Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
5.8.2013 14:25
Mikä kevari kannattaisi ostaa jos budjetti on n.1200€ ?
5.8.2013 15:14
No minkäköhänlaista kevaria olet hakemassa? Mutta itse kuitenkin sanoisin että Yamaha DT tai Honda CBR, molemmat aika halpoja ja luotettavia pelejä.
5.8.2013 19:48
Kaasari-CBR.
6.8.2013 1:30
Saa sitä tuohon 1200e hintaan ruiskuseppoakin niin ei kaasarillisella wanhuksella tarvi ajella. Saatanan rumiakin ne kaasaripelit.
6.8.2013 17:02
Samaa mieltä. Sitäpaitsi ruiskupelit on ärhäkämpiäkin, tosin niitä ei ole niin helppo säätää, mutta jos ei virittämään rupea, niin sitten ainekin itse ostaisin ennemmin ruisku cebarin.
6.8.2013 17:32
Onhan se ruisku ongelmattomampi ja nykyaikaisempi. Itse ostaisin kyllä ruiskupelin jos pitäis CBR ostaa.
8.8.2013 0:30
Morjesta!
Kevarin meinasin kohtapuoliin ostaa. Budjetti on noin alle 2000e ja jos saisi Aeroxin tai Derbin vaihdettua niin aina parempi mutta kuitenkin. Mietin että ostaisin jonkun hussen esim. sm, wre tai wr. Mikän niistä olisi parhain miettien että huoltobudjetti olisi suhteellisen halpa? Onko niissä vuosimalleissa hirveästi eroja miettien 03-08?
Tietopankista olen lukenut vaikka sun mitä mitä mutta teidänkin mielipiteen haluaisin tietää. Tai onkos nämä dt:t, (kuten Jani Maarelalla
) miten kestäviä? Paljonko ajettu enintään kannattaisi ola että koneeseen vielä reilusti kilometrejä sopisi ja missä vaiheessa näihin laitoksiin pitää koneremontti tehdä miettien siis myös husseja?
Kiitos jo etukäteen jos joku vastaa
8.8.2013 0:41
Hussesta saa kertoa joku sellasella ajava, DT:seen mäntää ~15tkm välein, alakerralla on menty reippaasti yli 40tkm mutta siinä kohdilla sais ruveta aukomaan. Tuorevoitelu on luotettava ja voi virien kanssakin olla kiinni, samaa tekniikkaa käytetty kauan (mm. YPVS:ää eli pakoaukonsäädintä yli 20 vuotta), R:ssä (enskat -04 ja vanhemmat), RE:t (05-07 enskat) ja X:t (05-07 smotot) on tekniikaltaan samanlaisia ja kyllä kakstahdeissa ihan luotettavimmasta päästä, tosin tehoissa ei sitten pärjää Husselle. Ite päädyin Detsiin koska ulkonäkö miellytti, huoltovälit on vajaatahtiseksi pitkät ja ajoasento on mukava. Maarelan oma on kyllä saanu leipää
ja kyllähän tämä kikkailuunkin soveltuu hyvin. Sama kone kuin Derbi GPR:ssä
9.8.2013 1:28
Joo
. Kiitos!
9.8.2013 22:05
Itsehän painotan molemmat husset kokeilleena edelleen wr:ää, jos sitä tehoa tekee mieli. Kulutus sama jos mopo kunnossa. Parempi joka osa-alueelta. Öljynvaihdot nyt ei hinnaltaan juuri eroa.
Mutta silti ostaisin dt:n, mukavat väännöt sekä pieni kulutus ja huoltovälit.
10.8.2013 3:10
Hei.
Tarviasin apua, nimittäin etsin matalaviritteistä 2-T supermoto.
Mieluiten lyhyillä huoltoväleillä ja 'pienellä' bensankulutuksella.
Eniten minua kiinnostaa HM CRM 125cc ja Aprilia SX ja Yamaha DT 125x 2005-
Rotaxi ja yampun kone ovat kuulemma luotettavimpia kevareista ja täysitehoisena niistäkin varmaan tehoa löytyy (+/- 28hp?).
Joten kumpaan koneeseen löytyy helpommin viripalikkaa ja muutenkin varaosia.
Myös kumpaan koneeseen on halvemmat osat kiinnostaa.
Myös muita katulaiskoja paitsi hussea saapi ehdottaa.
Myös mikä nelari-smotoista menee lujiten, Beta vai Husq vai HM crm?
10.8.2013 14:11
beta menee varmaankin keveydensä ansiosta 102kg kuivapaino, suosittelen mutta taitaa nää betat olla aika harvassa
11.8.2013 0:27
Vai että matalaviritteinen kevari lyhyillä huoltoväleillä
11.8.2013 1:40
Ostat deeteen aj ajelet ilman 2t öljyä. Matalaviritteinen check ja lyhyet huoltovälit check.