Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

8.6.2013 18:27

Täältä kanssa ääni ehottomasti varrelle.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

8.6.2013 22:40

Varaendurolle täältäkin 8) hyvä kiesi kulkee kouluu, ku mahtuu takaboxii reppu ja vaikka vaihtovaatteita. Ja toi ajoasento ehotonta plussaa CBR:ään verrattuna.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

8.6.2013 22:50

Oxdog kirjoitti:Varaendurolle täältäkin 8) hyvä kiesi kulkee kouluu, ku mahtuu takaboxii reppu ja vaikka vaihtovaatteita. Ja toi ajoasento ehotonta plussaa CBR:ään verrattuna.
MiniMies kirjoitti:Täältä kanssa ääni ehottomasti varrelle.

Ohhoh :o
Oletin että kaikki laittaa "CBR ehdottomasti!" Mutta onko Varre sen 1000€ lisää arvoinen? (http://www.nettimoto.com/honda/xl/1502276 vs http://www.nettimoto.com/honda/cbr/1512397) Koska useat ovat sanoneet että Varre on suoraan sanottuna p*ska koska ei kulje, ruma yms. Tosin nämä ovat kuuluneet niiltä 2t on paras ja savu !!111 kaikk 4t on rumia!!11 pojilta... Uskon että mut tielläliikkujatkin arvostavat isoa Varrea enemmän kuin polkupyörämäistä Cebboa...
tl;dr Onko Varre 2 490€ vs CBR 1500 € sen 1000€ lisää arvoinen?

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

8.6.2013 23:03

Kyllä minäkin oon 2t mies henkeen ja vereen, ja nelari ei ole itelle edes vaihtoehto. Varre on noista mun mielestä kuitenkin parempi. Jonnet vaan huutelee ihan pyörän ulkonäkö syistä. Tuskin niillä itellä kokemusta kummastakaan.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

8.6.2013 23:06

Tarkotin et jos kysyn em. jonneilta et kumpi "PASKA VITU SÄÄ HOMMAAS SAMPUL1 NÄSÄRI!"
LISÄYSTÄ:(eli nelari ei ole vaihtoehto kenellekään :D)
No on ennustettu että bensan hinta on 2e/l v 2014 mennessä joten 2t pojut (sinä mukaanlukien) nauttikaa tankkauksistanne (kaverin Husse vie sen käytössä 11-12l/100km :D ) ja kun tuota matkaa tulee min 100km viikossa niin kylhän sitä tulee rullattua...

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

9.6.2013 2:03

2014 mä ajelen jo autolla, joten sinä mukaan lukien nauttikaa kevareistanne.. Eiku hä :lol:

Kyllä mä laittasin vähän lisää rahaa ja hommaisin Varaderon, jos noista pitäis valita. Varaderon eteenpäin myyminen on luultavasti helpompaa kun siirryt autoon tai isompaan pyörään. Cebareita (249kpl) kun näyttää olevan myynnissä paljon enemmän kuin Varaderoja (36kpl). Onhan noita Varaderoja myynnissä 1200 eurosta alkaen, hyvin huollettuna tuo 20-30tkm ei varmaan oo noille hirveän paljoa, riippuen tietenkin miten on huollettu. Näköjään jopa 70000km näillä on päästelty, tiedä sitten miten paljon on rempattu noille kilsoille.

Ja tuosta kulkupuolesta, tuollainen Hondan nelari tuntuu aika hurjalta tykiltä jos et oo ennen millään mopoa isommalla ajanut. Sama se oli itellä kun pääsin ajamaan ekan kerran kevarilla, kaverin YZF-R:llä. Tuntu mopon jälkeen, että lähtee niin perkeleesti mutta nykyään nekään tehot ei enään tyydytä. Viimekesänä kun koitin kaverin 600cc kyykkyä niin oli taas samanlainen tunne, tosin siihen ei luultavasti kyllästy ihan heti. :D

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

9.6.2013 2:48

Todellakin tulen nauttimaan sitten joskus.... syksyllä.... kun kortin saan.... Jotenkin oon vieläkin kahden vaiheilla kun CBR ois niin kivan siro mutta Varre olisi kuin juna ajaa matkaa... Valinnan vaikeutta... ja hyi saatana tuota varren penkkiä :D Muuten ois pirun hienoja molemmat silti.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

9.6.2013 3:03

Oma mielipide on että Varre saattas olla jopa hienompi kuin cbr. :D On niin ison pyörän näkönen, verrattuna muropaketista revittyyn cbr:ään.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

9.6.2013 16:18

CBR/XLV:ssä on hinta- ja käyttökuluero, mutta myös pätevyysero, sanoisin.

CBR on peruspätevä riskitön valinta. Jos ajattelit vaan jatkaa ajelua pääasiassa kotiseuduilla niinku nyt mopolla, harvemmin uskaltautua kauemmas, kevyt CBR kulkee hiukan paremmin ja ykspyttysen kustannusetu on plussaa. Kaverit haukkuu, mutta CBR mennä pörisee ;) Matkaakin voi ajaa, tosin ei läheskään niin iloisesti ku V2-mukavuuslaitoksilla. Vois kuvitella, että rahaa palaa peruspullapyörän yksilöllistämiseen ja pikku virittelyynkin. 100km/vko + satunnaiset matkat hoituis CBR:ää vaatimattomammillakin järkipyörillä (CBF/YBR), jopa se MSX vois toimia (ei osaa sanoa juuta eikä jaata, en ole ees nähny tota uutta mallia vielä liikenteessä). CBR tuskin aiheuttaa suurta hekumaa, muttei myöskään murheita. Jos budjetti ahistaa niin siinä on hinta-hyötysuhde aikas kohdillaan.

Varre on teknisesti monimutkaisempi. Osto/myynti-riski on aika vakioitu CBR:ssä mitä on markkinoilla kuin meren mutaa. XLV on harvinaisempi eli voit tehdä hyviä kauppoja, mutta yhtä hyvin voit lyödä kätes paskaan ja kokea sulkasadon. Suuremman riskin vastapainona saatat löytää ajopelin mistä et viitsikään luopua A1-kauden jälkeen, aika monelle on käyny niin. Varren ostettuas saatat kuin varkain alkaa ajaa pitäjän, läänin tai jopa valtakunnan laajuisesti - jokin 300km pikku ilta-ajelu ei tunnu missään - eli jos kaverit haukkuiskin et kuule... koska olet useimmiten ziljoonan km päässä ;) Kyytiläiselläkin on kuulemma hyvät oltavat, Varren XL-koko ja mukava penkki tuo etua. Rakentelun ja virittelyn sijaan fyffet menee enempi ajokuluihin (bensa ja matkakulungit), kulutus on sen litran verran CBR:ää suurempi. Shadowlla ja erinäisillä muilla prätkillä ajaneena voin sanoa, että kunhan asennoituu huvittuneena 125:n kulkuun mikä ei pal venytä käsivarsia, on Hondan piikkivinkkelillä ajamisen helppous tosiaan koukuttavaa. Ja Varrehan on yleisajelussa parempi (nykyaikainen alusta) kuin sen suurpiirteinen love/hate-tunnelmia herättävä Varjo-hulttiovelj ;)

Kolmentoista mainitsema 70.000km on ihan normaali km-lukema minkä Hondan pikku-V2 menee ok hoidolla. Kone ei pelkää kilometrejä, ja VT/XLV houkuttelee ajamaan pitkiä lenkkejä: sikshän näillä ajetaan keskivertokevaria enemmän (kysehän on tosiaan kuskin uskalluksesta ja tottumuksista, Varre on pyörä mikä voi muuttaa niitä!). Aika varmuudella ei ole ollut minkäänlaisia remontteja vielä, mutta iso peruskorjaus (jotain 1.500€ ehkä, riippuu tekeekö minimirempan vai suht kaikki uusiks, ja TSI/paja) kohta edessä. Saa sen rikki alle 50tkm:ssa, 70-80 on aika tyypillinen ainaki Shadowssa, mutta voi saavuttaa jopa sen 100tkm. Nelarissa asiallinen pito merkkaa tosiaan paljon. Ja nyt siis puhutaan satapiikistä: moni paljon isompi moottori olis samoilla ajomäärillä jo aika väsähtäny. Voisin kirjoittaa koneesta haltioituneita romaaneja (noh, irvileuat sanois et niinhän kirjoitan vaik jostain vasta maalatusta ladonovestakin :D ), nyt ei taida viitsiä.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

9.6.2013 18:03

Täyshuolto tollaseen hehtaarisohva XLV:hen maksaakin sitten aika paljon ku ne tarkistais kaikki venat yms... Ja tossa on Moto-Rauman mukaan huoltokirja, pitäskö pyytää saada kattoo sitä ja ettiä jostain ohjekirjan huoltovälit ja kattoa onko miten tehty... Siistin näkönen toi ainakin omaan silmään on.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

9.6.2013 18:06

Sun ajoos (jos 10km vain kouluun ja vain satunnaisia matkustuksia) mun mielestä ois CBR ihan passeli. Halvempi hieman joka mielessä. Konekin vaikuttaa olevan ihan kestävä kun jopa 50tkm ajettuja yksilöitä olemassa. Kulutus ruiskupeleissä varsin olematon. Pyörä todella kevyt verrattuna varreen (tietysti myös vähemmän ison pyörän näköinen) ja Varret tuntuu olevan melko vaikeita hukata tällä hetkellä niiden harvinaisuudesta huolimatta. Esim tuo sun yksilös on ollut viime vuoden puolelta myynnissä.

Ja jos varren ostaa niin ei kannata välttämättä maksaa tonnia lisää siitä että pyörä on hieman vähemmän ajettu kun varaderot kuulemma todella kestäviä pyöriä. Kumpikin varmasti hyviä vaihtoehtoja, varaderon voi ostaa halvallakin ja paljon ajettuna :)

Sitten tuossa yhden varaderon omistajan kanssa juttelin (mopon ostaja) ja sanoi että kun tuli varreen vikaa niin kuulemma vittumaista kun joutuu purkamaan todella paljon pyörää että pääsee koneeseen käsiksi.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

10.6.2013 16:42

Husse on hyvä piikki suosittelen

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

10.6.2013 17:25

Riippuu aika paljon mitä hakee... Ite etin nelari kyykky/yleispiikkiä, jos haluaa tehoo!!11 niin katse kääntyy kisapiikkeihin ja välissä on sitten katulaiskat. Itelle bensankulutus on tärkeetä joten 4t ja smotot ei innosta.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

10.6.2013 19:45

Täh?

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

10.6.2013 20:34

Rronii kirjoitti:Husse on hyvä piikki suosittelen