Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
14.5.2013 17:37
Mä selailin Detsejä nettimotosta, tähän nykyiseen yksilööni en kiinnittänyt yhtään huomiota, koska pyörä oli myyntikuvissa todella likainen ja myyjä ei tuntunut tietävän mitään. Sain vanhan pyörän myytyä pois ja oli pakko koittaa löytää nopeesti DT alle. Muistin sitten, että myynnissä oli aiemmin lähes täydellinen yksilö, kone täysin rempattu, uudet renkaat ja erikoinen putki. Kuvista päätellen vaan todellinen ruoska ja huonosti pidetty.. Kuka oikeasti laittaa kuraisesta pyörästä myyntikuvia nettiin?! Numero oli tallella, joten otin yhteyttä ja tehtiin kaupat
Pyörä ei ollutkaan ruoska vaikka kuvista niin päättelin ja vielä nykyäänkin mietin, että miksi entinen omistaja myi tämän mulle 400-600€ halvemmalla kun vastaavat yksilöt on nettimotossa
15.5.2013 1:05
Joitain ei vaan niin kiinnosta se myyminen jostain syystä. Eli ei jakseta panostaa ilmotukseen yhtään. Ja kyllähän noita löytöjä aina välillä tekee. Nimim. Seittemän tonnin auto neljällä tonnilla
15.5.2013 8:28
Niin ja maksahaan nuo vakuutuksetkin koko aika niin onhan se kiva nopeesti päästä eroon. Hyvät myyntikuvat on ykkösjuttu.
20.5.2013 20:02
Itellä pelkkä liikennevakuutus 300e.
20.5.2013 20:43
Mulla on liikkennevakuutus, ja siihen päälle palo-, varkaus-, ilkivalta- ja hirvivakuutus. Tapiola antaa tälle n. 700e vuodessa.
20.5.2013 20:57
Mulla sama kuin ylempänä, lisäksi joku kolarointiturva, eli jos ite ryssii niin korvaa
Pop-vakuutukselta 550€
20.5.2013 22:01
Kuinkas paljon nää DT:t kestää tai mikä näissä alkaa olemaan kilometrien päälle paljon ajettu? Uskaltaako noita 30tkm ajettuja ostaa, kun eikös niissä pidä jo koneremonttia alkaa pikkuhiljaa miettimään? Kannattaako suosiolla katsoa esim. alle 20tkm ajettuja jos meinaa paljon ajaa sillä, vai sitten halvempia näitä ''reilusti'' ajettuja? Budjetti on pyörälle sen 3000e..
Esim.
http://www.nettimoto.com/yamaha/dt/1391875Mites toi? Onko hinta kohillaan kuntoon nähden? Kilometrimäärät vähän hirvittää tai että miten sen joskus saa sitten myytyä jos oman käytön jälkeen on mittarissa ~50tkm.
http://www.nettimoto.com/yamaha/dt/1343893Tossa olis taas paljon vähemmän ajettu yksilö, mutta hintaa taas on vähän enemmän.
Mites toi kunnoltaan vaikuttais? Neuvoja ?
20.5.2013 22:58
DT:n männällä menee kuulemma sen 15-18tkm jos on kunnossa, alakerralla on menty lähemmäs 50tkm ilman remppaa mutta 35-40tkm kohdilla vois olla aiheellista rempata alakertaa jos on tarvetta. Ite hommasin Detsin juuri tuon takia kun huoltovälit on pidemmät kuin Rotaxeissa (Aprilia RS, MX, SX) ja Husseissa. Tehoakin tietenkin on vähemmän mutta ajoasento ja ulkonäkö on omaan mieleen, niin en kyllä tätä toiseen 2T piikkiin vaihtais
Smoto-DT:t on kalliimpia kuin enskat ja tarjonta vähän huonoa jos meinaa sellaisen laitetun yksilön hommata (putkisto jne)
23.5.2013 15:55
Ihasproblem kirjoitti:No kun ei se ihan noin mene. Mietippä millaisen kuva myyjä antaa itsestään, kun ei viitsi edes kirjoittaa kunnon myyntipuhetta? Ei varmaankaan kovin ahkeraa ja uutteraa. Mikä onkaan siis ostajan ensimmäinen olettamus koskien kyseisen omistajan pyörää? No ei varmaan, että sitä olisi viimeisen päälle huollettu
Ei vittu mitä paskaa.
jiberishy kirjoitti:Kuinkas paljon nää DT:t kestää tai mikä näissä alkaa olemaan kilometrien päälle paljon ajettu? Uskaltaako noita 30tkm ajettuja ostaa, kun eikös niissä pidä jo koneremonttia alkaa pikkuhiljaa miettimään?
Helposti uskaltaa ostaa vaikka 50tkm ajetun kuhan on asianmukaisesti rempattu.
23.5.2013 16:59
Oli paskaa tai ei, niin näin se usein menee.
Ihmisen luonne heijastuu kaikkeen mitä hän tekee, siihen miten hän luonnehtii myynti-ilmoituksen, siihen mitän hän huoltaa pyöränsä ja siihen miten hän maksaa laskunsa. Se on sitä psykologiaa. Vaikka tämä ei kaikkiin päde, niin tämä kuva välittyy ostajalle. Kun teet myynti-ilmoitusta, annat samalla myös ensivaikutelman itsestäsi, se teksti on sinun kirjoittama ja sinun persoonasi näkyy siinä enemmän tai vähemmän.
Toki voit kieltää kaiken ja laittaa suoraansanoen paskan myynti-ilmoituksen nettimotoon ja seurailla kuinka pyörä on ollut myynnissä pari kuukautta ilman ensimmäistäkään yhteydenottoa.
Mutta pakko ei ole uskoa. Tee mitä lystää.
23.5.2013 20:58
Kannattaa laittaa omaan ilmoitukseen ne asiat, jotka itse katsoo/haluaa nähdä pyörää OSTAESSA. Toiset saattavat ostaa muutaman huonon kuvan ja tekstin "on huollettu ja vaan laadukkaita laatuöljyjä käytetty ei mitään pilipalia vain parasta ei vaihtoa" perusteella, mutta paremmin menee kaupaksi kun suuntaa ilmoituksen koko ostajakunnalle. Hyvä ilmoitus sisältää mielestäni muutamat selkeät kuvat (koko pyörä näkyy molemmilta puolilta, kuvat AJANTASALLA), pari detaljikuvaa kuluvista osista ja tekstissä viime huollot (ei hintoja, ne ei kiinnosta ketään), muutokset ja viat. Ei romaaneja mutta ei kamalia kirjotusvirheitä (LAUSEET eikä ajatuksen virtaa ilman välimerkkejä).
Eiköhän tää mene jo ohi aiheen?
25.5.2013 23:52
Olis nyt hakusessa kevari... n. 3000€ budjetilla mennään. Lähtökohtana olis:
-Smoto/enska
-Kehtais lähtee motarille/jonnekkin pidemmälle reissulle
-Ei jäis kylänsuoralla jalkoihin
-Mahdollisesti pientä kikkailua kestävä
-Ei tarvis ajaa jonnekkin kauas aina parkkiin koska ei pysty kattella
Kisapiikit ei taida kauheesti pitää mistään pitkänmatkan huudatuksesta?
Husseja ja Yammuja oon kattellu. Käsittääkseni suht. luotettavia eikä kokoaikaa tarvis olla mäntää vaihtamassa?
26.5.2013 1:56
2T vai 4T? Yamaha WR:ää ei oikein saa 3000e budjettiin mutta DT:tä saa. Mulla on ollu molemmat ja molemmissa tietenkin hyvät ja huonot puolensa. Jos oikein paljon matkaa pitää ajaa niin YZF-R tai Duke olis mun valinta. Smotoista en oikein osaa sanoa, mun WR ei pysyny 100-alueella autojen perässä ja DT kyllä kulkee mutta huutaa piikillä kovissa vauhdeissa eli bensaa menee.. Pitemmista matkoista ei oo kokemusta, mutta viimekesäinen 250km miittireissu oli WeeRalla aivan yhtä helvettiä
Jos tuohon 3000 euron budjettiin sais sen 300-500€ lisää niin sillä saa jo Yamaha WR, Hussen nelarin, Betan LC125 tai tuollaisen KTM Duken joka on niinkuin kyykyn ja smoton sekoitus.
26.5.2013 11:54
Tervepä terve. Itsellä on alkanut myöskin piikkikuume nousemaan, ja piti rekisteröityä uudestaan tänne, siitä onkin vuosia aikaa kun täällä kyselelin mikä on vikana mopossa kun "booaa".
Elikkäs, autolla ajo ei enää anna minkäänlaista tyydytystä joten päätin että kesäksi täytyy jokin 2-pyöränen hommata.
Olen nyt kahden vaihella, ostaisinko ihan "oikean" crossipyörän, esim suzuki rm 125, vai "piikin" esim. yamaha dt 125.
Yleisellä tiellä en tule juurikaan ajelemaan koska en etes a1-korttia omista.
Mutta kyllästyykö noihin esim. 125 dt;n tehoihin hetkessä?
Rm varmasti olis paljon tehokkaampi.
Joten potkiiko tollanen esim, yamaha dt, suzuki ts, yms miten hyvin, ja onko vaikea virittää vai olisiko paras ostaa suosilla oikea crossipyörä jopa mahdollisesti 250cc??
Budjetti ei oo kovin iso, joku tonttu (1000e) on aikalailla maximi.