa teille mototin väelle, mutta omin silmin näin dynolaput jotka oli samalla penkillä otettu.
25.8.2013 2:03
Joo on kyllä ihan paskapuhetta taas tuo riksun väite..
25.8.2013 9:07
180cc pytyllä ja powercommanderin säädöllä saa melkein 19hp.
25.8.2013 9:52
Kerätkää mulle kolehti, jolla ostan powercommanderin ja käyn omilla rahoilla penkittämässä, saadaan tollekki väitteelle vedenpitävä todiste.
Jatketaanpas sitten sellasella puolella, mihin toi aihe jo liittyy --> Nelarin tekniikka.
25.8.2013 13:35
Jos niin kamalasti kiinnostaa toi, niin kysykää käyttäjältä SMink kuvaa dynolappua. Sillä on automotivespartsshopin 180cc setti+pc, eli pytty, kireempi nokka, isompi ruiskusuutin ja kaasuläppäsetti jne. Potkua reilu 19hp takaselta. Mutta nyt takasin aiheeseen
25.8.2013 23:11
Mikä olisi hyvä kevari kun tykkään ajaa hiekkateillä ja voisi sitä välillä ajaa yhdellä renkaallakin;). En ole päättänyt että 2t vai 4t mut jos se on 2t niin laitan TT mut jos 4t niin en varmaan hanki kuin uuden sliparin. Huiput ei minua niin hirveästi kiinnosta, mutta olisi silti ihan kiva päästä sinne 100km/h. Ai niin miten tollasella nelarilla kuten yamaha wr husqvarna wre (oliko se nelari wre:D ) onnistuu luisuttelu hiekkateillä? Tarviiko käyttää kytkintä vai lähteekö perä heittämään jos persettä heilauttaa vähän rajummin? Ku mopolla ei oikein saa luisua kuin kytkimellä hiekkatiellä ilman kunnon tappovirejä
25.8.2013 23:28
No melkolailla kaikki enduro/smoto kevarit osuu noihin kriteereihin
Ja luisutteluhan riippuu ihan, että miten isoista vauheista lähtee riehuun
26.8.2013 0:21
Sitten vielä riippuu kuinka paljon osaat/haluat huoltaa pyörää? Jos osaamista on niin suoraan alle kisaenska, Husqvarnan WR, TM EN jne. Tehoa, helvetin hyvä alusta ja kevyt paketti ilman mitään helposti hajoavia sähköisiä turhuuksia. Mikäli öljyjen ja männänvaihto kuullostaa ylitsepääsemättömältä niin katuenska, juurikin vaikka tuo WRE. Huoltovälit pidemmät ja aavistuksen verran kömpelömpi mutta kyllä silläkin pääsee!
Sitten vielä nelarien osasto, todella huoltovapaita ja aavistuksen verran vielä 2-tahtisia katuenskoja painavempia. Tämä siis kaikki tehon kustannuksella... mutta pääset tuplasti enemmän tankillisella! Näistä esimerkkinä vaikka Husqvarna TE125.
26.8.2013 1:05
Tuossapa se tulikin hyvin tiivistettynä. Eli jos huoltaa jaksat, niin kisaenska tarjoaa sulle niin paljon ominaisuuksia, että ei kyllä sieltä jää kiinni. Kisaenska on paljon muutakin kuin tehoa. Mieti mitä sä kevariltas haluat ja kato lompakkoos, siitä se selviää. Ja kyllähän sitä voi vaihtaa, jos ei sitten miellytä.
27.8.2013 19:36
Okei kiitos vastauksista muute vielä tohon että onko nelari hussella pakko käyttää kytkintä keuliessa? Ja että kuinka hyvin se kytkin kestää sitä? Mopolla sain kyllä ihan piikistä keulaa mut onko tuo laitos sitten niin paljon raskaampi ja isompi että ei nouse kaasulla? Tiedän kyllä että nelari ei ota piikkiä ellei säädöt ole perseellään
Tulipa taas kirjoitettua
27.8.2013 21:01
Moi
Eli olen 16v poika pirkanmaalta, tässä mietin ensimmäisen kevarin hankintaa.
Olen aika uusi aloittelija, muutaman kerran ajanu mopolla. Mietin vain kun olen aika lyhyt noin 160cm niin mikä 4t kyykky olisi sopivan korkuinen minulle. Cbr olen kokeillut jo liikkeessä ja siinä yletin helposti maahan, mutta ei oikein mieluttänyt ulkomuoto, sitten ajattelin Yzfr ja gpr, mutta nehän ovat hirveän kokoisia kuulemma, ulkomuoto vain oli mielekäs.
Kiitos avusta
27.8.2013 21:06
KTM 125 Duke.