Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
20.5.2015 18:15
Täytyypä kokeilla.
22.5.2015 9:44
Eikös tommoseen öljyyn tartu lika helposti?
Ei varmaan uskalla millään uuden karheilla uw-rengasketjuilla kokeilla, oli meinaan aika suolasen hintaset..
24.5.2015 0:03
Onkos 2-t husselle minkäänlaista haittaa jos ajaa matka-ajoa vähän liian isolla vaihteella eli vaikka noin tasaista 90 km/h kutosella? Ku tt putkella joutuu muuten ajamaan piikillä koko ajan matka-ajoa ja se ei kovin kivaa ole..
24.5.2015 14:40
Mitäs haittaa siitä nyt olisi?? Antaa mennä vaan.
Itsekin ajan mielummin 80-90kmh tolla detsillä kun 100+kmh on jo suht epämukavaa muutenkin..
24.5.2015 20:46
Joskus kuullut joltain et liian isolla vaihteella ajamisessa olisi jotain haittaa koneelle? En nyt muista millään että mitä siitä voisi koitua..
24.5.2015 20:58
No jos se vaan jaksaa vääntää.. Toki se karstottuu "mummoilemalla", mutta mitä muuta se muka voisi aiheuttaa jos pärrä on säädöissä ja ajaa niinkuin kuuluu.
25.5.2015 0:01
Liian isolla vaihteella ajaminen syö laakerit kampurasta (vai olikohan kiertokangesta). Tämä tosin vaatii erittäin pienillä kierroksilla ajoa. Matkaa voi ajaa alta piikin, kunhan välillä antaa kierroksia. Muista kuitenkin, että "mummoillessa" hyvän 2t öljyn merkitys korostuu, pysyy karsta poissa.
25.5.2015 1:55
Niin, eli eipä siinä mitään, antaa mennä vaan!
Itse ajan aina synteettisillä öljyillä seokset jotain 2-2.5% välillä ja välikaasua annan ehkä vähän turhankin tiuhaan.. Välillä mennään vähän kovempaa ja välillä hiljempaa, ettei kokoaikaa mentäisi samoilla kierroksilla. Hyvin on detsi tähän asti toiminut sen puolesta.
25.5.2015 22:05
Onko 2-tahtista a1 luokan 125cc pyörää mahdollista rekisteröidä a2 luokkaan?
Jos on, niin minkälaiset paperisodat pitää käydä?
26.5.2015 8:18
On mahdollista rekisteröidä, tämä todennäköisesti vaatii penkitykset ja huonossa tapauksessa uudet päästömittaukset. Jos mittaukset vaaditaan niin et saa pyörää A2-tehoihin kun A1-luokkaankin ne vaativat päästölaitteita jotka kuristavat jotta pyörä menee läpi.
En ymmärrä miksi pitäisi se pyörä rekisteröidä suuremmalle teholle, nimittäin vakuutukset kasvavat ja pyörää on mahdoton tämän jälkeen myydä eteenpäin.
26.5.2015 18:14
Jep täysin samaa mieltä Lexin kanssa
. Plussana vielä että jos on A2 kortti taskussa saa ajaa niin paljon isompaa kuin perus TT piikkistä, jota ajellaan jo A1 kortilla, tosin ei ehkä lain puitteissa mutta kuitenkin
28.5.2015 1:49
Paraneeko äänet piikki cbr:ssä jos poraa reijän änkän väliseinien läpi? Jonku ritilän oon poistanu sieltä, mutta ei vaikuttanut ääniin.
4.6.2015 19:41
Mitkäs vilkut ootte todennu ihan toimiviksi? Pitäs detsiin hommata jotkut vähä sirommat vilkut noitten järkyttävän isojen pallojen tilalle.
Mopoon ostin joskus jotkut arrowin minivilkut ja meni kaikki neljä vilkkua paskaksi heti ku ekan kerran oli yöllä noussu pakkasen puolelle niin ei huvittais enää tuhlata rahaa semmoseen krääsään.
7.6.2015 12:27
Puhkes cbr: n takakumi (ruuvi meni läpi).
Alkuperäisen renkaan profiili on 80, voinko laittaa tilalle 70 profiilisen renkaan?
alkuperäinen 100/80-17 , sopiiko 120/70-17?
Leveyden puolesta pitäisi sopia, tuo profiili vaan mietityttää.
Viimeksi muokannut skopojätkä päivämäärä 7.6.2015 21:04, muokattu yhteensä 1 kerran
7.6.2015 14:40
Ethän sie mitenkään voi venyttää 12" rengasta 17":lle..