Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
24.6.2013 18:58
Kyllä sitä oppii keulimaan vaikka millä värkillä jos tarpeeks harjottelee. Yks jantero on mun nähden keulinu Yamaha WR:llä, valkokilpisellä 125 CR:llä, kurittomalla mopodetsillä, 600cc CBR:llä, Husse WR:llä jne, vauhtia ja uskallusta kyllä on. Ite se ajaa pelkästään kurittomalla mopolla.
24.6.2013 19:08
Juurikin näin, taidosta se on kiinni eikä mistään muusta
24.6.2013 21:30
Ai sori. Oman pyörän linkin lähetin ku tuo derbi meni vuorostaan hyosung palstalle tuollaista piti kysymäni
http://m.nettimoto.com/hyosung/gt/13404 ... 7&vifNav=Y
30.6.2013 0:10
Nyt kun kesätöistä tullut taas vähän tienattua, niin ruvennut himottamaan joku halpa, mutta tekniikaltaan hyvin toimiva, 2t-pyörä mökki- ja talvikäyttöön. Mökillähän mulla on jo toinen pyörä, mutta sillä en vielä saa kadulla laillisesti ajaa, joten tää 2t tulis lähinnä mutkateille ja talveksi käyttöön. Mankia en enempää viitsi raiskata talvella, meni jo nyt aika pahaan kuntoon kun pari talvea sillä ajettu...
Enskahan se luultavasti olis paras kun talvellakin meinaa ajaa, mutta niitä ei halvalla (n. 500€) tahdo löytyä. Iskin silmäni nettimotossa [urlhttp://www.nettimoto.com/yamaha/tzr/1502775]näihin[/url] tezareihin. Ajopeli on huollettu ja valmiiksi viritetty, joten se ei kaipaa muuta kuin ajoa. Toisen voisi säilyttää varaosapyöränä - tuskin sitä jaksan koota nyt tilanpuutteessa.
Toinen vaihtoehto, joka jo aiemmin keväällä himotti, on ostaa joku punakilpinen n. vm 2005-2007 125 EXC kotari suurinpiirtein 2000€, rekisteröidä se ja ajaa sillä nyt tämä vuosi ja myydä heti ensi vuonna eteenpäin. Sen etu on, että sillä voisi harrastaa myös enskaa muiden ajojen lisäksi. Toisaalta, yksi kotari on jo, joten toisen ostaminen on vähän turhahkoa.
Mitäs raati on mieltä näistä pohdinnoista, ja kuinka turvallinen ostos tuollainen TZR olisi? Hirveen suuria summia siinä ei onneksi voi hävitä, toisin kuin kotarissa mikäli se sattuisi lahoamaan.
30.6.2013 0:27
Itse suosittelisin hyvinkin pitkälti yamaha dt:tä. Hyvän (no pientä ropaamista) hankkiminen menee yli 500 mutta siihen 1000 saa. Todella mukava omasta mielestä vääntävän moottorin ansiosta
30.6.2013 12:20
Olen harkinnut kevarin ostoa jo jonkin aikaa, eli mikä 2-tahti enduro pyörä olisi järkevin 1000 €-2000 € hintaluokkaan edullisin ja laadukkain. Itse olen miettinyt Aprilia MX:sää. Kemmulla pitäisi päästä hiekkateitä ja talvisin. Laittakaa mielipidettä MX:stä ja muista 2-tahtisista enduroista mielellään 2000-luvun.
30.6.2013 12:53
MX on supermoto mutta endurolla taidat tarkoittaa pyörän ominaisuuksia etkä renkaita. DT:tä voin kyllä suositella, 2000euron pintaan saa hyvän RE eli enska yksilön. Muita on sitten juurikin tuo MX tai voi vanhempi hussekin löytyä.
30.6.2013 15:03
Kyllä hyviä DTitä löytyy 1000-2000 hintahaarukassa myös s-motoina.
30.6.2013 23:07
Kertokaas joku hyvä nelari kevari, miellään mahdollisimman halpa ja vähillä kilometreillä. budjetti siinä 5000e, mietin että kannattaisiko uusi kun saisi takuunkin.
Ei kyykkyä.
30.6.2013 23:33
Viidellä tonnilla saa käytännössä minkä tahansa uuden nelarikevarin. Itse ostaisin uuden jos on varaa, uusi on aina uusi. Vakiokuntoinen vähänkäytetty voisi myös olla passeli.
1.7.2013 0:11
Hussen nelarin ostaisin itse, jos 5000 euroa olis budjetti ja 4T pitäis saada. Nettimotossa noita on jonkinverran, myös sellaisia missä takuuta jäljellä. Katteet halpoja (vrt Yamaha WR, Beta, Fantic) ja konekin luultavasti kestää sen yli 30tkm toisin kun monet ruiskulla varustetut Minarellit.
1.7.2013 0:31
No paljos joku 2 tahti husse kuluttaa? kuinka usein männänvaihto? mitään muuta huoltoa?
Mikä olisi järkevin 2 tahti kevari, aika uusi. ei niitä deeteitä.
1.7.2013 1:15
Olis hakusessa semmonen kevari, joka kulkis tarpeeks (+130km/h) ja pitkät huoltovälit olis kuiteskin plussaa. Ajo olis pääasiallisesti asfaltilla, mutta joskus saattaisin eksyä vähän pienimillekkin poluille ja ajaisin myös talvella. Pitkiä matkoja tulis myös ajeltua paljon. Smoto ja kyykky kumpikin käy. Kyllähän se saisi olla 2T, mutta 4 tahtikin käy.
1.7.2013 18:37
Kisapiikillä pääset sen +130km/h, mutta huoltovälit ei oo pitkät. Katulaiskalla jolla pääset poluille tekee tiukkaa mennä hyvin sen +130, kyykyllä helposti mutta sillä ei poluilla hurrata. Jostain on tingittävä pois.
1.7.2013 21:07
Jos päätyisin siihen ratkaisuun, että jättäisin polkuajelut niin mikäs olis hyvä kyyky? Tai jos luovuttaisiin siitä nopeudesta, niin mikä olisi hyvä smoto ja palkonkos se kulkisi? Tai jos luopuisi siitä pitkästä huoltovälistä niin mikä olis hyvä kisapiikki?