Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
16.6.2013 23:28
Mitäköhän tolle riksulle pitäis sanoa että se lopettais tuon turhan paskan suoltamisen?
Harmittaa vaan ku tää motot.net on muuten niin pirun asiallinen ja hyvä foorumi, ja sitten tulee tollane tyyppi huutelee tänne.
Vois käydä ajattaa riksua tolla nelipuolikkaalla, kattoo miltä se Derbi sitte tuntuu
17.6.2013 1:50
Paras tapa olisi vain jättää huomiotta ko. käyttäjän viestit, eikä vastailla niihin. Varsinkaan mielipiteisiin kulkupelien tehoeroista.
Aikaisempia viestejä lukiessani tein muutamia havaintoja. Omalla kevarillaan päteminen, sen ominaisuuksien hehkuttaminen ja itsetunnon rakentaminen yksinomaan pyörän varaan ei ole kovin järkevää, saati terveellistä.
Kun henkilö päättää kerskailla kevarillaan internetin keskustelupalstoilla, on hänellä toiminnalleen yleensä aina jokin päämäärä. Päämäärä on todennäköisesti oman itsetunnon pönkittäminen, hyväksynnän tai arvostuksen hakeminen samanikäistensä keskuudessa pyrkimällä olemaan tai omistamaan jotain heidän keskuudessa arvossa pitämäänsä asiaa, tässä tapauksessa tehokkaita ja näyttäviä kevytmoottoripyöriä.
Jos tarkoitusperät ovat edellämainitun kaltaiset, eli arvostuksen saaminen toisten kevarikuskien keskuudessa, kannattaa sitä hakea muulla tavalla.
1. Toisen kevarikuskin kunnioittaminen
Kuka kunnioittaa sellaista ihmistä, joka provosoiden korottaa itseään ja lyttää muita? Jos taas kunnioitat keskustelukumppaniasi, saat todennäköisesti kunnioitusta myös osaksesi. Ihan elämän perusjuttuja, jotka tuntuu olevan hukassa.
Itse arvostan elävässä elämässä sekä Motot.netissä sellaisia henkilöitä, jotka pitävät inhimillisen persoonansa ja kevarinsa/moponsa tehot eri asioina.
Kevarimaailmassa kun on helposti mahdollisuus ryhtyä luokittelemaan itseään ja muita paremmuusjärjestykseen.
Otetaan esimerkiksi pari kaverusta, joista toisella on vuosimallin 2013 KTM 125 EXC SixDays pakasta vedettynä. Toisella kaveruksista on taas -04 Yamaha XT 125 34 000 km ajettuna ja jo parhaat päivänsä nähneenä. Molemmat kirjoittavat eräälle suomalaiselle kaksipyöräisiin erikoistuneelle keskustelufoorumille ensikokemuksiaan juuri ostamistaan kevareista. KTM:n omistaja kehuu pyöränsä maasta taivaisiin ja arvostelee kovalla kädellä muiden foorumilaisten pyöriä sekä heidän tapaansa keskustella. Yamahan omistaja taas ymmärtää, ettei hänen pyöränsä ole kaupungin himotuin katseenkääntäjä, mutta pitää silti pyörästään ja päättää kertoa siitä sekä hyviä että huonoja puolia foorumille samalla kehuen muiden foorumilaisten omistautumista harrastukselleen ja asiantuntevuudelleen sekä sitä, että vastauksen konetta koskeviin teknisiin kysymyksiin saa nopeasti silkasta palvelemisen ilosta.
Mieti hetki, minkälaisia persoonia kyseiset henkilöt olisivat. Kumman kanssa lähtisit mieluummin ajelulle? Entä illanviettoon? Rassaamaan autotallissa mopoa myöhään yöhön kunnes kaveri saa pelinsä kuntoon?
Tämän viestin tavoitteena on jakaa ajatuksiani tämän keskustelun lukijoille, ja saada edes jonkun tajuamaan se mielestäni tärkeä asia: pyöräsi teho ei ratkaise oletko hyvä tyyppi vai et. En pyydä anteeksi offtopicin käyttöä, sillä mielestäni tämä viesti saattaa auttaa jotakuta miettimään kevarinsa valintaa uusin silmin. Esimerkiksi ostaessasi kisapiikin, mitkä ovat valintasi motiivit? Jos kaipaat tehoa ja nautit siitä pienistä huoltoväleistä välittämättä, niin osta ihmeessä sellainen. Teho tuntuu hyvälle, eihän siitä mihinkään pääse. Jos taas ostat sellaisen, että voisit herättää kateutta muissa kevarikuskeissa tai leveillä sillä, mieti haluatko oikeasti tehdä niin. Ilmeisesti täytyy myös laajentaa esimerkkiäni koskemaan kaikkia kevareita; jos haluat kevarin mopon sijasta, haluatko aiheuttaa sillä kateutta vai nauttia kevarin tuomista lisätehoista?
Tarkoitusperinäni tämän öisen novellin kirjoittamiselle toimivat siis pääosin yleisen keskusteluilmapiirin parantaminen tässä topicissa ja toivottavasti tästä jotain jäi käteen tulevia keskusteluja ajatellen.
17.6.2013 2:00
^^ Hyvin tuot kyllä kaikki olennaiset asiat esille, pisti omankin ajatusmaailman liikkeelle. Olis kyllä hyvä jos eräät ihmiset hieman rauhoittuis ja alkais oikeasti ajattelemaan järjellä asioita. Toivotaan että paskanjauhannalle tulee pian loppu niin pääsee taas mielenkiinnolla lukemaan niitä olennaisia, 2-pyöräisiin liittyviä asioita.
17.6.2013 11:01
Nyt tuli kyllä teksti täynnä asiaa
Melkein aplodien paikka tuommosen jälkeen. Tähän on siis hyvä lopettaa.
17.6.2013 14:53
http://www.nettimoto.com/honda/cbr/1450 ... eh_reg%3DY. Oli Motorauman CBR:ässä niin löysät etupumput, jotka vuosivat. Olisiko tuo mtn? Epäilen ettei ole tytön käytöstä, koska Arrow.
Siistin näkönen on kyllä.
17.6.2013 14:59
Kyllä ainakin tässä kylässä taitaa pyöriä jopa 2 tyttöä, joilla on pörinäpönttö kemmuissaan
Saattaahan ne muijatki haluta kivoja pörinöitä
17.6.2013 15:19
Toi ois siisti, takaboksilla, hyvät äänet, Honda eli kestää, ja ei kauheesti hintaa.
17.6.2013 15:37
Hienoa textiä ja täyttä asiaa WeeäR:ltä, ja helpotus et joku muukin kirjoittaa ku Ruuneperi!
Tosta "pyöräsi teho ratkaisee oletko hyvä tyyppi"-jutusta ehkä vielä pikku lisäys, että jostainhan ne Audimiehet sikiää. Kai tuo on sitten jokin Audimies-taudinkuvan esiaste...
17.6.2013 16:28
sampul1 kirjoitti:Toi ois siisti, takaboksilla, hyvät äänet, Honda eli kestää, ja ei kauheesti hintaa.
Juu tuota voisin jo melkein suositella. Koitin hältä viime viikolla ostaa boksii mut ei myyny
Vielä kun tinkaat paikan pääl pari satkuu pois niin hyvä tulee
17.6.2013 19:44
On kyllä asiallisen oloinen CBR! Arrowissa on mukavat pörinät ja tuolla kyllä lähtee vaikka kuinka pitkälle reissulle, takalaukkuun menee hyvin tavaraa ja reppu selkään
Jos renkaat, ketjut ja rattaat jne on kunnossa (mitä en epäile) niin on varmasti kannattava ostos.
17.6.2013 20:16
Myönnetään, että se on hyvännäköinen kaikin puolin, mutta itselleni ainakin herää kysymys; miksei vasemmalta puolelta ole kuvia?
17.6.2013 20:44
No ei sillä nyt mitään väliä ole. Ei kukaan nyt niin tee, että toinen puoli ihan naarmuilla, ja ottaa kuvat toiselta puolelta mainitsematta mitää toisen puolen naarmuista. Paikan päällä sen näkee kuitenkin ja kaupat meni sit siinä. Olen minäkin aina hussesta räpsinyt kuvia vaan toiselta puolelta, vaikka ei toisessa puolessa mitään vikaa olekaan. Tosin mopon myynti-ilmoitukseen laitoin kuvia perhanasti ja jokapuolelta, mutta siihen ilmotukseen nyt oli muutenkin panostettu vähän enemmän kuin tuohon.
17.6.2013 21:13
Ei sillä tod. näk. olekaan kaaduttu taikka kuvien pois jättämisellä yritetä peitellä mitään, mutta en ymmärrä näitä myyjiä, jotka eivät ota kuvia joka puolelta. Se ei ole sen vaivalloisempaa kuin yhdeltä puolelta ottaminen tahi maksa sen enempää. Joka suunnasta ja kulutusosista kun räpsäsee kuvat, niin ei jää mikään kaihertamaan.
17.6.2013 21:30
Totta. Jos se ostajaa häiritsee, ainahan voi pyytää lisää kuvia, mutta on se kyllä parempi jos on kuvat joka puolelta.
17.6.2013 23:23
Luultavasti autokortti-ikäinen tyttö ja sellanen keski-ikäinen isä joka haluaa, että laitteet pysyy kunnossa ja puhtaana. Haettiin mun mopo keväällä 2011 tästä läheltä, poika oli saanu autokortin ja isä oli myymässä pojan mopoa. Laite oli todella kuin uutta vastaava, 4800km mittarissa. Mopo oli tallissa kahden peiton alla ja suurinpiirtein vaihteistoöljyistäkin oli kuitit tallella. "Mä oon pojalle sanonu että ikinä et tällä ketään kyyditä ja kato aina öljyt ennenkuin lähet ajamaan!"
Jos on samanlainen tapaus kyseessä niin voit saada huippuvehkeen todella edullisesti, uskoakseni tuota on pidetty juuri niinkuin moottoripyörää kuuluukin.