18.4.2010 13:31
laukkanen- kirjoitti:TgNox kirjoitti:Sano nyt vielä et sun "250 kurapyörä" on crossi...
joo nii onki mitä sitte? sattumoisin se vaan sattuu olemaan rek. Voi hyvää päivää tänne tullin ystävällisesti asiaa pohtimaan ni nettipippelit alkaa heti pätee. 10 samanlaisata vastausta!
HUOH! en jaksa kinastella -,- käykääpä ihan mielenkiinnolla tuktailemassa vaikka nettimotoa kun teillä ei muutakaan eläämää ole ja kertokaa miten esim. 200cc ktm on 7kw papereissa??
18.4.2010 18:25
18.4.2010 19:25
kersti91 kirjoitti:Rekisteröinnissä ei erityisesti ole "piikkejä" ja "isoja pyöriä", tietääkseni, vaan kaikille on sama käytäntö, samat (muutos-)katsastussäännöt. Kortti sitten vaikuttaa siihen, mitä saa ajaa.
19.4.2010 7:35
Jonskiii kirjoitti:kersti91 kirjoitti:Rekisteröinnissä ei erityisesti ole "piikkejä" ja "isoja pyöriä", tietääkseni, vaan kaikille on sama käytäntö, samat (muutos-)katsastussäännöt. Kortti sitten vaikuttaa siihen, mitä saa ajaa.
Kyllä mun rekisteriotteessa tossa "ajoneuvoryhmä" kohdassa lukee "kevyt moottoripyörä".
Jos siis käsitin tekstisi tarkoituksen oikein
19.4.2010 19:35
21.4.2010 12:30
döördi kirjoitti:pitääkö verot maksaa ennen rekisteröinti katsastusta??
25.4.2010 15:00
25.4.2010 19:55
Qazaaownzu kirjoitti:Osaavat auttakoot eli multa lähti eilen kilvet kävelemään poliisin mukaan, ja pitäs nyt rekisteröintikatsastaa, ni mitä mä tarviin siihe et menee läpi , tarviiks mtn papereita tai mitää
25.4.2010 20:50
kersti91 kirjoitti:Qazaaownzu kirjoitti:Osaavat auttakoot eli multa lähti eilen kilvet kävelemään poliisin mukaan, ja pitäs nyt rekisteröintikatsastaa, ni mitä mä tarviin siihe et menee läpi , tarviiks mtn papereita tai mitää
Siis täh? Et sä mitään maahantuontitodistuksia tartte... Etkä varmaan dynolappujakaan. Rekisteriote, rahatukku, pyörään vilkut, peilit, valot kuntoon. Kumeissa kannattaa olla pintaa ja kone käyntikunnossa. Motkotusta voi tulla takavaloista (ledilipoista), sillä vaikka niissä olisi E-hyväksytty taka- ja jarruvalo, kilpi ei saa osoittaa taivaaseen ja vaatii hyväksytyn, kirkkaanvärisen valon. Samoin myös pitkien ja lyhyiden valojen tulee palaa ja umpion olla hyväksytty, halogeenimaskien kanssa voi tulla sanomista.
A1-tehoisuudella nyt ei välttämättä väliä, mutta jos esim YPVS on kiinni/muu pakoaukon säädin, jonka inssi tajuaa, kannattaisi se ehkä (sähköisissä) ottaa pois käytöstä (aukon ollessa kiinni-asennossa) tai muissa tapauksissa yrittää lukita.
Riippuu inssistä.
26.4.2010 18:04
26.4.2010 19:02
10.5.2010 11:58
11.5.2010 12:09
24.5.2010 22:30
4llu- kirjoitti:En nyt löytänyt tälle suoraa vastausta niin päätinpä kysäistä.
Oisin hankkimassa ehkä tollasta 2005vm Ktm Exc 125 pyörää, joka ollut aiemmin ihan liikennekäytössä normaalisti, mutta joka otettu pois rekisteristä 08 ja ajeltu välillä crossia, kaikki paperit kuulemma löytyy ja vakio osat sun muu hilpe. Mites toi nyt kun haluisin takaisin kilpiin, onko se vaan pyörä lailliseen kuntoon ja katsastukseen? ja paljon suunnilleen kustantaa? Tässä nyt se ongelma että myyjä ei tiedä onko se otettu "lopullisesti" pois rekisteristä vai vaan poistettu liikennekäytöstä, ja jos se on otettu lopullisesti pois niin olen ymmärtänyt ettei kilpiin enään saa?
28.5.2010 19:04