Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
18.8.2012 1:23
16 BHP@21 500rpm tuolla lukee
Jos toimittaisiin järjen perusteella niin kaikki ajais Yamaha XT:tä. Tuskin tuo isohusa on se järkevin tai halvin vaihtoehto, mutta varmasti yksi hauskimmista
. Ymmärrän hyvin niitä ketkä haluavat tehokkaan ja vääntävän nelitahdin.
18.8.2012 3:41
Onko noilla tehoilla mitään väliä loppujen lopuks
se on aivan sama millä piikillä ajaa jos isomman pyörän meinaa ostaa...
18.8.2012 8:54
8.9 Pudasjärvelle, itse ainakin menen. Siellä on järkätty se kiihdytysrata, no speed limit ! Moniko Motottilaisista olis tulossa?
18.8.2012 11:32
Soppanestori kirjoitti:juttuuu
Ei täs mitään väitelty ole käytin esimerkkinä että varmasti pääsee 20hp:n lähelle 125cc kauppakevarilla.
18.8.2012 12:21
kyl se on vitusti kivempi ajaa tehokkaalla nelarilla ku 2tahilla
näin omasta mielestä. omahan ei kuitenkaa oo laillinen kuutiotilavuudeltaan..
18.8.2012 16:09
Se väännön tasasuus.. <3
Moni kaveri ketkä varmaan ikinä ajanut nelarikevaria ja kun antanut ajaa Mztaa niin kaikki sanoneet et nelaria on paljon rennompaa ja lepposempaa ajaa
18.8.2012 16:15
Nelarit ne nyt vaan soveltuu sekä kadulle että kadun ulkopuolelle, mutta 2-tahdeilla ei kukaan järkevä aja kadulla jos on mahdollisuus ajaa yhtä tehokasta nelaria.
18.8.2012 22:59
Tuskin ajaakaan mutta nelareissa tarvii mennä melkein sinne kakspuokkiin asti kunnes on samanverran tehoa
Kovin moni ei jaksa nelaria alkaa niin paljoo laittamaan..
18.8.2012 23:02
Clutch kirjoitti:Se väännön tasasuus.. <3
Moni kaveri ketkä varmaan ikinä ajanut nelarikevaria ja kun antanut ajaa Mztaa niin kaikki sanoneet et nelaria on paljon rennompaa ja lepposempaa ajaa
onhan se rennonpaa muuta ite meinasin ainakin kuolla tylsyyteen kun yhden kesän wr:llä ajoin kun sitä kahvaa kun käänteli niin ei siel vaa tapahtunu mitää
18.8.2012 23:05
Mutta loppupeleissä ei ykskään piikkinen kulje mihinkään niin itse koen järkevämmäksi ajella nelitahdilla.
Vaikka kaks vajaatahtista täystehosta kevaria omistanut niin ei ne kyllä säväyttänyt juuri lainkaan ja tulin tulokseen että nelari on fiksumpi vaihtoehto
Hyvin tälläkin pääsee, mukavemmin vain (:
19.8.2012 11:19
Ei se nelarin väännön tasasuus oo ees ihmeelline ku vertaa johoki 2t piikkii mis vääntävämpi putki. Nassella vedin nelosvaihteella neljääkymppiä rekan perässä hiekkatietä ja veti mäetkin ylös iha hyvin, kaupungissakin voi ajella nelosella halutessaan. Ja tuon vaihteen välityshän riitti kevyeen 140 ja rapiat vauhtiin
19.8.2012 12:22
No ei kyllä pidä paikkaansa että vaikka 2tahdis olis vääntöputki niin ei mitenkään ole samallaista tuntua kun nelarissa keskikierroksilla.
19.8.2012 14:56
Clutch kirjoitti:No ei kyllä pidä paikkaansa että vaikka 2tahdis olis vääntöputki niin ei mitenkään ole samallaista tuntua kun nelarissa keskikierroksilla.
Niin, ei se tunnu samalta mutta 2t on saman verran tai enemmän vääntöä mitä nelarilla. Ja siis tarkoitan ennen piikkiä.
19.8.2012 15:12
Turhaa nyt kuitenkaan kinastella 125cc 2t ja 4t pyöristä ku selvää että 2t vie aikalailla tehoissa millävaan kierroksilla, riippuu pyörästä. ennemmin pitäis verrata 125cc 2t ja 250cc 4t jos lähtee vertailemaan
crossissakin 125cc 2t ja 250cc 4t on samassa sarjassa. Tosin nyt puhuttiin piikeistä
27.8.2012 12:55
Mikä on tehokkain enduromallin 4-tahti piikki? Kulkeeko mikään +100kmh?