Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
3.7.2012 20:51
Miksi täällä verrataan Detsejä joissa on ekstraviriä normi TT husseen? Kyllä Husquunkin saa paljon lisäviriä putken ja kaasarin osien jälkeen. Kuten joku sanoin, k1mmon husse sitten teiän tappiviridetsejä vastaan.
Jos viritysaste on sama, eli vaikkapa perus TT detsi ja perus TT husse niin ylläripylläri detsi jää. Husseenkin voi kuitenkin pistää WR hilppeitä, kaasaria ja v forcea sun muuta, sitten voidaan taas verrata detsiin jossa suht. sama viriaste, ja lopputulos on sama.
DT varmasti saa halvemmalla, mutta jos budjetti yltää 4000€ asti niin sillä hinnalla saa sen verran hyvän Hussen, ettei tarvi pahemmin huolehtia että oisko pitäny ostaa DT. Ja kun olet sen halvemman detsin ostanut niin huomaat että tarvitsee rajua tuuninkia, ja rahaa alkaa palaa. Se on mun mielipide ulkonäöstä, toki jotkut tykkää.
Offtopic-ish paskamyrsky
3.7.2012 20:59
Touko kirjoitti:4000 eurolla saa jo alle 10k ajettuja husseja. Tosi harvassa on ne detsit joilla on ajettu alle sen. Vieläpä vaijerimittari joten älyttömän helppo pyörittää taaksepäin.
About vuosi takaperin nähty täällä mototissa DT myynnissä, jonka mittarilukema tippui sopivasti aina muutamalla tonnilla kuukausien vierähtäessä.
Cluthille vielä, että jos pari hussea jäänyt sun metukka detukalle ei paljoo kerro mitään. Niissä ei ole ollut kaikki kohillaan, huonot säädöt, palikka kuskit tms. Putki ei todellakaan vaikuta noin paljoa tehoihin, ehkä korvien välissä kun on ottaa kovemman tuntusen piikin..
e. joo tippui niin innoissaa selitin tarinaa et unohtu jo sanatkin.
Viimeksi muokannut j4nouns päivämäärä 3.7.2012 21:02, muokattu yhteensä 2 kertaa
3.7.2012 21:00
Niin mittarinlukema mitä? Tippui?
5.7.2012 21:01
Jees olis nyt kevarin hommaaminen edessä, ja tarvis vähän neuvoja tähän;
Onko aprilia mx
/sx ihan hyväksi todettu pyörä? Onko ihan hyvä meikäläiselle, joka en osaa kovin hyvin näitä laitteita korjata ja huoltaa, eli siis onko ihan luotettava vai kovinkin vikaherkkä?
TT:nä tulis ostettua, ja lueskelinkin jo tuosta RAVE:sta ja sen huoltamisesta, onkos se vaikeaa?
Tässä yksi mx jota katsellut ja näyttää omaan silmään ihan hyvältä..
Mitenkäs kun olis sitten tarkotus katsastaa tuo opetuskäyttöön ja opetusluvilla A1 korttia alkaa hankkimaan, pitääkö laittaa vakioksi katsastusta varten?
5.7.2012 21:12
Ihan hyvä ja laadukas pyörä tuo on ja oikein huollettuna kestää siinä missä muutkin. Apriliat ei ainakaan kevareissa mitään vikapesäkkeitä ole.
Ekaks.. edellinen omistaja - jutut lähes aina silkkaa paskaa.
Joten aina kannattaa noissa kohtaa varautua pahimman varalle. Tosin noissa kilometreissä on vähintäänkin jo se toinen mäntä sisässä että uskoisin tota.
No sanotaa et Rave1:stä eli sähköistä ei tarttis putsailla juur ikinä et kuhan joskus vaikka kattoo jos kone alkaa tuntumaa tukkoselt. Rave2:st eli pneumaattista tartteeki sitten 2-5tkm välein putsailla mutta sekin on iha 15min homma kun sen oppii.
Opetusluville katsastuksessa se kattoo vaan että valot toimii ja saattaa kokeilla jarrut. Ei itsellä edes otettu pois peräkärrystä ja muitaki ku lukenut täältä ni aina saanu pysyä peräkärryssä vaan, et katteltu vaan että valot toimii.
Ja ihan pätevän olonen pyörä vaikuttas olevan.
7.7.2012 13:37
Cagiva lähti ja rahaa tuli aikas paljon, joten olisiko tälläinen ihan hyvä ostos
http://www.nettimoto.com/ktm/125/1350292
10.7.2012 19:19
Oon kauan meinannu husse sm hankkia mutta nyt on ruvennu kisapiikit kuumottaan
Kuinka pitkää matkaa niillä uskaltaa jaa putkeen ? ja mites toi kulutus oon kuullu monenlasita esim yli 20litraa satkulla ja jotkut sanoo et n10litraa
no riippuu tietysti kaasukädestä.. ja
http://www.nettimoto.com/ktm/125/1176734 mitäs mieltä ootte tosta ?
10.7.2012 21:28
Ton perusteella pitäs olla hyvä vehe,ja ei omalla kaasu käellä ole menny kuin jotai vähä alta 10l satkulle ja matkaahan voi ajaa niin pitkään kun haluaa,kuhan muistaa välikaasut.
11.7.2012 16:48
Alkais olla aika ajatteleen kevaria, jos sitä ylipäätään hankkii.
Saako noin 2000 e (miinus vakuutus) mitään kunnollista?
Ja mikä ois tommonen ns. raja mitä enempää ajettua ei kannata ostaa?
Entä saako uuden m kortin köynyt joitain tunteja ajokortissa antteeksi?
11.7.2012 17:02
Toho hintaa saa kunnollise NSR:n, räsiäki saa toho hintaa. Enskapuolelta DT ny ainaki. Ja sit nelarivehkeitä saa toho hintaa, mut niistä ei kokemusta.
Ite en akttos kilsoja, vaan huoltoja, 50tkm ajettu nasse esimerkiksi voi olla paremmassa kunnossa kuin 20tkm ajettu, jos siihe on tehty remppa, kannattaa noita kysellä.
1000-1500e saa helposti vaikka just nassen jolla ajaa ton pari vuotta ilma mitää remppaa, tai no männällä ajaa 15tkm, ni sen voi joutua vaihtamaa.
Käsittääkseni ainaki risteysajotunnit(vai oliko se teoriatunti) saa anteeksi.
11.7.2012 17:07
Mä ehdotan sit nelareita.
Jos vakuutukset osuu nappiin ja tehoakin saisi olla täydet mitä laki sallii, niin honda cbr vaan alle niitä löytyy hyvin tohon 1500-2000€.
Jos taas teho ei oo tärkeetä mut sais olla smoto tais enska, niin kyllä yamahan ilmajäähy koneella olevia 4t riejuja, yamahaa, derbiä yms. löytyy, ja hondan koneellisia derbejä myös.
Ja itse kattosin sit helvetin tarkkaan noin pienellä budjetilla mitä ostan, jos 2 tahtiin päätyy, koska hyvin paljon paskoja ylläripyöriä löytyy ja jos semmosen ostat ja sit tuleekin kallis remontti, niin kyllä vituttaa.
11.7.2012 17:14
Honda NSR taikka Honda Cbr on kyllä parhaita tuohon budjettiin.
Jos on pakko olla 2-tahti niin saanen ehdottaan kaverin näsäriä. Teknisesti erittäin hyvässä kunnossa. Voin kertoa et on tosi hyväs kunnos ja maalipinta ihan eriluokkaa ku näkee naapurin mopossa :p Tuo myy auton alta pois ja mielestäni halvalla kuntoon nähden.
->
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/honda/nsr_125/id23083/
11.7.2012 17:42
CBR on kyllä varmaan nelareista se paras vaihtoehto hinta-laatu suhteeltaan. Kaksitahdeista en osaa oikein sanoa mutta NSR ja RS nyt ainakin, NSR varmaan luotettavampi.
11.7.2012 17:58
Joo mutte separit on kyllä niin polkupyörän tuntusia alla :p
Ne kyllä kestää tosin loputtomiin.
Nassehan on roimasti laiskempi ku räsä mut myös on vähän pidemmät huoltovälit.
Nasseilla voi hyvin ajaa sen 13-16tkm ennenku miettii männän vaihtoa. Räsä sitten taas 9-12tkm ois passeli.
Räsis nuo tasapainoakselin muovirattaat voi satunnaisesti poksua lähinnä huonosta tuurista. Tosin vasta +30tkm paikkeilla.
Vaik tiedän monta räsää ja omistanukin yhden niin on pakko sanoa et kavereiden nasset vaa puksuttaa päivästä toiseen vaikka miten laiminlöis pyörää ja sen huoltoja.
Mut kumminki ku istuu räsän päälle, olo on paljon vankempi ja laadukkaampi imo.
11.7.2012 18:11
Se siinä CBR:ssä onkin.. Tuolla vähän yli 2OOO eurolla sais jo jonkunlaisen YZF-R:n mutta koneethan niissä on niin heikkoa tekoa ja kun kone käy jo vakiona laihalla niin tuo 25tkm ilman koneremppaa on jo jonkinlainen saavutus sellaisella pelillä..