Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

28.5.2010 19:17

VepaS kirjoitti:Mites ois että saiskohan kilpiin KTM 125 2tahtisen krossin joka siis on tarkoitettu motocrossiin.
kuristaa 11kW:ksi ja vie katsastukseen niin mitä mahtaa sanoa, paljon pitäisi osaa laittaa ja pääseekö 500e mahd. muutoksilla esim ko. laitteessa: http://www.nettimoto.com/ktm/sx/953875

Et saa rekisteröityä crossi pyörää tieliikenteeseen.

29.5.2010 16:52

itellä on yamaha yz 125 vm. 00. maahantuontitodistukset löytyy ja tehonmittauksessa mitattu n. 10kw. kuinkas paljo maksais jos pistäis rekisteriin? ja tulisko oleen hankalaakin?

29.5.2010 17:40

ehpee kirjoitti:itellä on yamaha yz 125 vm. 00. maahantuontitodistukset löytyy ja tehonmittauksessa mitattu n. 10kw. kuinkas paljo maksais jos pistäis rekisteriin? ja tulisko oleen hankalaakin?

Jos runko on tyyppihyväksytty niin onnistuu, mutta jos ei ole niin ei saa kilpiin. Tietääkseni noin "uusien" crossien runkoja ei ole tyyppihyväksytty.

28.6.2010 16:43

kuinkas helppo toi räsä ois muutoskatsastaa arrowille, kun katsastus kuitenkin edessä

28.6.2010 16:46

HeGee` kirjoitti:kuinkas helppo toi räsä ois muutoskatsastaa arrowille, kun katsastus kuitenkin edessä

Jos e-hyväksyntä löytyy, äänet ok niin ei onglemaa.

28.6.2010 19:19

Niin, siis täytyyhän sen olla kuristettu ja putkesta oltava sellaiset paperit, joissa sanotaan tehojen pysyvän alle 11 kW. Jos piikkiä tavoitellaan, siis.

28.6.2010 22:12

e-hyväksyntä on , mutta tarviiko tässä ruveta jotain dynopapereita hankkimaan:O

11.7.2010 1:42

Paljo kevarin katsastaminen maksaa tällä hetkellä? Ekalla sivulla oli 70e, mutta onko hinta muuttunut?

11.7.2010 22:02

En tiedä olisko tää nyt sitten kuulunut A1-kortti-topiciin vaiko tänne, mutta laitan tänne.

Elikkäs, mulle on CBR tulossa ens viikon loppupuolella, ja jäi vähän epäselväksi että mitä pitää pyörään olla kun harkkalupaa haen? Pitääkö pyörän olla rekisteröity mun nimiin ennen luvanhakua, vai voinko hakea ensin luvan ja ajella sitten konttorille muuttamaan pyörän omiin nimiini? Toinen kysymys, pitääkö pyörään olla vakuutus ennen luvanhakua? Ennen rekkaustahan kai ainakin pitää olla jo omissa vakuutuksissa vai?

Muutenhan tässä ei mitään ongelmaa olisi mutten ole varma ehdinkö saada harkkaluvan ennen viikonloppua jos pitää vakuutukset ja rekisteröinnit hoitaa ennen harkkaluvan saamista, kun töiltäni en konttoreille pääse kovin paljoa ennen kiinnimenoa.

Lisäksi vielä, miten todennäköistä on että harkkalupa lähtisi kävelemään jos CBR:ssä on harkkaluvan aikana viriputki? Kannattaako vaihtaa pois vai onko ok jos vaikka muutoskatsastan sen Devilille? Ja sehän taitaa nelaripiikeissä onnistua ihan heittämällä ilman kummempaa häslinkiä kunhan maksaa sen jonkun kuuskymppiä vai?

11.7.2010 23:12

Kun haet harkkalupia ja jos pyörä ei ole sun nimissä niin pyydä kirjallinen omistajalta (itellä kelpas kun daddy faksas) ja pyörän paperit. Sit tarvit sen lapun missä näkyy että oot suorittanu teoria- ja käsittelykokeen (taitaa mennä autokoulun kautta?) Rahaakin ne tais periä jonkin verran.

Joku voi lisäillä jos jotain unohdin.

15.7.2010 18:41

paljonkos tulisi hintaa jos husqvarna wr 125 laittas rekisterii?
http://www.nettimoto.com/husqvarna/wr/968334
eikse oo et

1. maksaa verot 700€?
2.dynoo TT 50€?
3. kuristukset alle 11kw(tai alle) 0€?
4.dynoo kuristettuna 50€?
5.vie laput ja rahaa k. asemalle ?
6.kilpi kiinni?

jos runkoa ei ole tyyppihyväksytty onko mahiksii saaha kilpii?

15.7.2010 22:39

Juke_95 kirjoitti:jos runkoa ei ole tyyppihyväksytty onko mahiksii saaha kilpii?
ei.

23.7.2010 22:40

Voiko Husqvarna SM 450R saada A1 rekisteriin ku tos katoin et yhes oli kuristettu tehot 12 kW (16 PS). Ja se on ulkomaan rekisterissä , en tiedä onko jo A1 rekisterissä tai jossain vastaavassa. on uusi ja kaikki valot on. Eli voi olla et on A rekisterissä , mut voisko semmosen saada A1 rekisterii?

23.7.2010 22:43

Ei saa ajaa A1 kortil vaik oiski alle 11kw... koska saa olla max 125cc.

23.7.2010 23:18

E__MELI kirjoitti:Voiko Husqvarna SM 450R saada A1 rekisteriin ku tos katoin et yhes oli kuristettu tehot 12 kW (16 PS). Ja se on ulkomaan rekisterissä , en tiedä onko jo A1 rekisterissä tai jossain vastaavassa. on uusi ja kaikki valot on. Eli voi olla et on A rekisterissä , mut voisko semmosen saada A1 rekisterii?


Ai nii ... ku oli se hiton kuutio raja... Entä jos tohon laittaa 125 kuutioisen pytyn ku katsastaa?