Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Pienet kysymykset

15.11.2012 17:58

Sylinterilläköhän se oli tuo hiilarikokeilu, eikös se kuplinu lopulta, vai muistelenko nyt ihan omiani?

15.11.2012 18:41

Noo jos sitä testaisi. Tilasin sellasta kalvoa missä luki "Heat resistant" testaa sitä sitten vaikka hartsin ja lakan ja ilman mitään kanssa ja katsoisi mikä kestää parhaiten.

15.11.2012 18:50

Jos toimii, niin ilmottelehan. Meinaa oma änkkä menee samal aineel, jos vaan kestää. :)

15.11.2012 18:55

Mistä muista nettikaupoista löytää valkeeta hp master etuloksuu kuin black bike shopista?

15.11.2012 18:57

Riippuu pyörästäkin kuin paljon se änkkä kuumenee 2t tai 4t lähinnä kö?? Kaveri sai hyvän palovamman pohkeeseen kun osu änkkään kun oli kyydissä toisen kaverin cebarilla. Ei mun pyörissä tietääkseni kuumene läheskään niin paljoa, kyllähän tommosen kuumenemisen jo huomaisi. Ei oo kyllä tullut oikeen testattuakaan, pitääpä kokeilla ens kerralla ajon jälkee. Oon vaan elänyt käsityksessä että meikäläisen änkissä kärsii kättäkin ihan hyvin pidellä, vaikka en ole oikeestaan kokeillukkaan :lol:

Kokeile tuota ihmeessä, ei siitä haittaakaan ole :D

15.11.2012 22:44

Miten ruukaatte rasvata ketjut, jos on jotku kultaset,kiiltävät tms. vanteet? Vai jätättekö rasvaamatta, jolloin ketjujen+rattaiden ikä on puolta lyhyempi? Tuo rasva tuntuu sotkevan kehät ja navat ja joka paikan, vaikka sitä laittaisi aivan olemattoman määrän. Kerran oon nyt menny rasvaamaan ja samantien oli hinkattava poies, kun rupesi sotkemaan, mustissa kehissähän tuo ei nyt niin haittaa. Mp miehet meinasivat, että se ketju vaha ei sotkisi niin paljon, mutta se kuulemma kerää kaiken pölyn kivet jne. Niin, pitääkö jatkaa ajamista ilman rasvoja, ja vaihdella vain tiheämpään ketju-ratas paketteja?

15.11.2012 22:58

Ala käyttämään ketjuvahaa, sotkee paljon vähemmän :)

16.11.2012 0:13

Löytyykö mistään muusta nettikaupasta valkeeta hp master etuloksuu kuin black bike shopista?

16.11.2012 8:03

Osa puhuu, että teräketjuöljy olis hyvää. Se ei kuulemma lähde lentoon ketjuista.. Mikähän aine siinäkin muka tekee sellasen, että voi vastustaa G-voimia? :D

16.11.2012 8:57

Mä oon rasvannu ketjut aina pienen ajon jälkeen jolloin ketjut kerkeää lämmetä ja öljy tarttuu niihin paremmin eikä sotke (niin paljoa).

16.11.2012 9:00

Mulla on valvolinen whiteä ja tuntuu kyllä tosi hyvin pysyvän ketjuissa.

16.11.2012 10:15

Moottorisahan teräketjuöljyssä on joku aine, mikä estää öljyä lentämästä, mutta sama aine löytyy joka ketjurasvasta, voit vaikka laittaa normi moottoriöljyä missä sitä ainetta ei ole kokeeksi niin ymmärrät.

Itse olen ketjun rasvauksen jälkeen ajanut pienen lenkin ja sitten pyyhkinyt vanteet puhtaaksi, suurin osa öljyistä jotka ketjuista lentävät tuntuisivat lentävän ensimmäisen kilometrin aikana. Tällä hetkellä taitaa hyllystä löytyä jotain hondan ketjurasvaa.

16.11.2012 12:16

No eipä itellä roiskunut öljyt mihenkään kun osaa vaan laittaa:
Ajetaan ketjut "lämpimäksi", pyörä pukille ja öljytään kunnolla pyörittämällä rengasta. Annetaan jonkin aikaa olla jonka jälkeen pyyhitään ylimääräset öljyt ketjuilta pois. -->Öljy imeytyy o-renkaisiin ja eipä roiski

16.11.2012 17:55

Mitäköhän pitäis tehdä, kun tilasin easypartsilta 100eurolla umpion, tarroja ja putkenkiinnikkeen, paketissa ei tullu ku kiinnike ja tarrat (=30€ vaikka maksoin jo kaikki 100€ valmiiksi mukaanlukien umpio 60€), eikä minkään näköstä kuittia, onkohan mahollista, että se umpio vielä tulis? O_o

16.11.2012 18:02

Kato easypartsin sivujen seurannasta, että onko se tulossa jälkilähetyksessä.