Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
22.6.2013 19:14
Todellako noin naiiveja ostajia olette? Tajuattehan te nyt, että kun myyjän vastuu käytetyssä laitteessa on käytännössä olematon, niin myyjä voi puhua lähes mitä vain ja luvata mitä lystää.
Luotettavan oloinen tyyppi ei myöskään ole minkään sortin tae. Yleensä juuri ne huijarit ovatkin niitä kovimpia supliikkimiehiä.
Kersti puhui täysin asiaa. Ei tarvitse olla mikään ihmisvihaaja vaan kun skeptisyys myyntipuheita kohtaan voi säästää todella suuria summia rahaa. Osa oppii kenties vasta sitten kun on ostanut sen ensimmäisen pomminsa ja korjannut sitä koko kesän.
Itse pyöräö myydessä olin täysin avoin pyörän historiasta ja sen pienistä kauneusvirheistä ja vaikka moni tekee samoin, ei se silti päde kaikkiin.
22.6.2013 19:29
Mikäs noista katulaiskoista 2-taheista sopis parhaiten kikkailuun, eli keula nousis ja pysyis "helpoiten" ylhäällä, vai onko noilla edes merkittävää eroa? Tottakai millä tahansa pelillä onnistuu, jos sen homman osaa, mutta lähinnä kelailen ns. aloittelevan temppuilijan kannalta..
22.6.2013 19:45
Kisapyörän tyyppisellä runkogeometrialla varustettu pyörä on hyvä kikkailuun, elikkä esim. husse.
24.6.2013 9:28
Prätkä Jätkä, Millä tavalla sä perustelet ton? Kyllä mun Aprilia SX keulii vaikka ei ookkaan tietääkseni millään kisapyörän rungolla.
EDIT: Sitähän mä just meinasin vaan et millä perusteella ne kisapyörän geometriat auttaa siinä keulimisessa? Meinasin just tota et jotain perusteluja ois kiva kuulla..
Viimeksi muokannut Aap- päivämäärä 24.6.2013 15:29, muokattu yhteensä 1 kerran
24.6.2013 9:32
Keulii keulii. Kyllä kaikki piikit keulii. Nyt vaan oli kyse mahdollisimman hyvästä kikkailupyörästä. Jotain perusteluja toki prätkä jätkän väite imo vaatii.
24.6.2013 10:20
Paskamyrskyä ootellessa.. Jos Prätkä Jätkä sanoo että Husse on hyvä kikkailuun, niin tarkottaako se että sun SX ei?
Tuohon kisapyörän runkogeometria-juttuun olis kyllä mukava kuulla perusteluja, ei sillä että ko. henkilö olis väärässä tai epäilisin puheita.
24.6.2013 13:21
Ite ymmärsin ton silleen, että kaikki kisapyöriä muistuttavat kevarit = kaikki enduro- ja smotokevarit olisivat hyviä kikkailuun
24.6.2013 14:11
Varmaan ihan yleisesti enduro/smotopyöriä tarkoitti. Onhan esim. mito ja räsäkin melkein suoraan radalta, mutta ei niillä kauheesti kikkailla ainakaan vakiokunnossa.
24.6.2013 15:30
Smotoista siis lähinnä kyse, jäi mainitsematta tuohon kysymykseeni. Mutta lähinnä siis miestiskelin, että onko esim. keulan painolla suuri rooli keulimisessa, ja onko noiden pyörien keulojen painoissa isoja eroja. Kun tuota Mäxä topiccia lueskellessani sai ainakin vähän semmosen kuvan, että se keula olis jonkun verran painavampi, kuin esim. Detsissä ja Hussessa. Eli vielä tiivistettynä:
-Vaikuttaako keulan paino merkittävästi keulimiseen?
-Onko Mx/Sx:n, Dt:n ja Husse Sm:n keulojen painoissa millasia eroja?
-Mitkä muut rungon ominaisuudet, kuin keulan paino, vaikuttavat keulimiseen?
24.6.2013 15:41
Lähinnä keulimisessa ei niinkään ole rungolla ja painolla suurta merkitystä vaan painopisteellä Tietenkin runko ja painohan sen painopisteen luo. Mitä korkeampi painopiste sitä helpompi on nostaa keula siksi esim. kyykyillä se on hankalempaa kuin smotoilla/enskoilla. Eli toisin sanottuna hyvin pienet on erot varmaankin smotojen ja enskojen välillä. Tietenkään ei pidä unohtaa tehoa ja vääntöä.
24.6.2013 16:49
Etköhän sä opi keulimaan just sillä pyörällä millä sä sen opettelet. Pyörät on yksilöitä ja jos nyt ostat hussen ja keulit sillä 2 vuotta niin kotarilla kaulinta tuntuu oudolta. Kuten todettu smotojen välillä ei ole paljoa eroja paitsi sitten tehoissa yms. Ostat sen mikä sopii sulle.
24.6.2013 17:11
Kyllähän se niin on joo että omaan tottuu...
http://m.nettimoto.com/derbi/senda/1520993Mitäs tollasesta mieltä
24.6.2013 17:17
Pahaa mieltä, oman pyörän mainostaminen on ehdottomasti kielletty tässä topikissa. Vink vink, en miäkään omaani mainosta
24.6.2013 17:20
Jep, eikai noilla sitten suuria eroja ole. Keulimisen takia en ole pyörääni ostamassa, mutta kunhan uteliaisuuttani kysyin. Saattaa olla että olis topicin voinu valita paremmin, mutta menkööt nyt tän kerran.
24.6.2013 18:48
Aap- kirjoitti:Prätkä Jätkä, Millä tavalla sä perustelet ton? Kyllä mun Aprilia SX keulii vaikka ei ookkaan tietääkseni millään kisapyörän rungolla.
Perusteluna on, että enskapyörät on suunniteltu yleensä hyvin pitkälti geometrialtaan ja painopisteeltään silleen, että metsässä pystyy helposti keventämään keulaa jotta pääsee puunrunkojen yms. ylitte.
Ja hussessahan on lainattu runko suoraan vanhemmasta enska wr:stä, sx taas on aprilian on tuote ja silläkin firmalla on kokemusta kisarintamalta ja kyllähän sen näkee jo kun pyörää kattoo et se on hyvin siro ja vaikutteita haettu kisamalleista.
Muttamutta pointti oli todellakin, sinällään kantaa ottamatta siihen mikä on paras, että kevyt ja siro enska/smoto on hyvä kikkailuun ja husse nyt vaan tuli ekana mieleen, kärjistettynä et jos kikkailupyörää oltas nelarina hakemassa niin en ekana kyllä harkitsis yamaha wr:ää.