Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
26.5.2013 12:00
DT:n tehoihin tottuu äkkiä jos ajaa mettärallia, pellolla tai crossiradalla. Kattele netistä vaikka 250cc nelareita Honda CRF tms. Jonkun -06 Detsin hinnalla saat uudemman kilvettömän RM:n tai jonkun Kawasakin.
26.5.2013 12:15
En minä mitään uutta ole ostamassa, kerran budjetti on n.1000e, ei viitsi tollaseen metsärassiin hirveitä summia sijoittaa.
Ehkä täytyy pari satkua lisätä budjettiin niin sais ihan hyväkuntoisia 250cc crosseja.
26.5.2013 13:20
Kyllä noita Yamaha WR:iä alkaa liikkumaan jo tuohon 3000€ pintaan, jos yhtään budjettia voi venyttää niin saa jo ihan siistin laitoksen pihaan. Tässä pari esimerkkiä
http://www.nettimoto.com/yamaha/wr/1464468 (enska?)
http://www.nettimoto.com/yamaha/wr/1499599 (vähän ajettu)
http://www.nettimoto.com/yamaha/wr/1512139 (2011, smoto, kohtuukilsat)
http://www.nettimoto.com/yamaha/wr/1502521 (1. omistaja, smoto, kohtuukilsat)
http://www.nettimoto.com/yamaha/wr/1511470 (samat kun äskesessä.)
http://www.nettimoto.com/yamaha/wr/1508081 (Menee jo relusti yli budjetin, mutta tingittynä johonki 3500€?)
Tässä nyt muutama. Tinkivara mukaan laskien, moni näistä mahtuu tuohon 3000€.
26.5.2013 13:27
Kuinkas helposti näitä punakilpisiä kotareita saa kilpiin ja paljon se tulee suunnilleet maksamaan? Esimerkiksi
http://www.nettimoto.com/ktm/125/1497165 ''luovarit kaikilta omistajilta ja tullin paperit, saa rekisteröityä valkokilpiseksi.'' tolla on ainakin kohtuullinen hinta siihen nähden mitä on ajettu ja 2006 vm. Mutta paljonko rekisteröinti tuottaa lisähintaa tohon päälle? Onko edes järkevää ostaa tollain halvalla punakilpistä peliä jonka laittaa valkokilpiseksi?
26.5.2013 15:23
Kaveri selitti jotain, että rekisteröinti jotain 150€ ja verot n. 250€.
26.5.2013 15:52
Meneekö sitten helposti läpi katsastuksesta yms.? Ja tuleeko sitten mitään penkityskuluja kun eikö ne tehot yms. Pidä mitata ennen kuin saa katulailliseksi? Jos 400 maksaa että saa kilpiin niin eikö toi oo aika järkevää hankkia sitten punakilpinen valkokilpiseksi?
26.5.2013 18:31
Piikin rekisteröintitopikissa on paljon juttua tästä.
28.5.2013 16:25
jaop kirjoitti:Olis nyt hakusessa kevari... n. 3000€ budjetilla mennään. Lähtökohtana olis:
-Smoto/enska
-Kehtais lähtee motarille/jonnekkin pidemmälle reissulle
-Ei jäis kylänsuoralla jalkoihin
-Mahdollisesti pientä kikkailua kestävä
-Ei tarvis ajaa jonnekkin kauas aina parkkiin koska ei pysty kattella
Kisapiikit ei taida kauheesti pitää mistään pitkänmatkan huudatuksesta?
Husseja ja Yammuja oon kattellu. Käsittääkseni suht. luotettavia eikä kokoaikaa tarvis olla mäntää vaihtamassa?
Itselläni oli ostaessa samat kriteerit ja ostin käytettynä -11 KTM Duken. Enkä ole kyllä katunut hetkeäkään
28.5.2013 16:53
Apikan SX/RX voin suositella
28.5.2013 21:54
Joo mää oon kans tohon Dukeen päin kallistumassa
Toi budjetti tulee vaan vähän vastaan... :/
28.5.2013 22:21
Olen aika useasti kysynyt tätä samaa asiaa, mutta nyt asia on jo niin ajankohtainen että kysyn vielä kerran teidän mielipidettä
Eli Yamaha WR vai Husqvarnan 4t kevari? Ja molemmista haluan kuulla hyviä että huonoja puolia.
28.5.2013 22:40
Ei niissä suuria eroja ole, osta se kumpi istuu paremmin käteen tai se jonka saat halvemmalla. Hussessa kova penkki, yammussa ehkä huonompi jälleenmyyntiarvo.
29.5.2013 0:24
Ja yamahassa on ruisku, joka säädetty vakionakin vähän laihalle. Hussessa paljon parempi jousitus(tulee hyvin esiin, kun lähtee mutkapätkää vetämään) ja husse aika paljon kevyemmän tuntunen käsitellä(onhan painoerokin suuri). Molempiin alkuperäset osat maksaa maltaita, mutta husseen saa paremmin tarvikeosaa kun esim. katteet on samat kuin 2t malleissa. Itse valitsisin hussen, jos pyörät on samanhintasia ja suunnilleen saman verran ajettuja ja yhtä siistejä.
29.5.2013 13:34
Vaikka Yamaha on hyvä pyörä, en näe mitään syytä valita sitä hussen sijasta. Hanki se husse, et kadu
.
29.5.2013 15:10
Ok kiitos kaikille vastanneille. Pitääpä alkaa tuota Hussea nyt tosissaan katsomaan ja sulkea WR pois vaihtoehdoista