Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Täysitehoinen vai kuristettu kevytmoottoripyörä?

A1 tehoinen ja/tai kuristettu
696
16%
Täysitehoinen tehtaan malli
1809
41%
Viritetty kevytmoottoripyörä
1886
43%
 
Ääniä yhteensä : 4391

13.7.2008 20:34

Atech kirjoitti:Ei koska siitä on jo moottoripyörää koskevat autoverot maksettu, toisin kuin moposta.

Jos sylinteritilavuutta muutetaan liian suureksi, muuttuu mukana myös autoveroprosentti, jolloin tulee lisäveromätkyjä... Rajana pidetään 130 kuutiota, siitä ylöspäin veroprosentti on suurempi kuin tuo kevarin 8. Mut jos tässä nyt ihan vaan täystehosesta puhuttiin niin samassa veroluokassa liikutaan.

15.7.2008 13:13

Y.P.V.S säädöt + Athenan putki + änkkä.
Pyöränä yamaha dt 125 re

15.7.2008 15:06

Tämän äänestyksen pitäs olla semmoinen muuttuva. :D Ku saattaa vaikka TT-putket muuttua tehareiksi tai kuriputkiksi ihmisillä. Ja myös toisin päin.

17.7.2008 12:38

astr0 kirjoitti:Jos sylinteritilavuutta muutetaan liian suureksi, muuttuu mukana myös autoveroprosentti, jolloin tulee lisäveromätkyjä... Rajana pidetään 130 kuutiota, siitä ylöspäin veroprosentti on suurempi kuin tuo kevarin 8.


Mistäs tämmöistä? Ei sillä etten uskoisi, mutta kuulostaa kiinnostavalta. Ja eikös muuten isonkin pyörän vero% ole sama 8?

17.7.2008 18:58

Atech kirjoitti:
astr0 kirjoitti:Jos sylinteritilavuutta muutetaan liian suureksi, muuttuu mukana myös autoveroprosentti, jolloin tulee lisäveromätkyjä... Rajana pidetään 130 kuutiota, siitä ylöspäin veroprosentti on suurempi kuin tuo kevarin 8.


Mistäs tämmöistä? Ei sillä etten uskoisi, mutta kuulostaa kiinnostavalta. Ja eikös muuten isonkin pyörän vero% ole sama 8?

< 130 cm3 - 8%
131―255 cm3 - 10%
256―355 cm3 - 13%
356―505 cm3 - 16%
506―755 cm3 - 18%
756 cm3 > - 20%
Sähkökäyttöinen L-luokan ajoneuvo - 10%

Autoverolaki 6 §, 266/2003
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2003/20030266

18.7.2008 17:50

Ei nyt varsinaisesti aiheeseen liity mutta eikös rek. otteessa ilmoitettu teho ole koneteho eikä takapyörältä tuleva?

18.7.2008 19:38

Kyllä

21.7.2008 3:05

Tehas peli. ei tarvii tuhlata rahaa mihekkää tt osiin putkin yms. mut tietty männät ja öljyt :D

21.7.2008 12:37

Elä sit osta Hussea. :S Sille tulee holkki perseessä paha olo.

21.7.2008 13:50

A1 4-tahtinen, ei tarvitse pelko perseessä ajella vaikka mitä tekis (posliinit kumminkaan usko että nelitahtia saa viritettyä).

21.7.2008 22:14

AAte kirjoitti:Elä sit osta Hussea. :S Sille tulee holkki perseessä paha olo.
Ja kaikenlisäks kuristettu 8 vai 9kW ettei pääse nauttimaan edes siitä suurimmasta sallitusta määrästä :lol:

21.7.2008 23:14

Nvm, tuplapostaus :S
Viimeksi muokannut n00bzor päivämäärä 22.7.2008 18:11, muokattu yhteensä 1 kerran

22.7.2008 14:32

Nasu_ kirjoitti:Ei nyt varsinaisesti aiheeseen liity mutta eikös rek. otteessa ilmoitettu teho ole koneteho eikä takapyörältä tuleva?

Mun mielestä se on just toi takapyörällä oleva teho. Mun rekisteriotteessa lukee nettoteho 9kw, mutta mun tietääkseni bruttoteho on se koneteho ja nettoteho sit takapyörältä tuleva. Emt :lol:

22.7.2008 15:31

11kw on koneelta.

23.7.2008 22:23

Made92:sella kyllä lukee allekirjoituksessa että -09 KTM tulossa, ja siihen ei mitään TT-osia tarvitse ostella luonnollisesti.
Tiedä sitten kumpi on oikeasti tulossa, kun kerran Husse tuossa "Pyörä" kohdassa lukee. :D