Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
12.7.2012 11:30
Toki kannattaa kysellä tarjouksia ja kattoa saisiko moposta käypää hintaa.
Clutch kirjoitti:Yksityisessä kaupassa sitten taas ei ole mitään valittamisen varaa koska pyörä myydään siinä kunnossa missä se on myyntitilaisuudessa.
Ei nyt ihan. Kuluttajansuojalaki suojaa myös yksityisissä kaupoissa. Jos pyöräsi hajoaa tietyn ajan sisään (oisko ollu 1kk) ja pystyt todistamaan myyjän tienneen viasta joutuu myyjä maksumieheksi. Käytännössä tämä on kuitenkin hankalaa. Jos, ja kun, myyjä kiistää tienneensä mitään niin asia menee käräjille.
Tämä olettaen siis että hän ei kertonut sinulle esim että koneessa on vikaa ja se saattaa hajota.
12.7.2012 11:55
Käytännössä toi on täysin mahotonta. Ainut mikä ois mahollista ni jos ois tyylii nettii kirjottanu viikko enne myyntiä et esim. kietari kilajaa, myyn paskan pois
Mut jos ei kirjottele mitää tai levitä muute juttua ni aina voi vedota siihe et toiminu aina hyvi, mosahti ilma syytä tai uuden omistajan takia.
12.7.2012 12:18
Tiesin kyllä tuon Stål.
Mutta käytännössä noinhan sen menee kuten Lanekit sanoi.
12.7.2012 16:18
Silloin voi käräjillä voittaa jos myyjä on tahallaan jättänyt jotain oleellista kertomatta. Ostajahan saa tarkastaa pyörän kunnon ennen kauppaa niin periaatteessa ei siinä ole mitään valittamisen varaa.
12.7.2012 18:20
Mitäs sanotte
tälläsestä hussesta?
Onko tämä juuri näitä vuosimalleja joissa on eniten vikoja?
12.7.2012 18:47
Fooni kirjoitti:Mitäs sanotte
tälläsestä hussesta?
Onko tämä juuri näitä vuosimalleja joissa on eniten vikoja?
Männänvaihtohan tossa on edessä melkein heti jos 12tkm ajettu jo, ja sitte myös koneremppaa mahdollisesti kohta.Eihän toi mikään hirveen kallis oo mutta kyllä tohonki sitten sitä rahaa uppoo vaikka ite tekee.Ja noi -07 ja -08 kait niitä missä sähkövikoja on ollu eniten husseista mutta ite en sen takia jättäis ostamatta jos muuten hyvä peli olis omasta mielestä.
12.7.2012 19:52
Koneremppa mielellään viimestään ennen 30tkm ja männänvaihtoväli tosiaan on se 10tkm. Jos kyseisessä yksilössä ei ecut vilku mittaristossa ja muutenkin sähköt pelaa, niin voi melkolailla huoletta ostaa. Pa-säätimen toiminta kannattaa tarkistaa. Ei ole kyllä sinänsä kallis pyörä, myyjä selkeästi huomioinut lähestyvät rempat hinnassa.
12.7.2012 21:05
Mulla ollu 2007 puoltoista vuotta ja ainoo sähkövika mikä on ollu niin on ollu pakoaukonsäätimessä! Kannattaa siis kattoo sen toiminta huolella niinkun tossa ylempänä neuvottiin
12.7.2012 21:31
Sanokaas että kannattaako ostaa kun tutulla ois myynnissä aprilia rs 125 vm.2000.
Ajettu 32tkm, kuulemma 5tkm sitten 2000euron remppa kuitit tallessa, mitään ei vikaa paitsi tällä hetkellä
ei ole katteita kiinni kun kuiduttamalla teki siihen uuden takakatteen.
Hintaa kuulemma se 500e
12.7.2012 21:36
Osta ihmees jos 500e saat.
Ite vaik en apikasta nii perusta ni hakisin toho hintaa jos ois 500
13.7.2012 14:44
Ajattelin kevarin hommata nytten ja mielessä oli aluksi ostaa 2-t husq sm, koska istuu silmään itselleni hyvin. Nyt olen kuitenkin ruvennut miettimään että josko sitä ostaisinkin kisapiikin jonkun Ktm:n tai hussen wr, tuleeko se nyt paljon kalliimmaksi jos ostaisin semmoisen kun että ostaisin katulaiskan.
Männänvaihto,öljyjen vaihtaminen yms. perusjutut sujuu leikiten, mutta kytkimen tai alakerran remppaamisesta ei ole mitään tietoa. Kyllähän tuolla "katulaiskallakin" ajelisi eikä tarvitsis niin paljon huoltaa.
E: Budjettia on n.4000-5500 max, öljyjen sekoittelua en pidä ongelmana kun tallista löytyy aina valmiiksikin 2.5-3% seosbensaa, isä ei käytä muuta kuin castrolia tai iponea öljynä.
Viimeksi muokannut wåltzy päivämäärä 13.7.2012 16:10, muokattu yhteensä 1 kerran
13.7.2012 15:49
On muitakin merkkejä kuin ktm ja husqvarna. Ja se että tuleeko kalliimmaksi riippuu ihan omasta kaasukädestä, ja siitä paljon ajaa. Bensaa saa menemään enemmän/100km tai sitten voi päästä melkein samaan mitä katulaiskallakin pääsisit. Yleisesti ottaen kisapiikki on jo hankinta hinnaltaan kalliimpi.
Tekemällä oppii, 200-300h ajaa ilman koneremppaa, mäntää saa vaihdella 60-100h välein kisapiikillä. Öljyjä sitten semmosen 10h välein, kaikki riippuu vähän käytöstä jne..
Saathan sää ostettua sen katulaiskan, ja siihen päiviteltyä osaa.. sm saa tehoja kun vaihtaa putken ja tt setti kaasariin. Jos ei vieläkään piisaa niin isompaa kaasaria (wr on 38 tmx), wr imukaulaa ja vforcea. Konerempan paikkeilla voi sitten vaihtaa wr kampiakselin ja pytyn jos pääsee leipomaan kunnolla.. 144cc pyttyäkin tietty saa. Sm sähköt on vikaherkemmät, sähkövikoja ei wr juurikaan ole, simppelimmän toteutuksen ansiosta, kaikki turha on jätetty pois; sähköiset pakoaukon säätimet yms.
Kisapiikillä saat myöskin tottua sekoittelemaan öljyt suoraan bensansekaan. Onhan se katulaiska kisapiikkiä vaivattomampi, mutta nelari vielä sitäkin vaivattomampi. Valitettavasti tehoissa kuitenkin huomattavaa eroa.. Pienellä budjetilla ei kannata kisapiikkiä lähteä hommaamaan. Ja korkea viritteinen moottori on aina herkempi leikkaamaan jne.. Mutta hyvin jos huoltaa ja pitää & tietää mitä tekee niin sitä ei tarvitse murehtia.
13.7.2012 17:45
jos hussesta puhutaa nii kumpi 4t vai 2t ?
13.7.2012 18:15
Tohon kysymykseen ei oikein voi vastata..
4t jos:
-haluat pienikulutteisen
-et halua liata käsiäsi/huoltaa paljoa (ei tämäkään loputtomiin kulje jos vain vetää tankin täyteen)
-teholla ei ole niinkään väliä
2t jos:
-kulutus ja huolto (=osaat) ei haittaa
-haluat tehoa (tässäkin rajallinen määrä.. kotarit yms päristää ohi)
-jaksat lämmittää koneen ennen ajoa
-osaat ajaa oikein (ei moottorijarrua jne..)
13.7.2012 19:19
LOL "Jos jaksat lämmittää koneen ennen ajoa." Ajoon vaan suoraan, kun löytyy termostaatti. Kuhan ei rääkkää kylmiltee. Sama nelareis.