Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

6.6.2013 3:56

Hmm, oon nyt miettyny. Ku saan syyskuussa kortin, niin kannattasko mun hommata uus Hussen SM 125 2T syksyllä vai odottaa Husabergin ja husqvarnan yhdistymisen johdosta tulevia mallistoja, jotka julkastaan Marras - Lokakuussa?

Myös muita 2-T katulaiskoja voipi ehdotella. Kisapiikkiä en matka-ajon ja turhan huoltamisen takia halua :)

6.6.2013 8:48

sampul1 kirjoitti:Jos iskä ostaa isomman kuin 50 se on skootteri :D
(vaihteeton MP, really?!?!?)
Käytiin Moto-Raumassa jätkäporukalla ja rakastuin "Isoon Monkeyhyn" eli MSX 125, mutta se on 3600 € joten ei.
Varaderolla on kuitenkin parempi kyydittää ja ajaa yleisajoa, mutta istuin MSX päälle ja kyllä siihen mahtui 186cm "mies" päälle ihan hyvin... Tänne sitä kevaria&korttia, pyöräkuume vain kasvaa! Synttärit syyskuussa >.<

Miten olis kevarimonkey? Pieni kulutus ja saa isoja koneita pilvin pimein.

6.6.2013 12:31

yamahatadu kirjoitti:Hmm, oon nyt miettyny. Ku saan syyskuussa kortin, niin kannattasko mun hommata uus Hussen SM 125 2T syksyllä vai odottaa Husabergin ja husqvarnan yhdistymisen johdosta tulevia mallistoja, jotka julkastaan Marras - Lokakuussa?

Myös muita 2-T katulaiskoja voipi ehdotella. Kisapiikkiä en matka-ajon ja turhan huoltamisen takia halua :)

Jos jaksat ootella ni kannattaa varmaankin ootella. Kuitenkin niitten uusien mallien jälkeen saat vielä jostain ylivuotisena ton minkä aattelit ostaa ;)

6.6.2013 13:52

Onkimato kirjoitti:
sampul1 kirjoitti:Jos iskä ostaa isomman kuin 50 se on skootteri :D
(vaihteeton MP, really?!?!?)
Käytiin Moto-Raumassa jätkäporukalla ja rakastuin "Isoon Monkeyhyn" eli MSX 125, mutta se on 3600 € joten ei.
Varaderolla on kuitenkin parempi kyydittää ja ajaa yleisajoa, mutta istuin MSX päälle ja kyllä siihen mahtui 186cm "mies" päälle ihan hyvin... Tänne sitä kevaria&korttia, pyöräkuume vain kasvaa! Synttärit syyskuussa >.<

Miten olis kevarimonkey? Pieni kulutus ja saa isoja koneita pilvin pimein.

Polvet tankoon... Oon istunut "mopo" mankin kyydissä... (samurain 110 kone missä 125 pytty, kireempi nokka yms herkut), ja polvet kokoajan tankoon. Varre kyllä matka-ajon ja ison pyörän fiiliksen takia.

7.6.2013 1:04

yamahatadu kirjoitti:Hmm, oon nyt miettyny. Ku saan syyskuussa kortin, niin kannattasko mun hommata uus Hussen SM 125 2T syksyllä vai odottaa Husabergin ja husqvarnan yhdistymisen johdosta tulevia mallistoja, jotka julkastaan Marras - Lokakuussa?

Veikkaan että uusia katupiikkejä ei tule, ainakaan ensvuodelle. Varmaan satsaavat enska ja crossimallistoon ja sitten joskus myöhemmin tulee niitten ulkonäköä jäljittelevät piikit.

7.6.2013 16:22

Korjaan: Kannattaisko ostaa piikkimanki jos saisin ehkä sellasen runsaaseen 1200e hintaan? Mahtuuko sellaseen oikeesti miten? Oon todellaki vaan istumatyypittäny crossistongalla olevaa manaa....

7.6.2013 17:42

Itse ostin oman piikkimankini muutama vuosi sitten hintaan 600€. Olikohan sillä tuolloin 4 tkm ajettu, muuta vikaa ei ole ollut kuin se, että tankki alkoi vuotamaan vuosi sitten. Jollain kemiskillähän tuon olisi paikannut, mutta ostin kokonaan uuden tankin kun eivät paljoa maksa.

Itse en noin paljoa pulittaisi mankista.

7.6.2013 18:51

Honda msx125 olisi aivan v*tun ihana mutta rahat... CBR tai Varadero se on.

7.6.2013 23:49

Piikkimanki on enemmän semmoseen kaupunkipäristelyyn. Pitemmille matkoille ei voi suositella. Kyllä siihen mahtuu isompikin kaveri, mutta ajoasento luonnollisesti poikkeaa monista muista. Ja hintapuolesta sen verran, että joku 1000e on jo aika vähän, semmosesta vähän laitellusta (isompi kone, heidenaut jne) saa pulittaa jo montasataa lisää.

7.6.2013 23:58

Entäs vanhemman ikäpolven edustajat?
Esim Honda CB 125 (http://www.nettimoto.com/honda/cb/1501957)
Tuollasen kun ostais ja kuristais 11kW (Kyllä, jotkin mallit yli 11 kW) ja ajelisi... Vai kannattaako ostaa uudempi tekniikan kehittyneisyyden takia?

8.6.2013 0:50

Mikäs siinnä jos tykkäät vähä historiikimmasta pyörästä. Tietenkään tehot vanhoissa ilmajäähteisissä ei ole päätä huimaavat eikä ajo ominaisuudet. Mutta kyllähän tollasella ihan kaupunki ajossa pärjää vallan mainiosti. Kannattaa tosin ostaa samalla jostain joku varaosa pyörä jotta on osat aina saatavilla ja kannattaa varmistaa saako mistään uusia tai uusia vastaavia osia. On nimittäin vähä vanhemmissa pyörissä vara osat kortilla.

8.6.2013 7:55

sampul1 kirjoitti:Vai kannattaako ostaa uudempi tekniikan kehittyneisyyden takia?

Kannattaa ;)

Toissakesän reissulla Ivalossa Shadown kyttyrää täyttäessä aseman kahvilasta tuli paikallinen mies katsomaan matkalaisen kustomia. Siinä turistiin, no ei ollu kiire baanalle kun satoi, ja Varjon 50tkm mittarilukemaa ihmetellen hän kertoi omistaneensa tuollaisen vanhan CB:n, jonka koneen sai hänen mukaansa louskuks 20tkm (vai oliko peräti 10tkm) matkalla. On se tekniikka kehittyny...

Muistaakseni ei ole kauaa kun jostain syystä katsoin tollasen Twinin pakoputkien saatavuutta (no kun nelareissa putket ruostuu aina sisältäpäin, kulutustavaraa), edes CMS:llä ei ollu kuin toinen noista enää tarjolla. Jos katot muita nyt myynnissä olevia Twinejä niin tuo linkitetty on ainut missä on vielä suht tuoreen näköiset, muissa putket sökönä tai viittä vaille, tai joku "tein tämän ihan itse" 2-1 viritys. On siis aidosti kallis ongelma, kun tarvikeputkiakaan tuskin enää löytyy.

Toki jos on rahaa kuin rosvolla ja lehmän hermot, niin voihan kokeilla museopyörällä ajoa ;) Tuore Hondan CBF:kin hakkaa ton ominaisuuksissa, vie kai n. 2l/100km, eikä hajoa alvariinsa.

8.6.2013 18:19

Nyt ollaan siis 2 vaiheilla: Honda CBR (jonka VARMASTI kaikki tietää)
ja Varadero. Kumpi olisi parempi? Asun 10km koulusta ja tulen ajamaan myös hieman matkapätkiä, mutta sitä pirteyttäkin kaipaisi joka CBR:stä löytyy. Pystyykö Cebolla ajamaan matkaa miten, ja Cebboa on varmaan halvempi huoltaa...

8.6.2013 18:21

Ootko koskaan kokeillu ajaa kummallakaan? CBR ei kyllä mulle istunu ollenkaan, kyykyn ajoasento vaan on mulle huono. Aprilia RS:n asento meni vielä jotenki. Varaderon ostaisin itse, koska ainakin henkilökohtaisesti tykkään käydä välillä vetelemässä hiekkateitä niin lujaa kuin vaan pääsee :)

8.6.2013 18:25

Olen vaihteellisista ajanut vain mopoderbillä, Aprilia RS 50cc ja Peugeot XP7...
Eli kemmukokemus on nollassa. :nolo:
Ja kavereilla ei noita nelaripiikkejä kovin ole enkä kyllä piikin selkään tielle menis... :roll: