Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

5.3.2010 18:24

Elikkäs, ku ostin piikin tos viime viikonloppuna ja sit ku se pitäs rekisteröidä 7 päivän sisäl, mut ollaan lähös lomalle viikoks eikä oo viel käyty rekisteröimässä sitä. Eli en kerkee rekisteröidä sitä se n7 päivän sisäl. Mitäs haittaa siit voi olla?

5.3.2010 19:12

[Jupezu] kirjoitti:Elikkäs, ku ostin piikin tos viime viikonloppuna ja sit ku se pitäs rekisteröidä 7 päivän sisäl, mut ollaan lähös lomalle viikoks eikä oo viel käyty rekisteröimässä sitä. Eli en kerkee rekisteröidä sitä se n7 päivän sisäl. Mitäs haittaa siit voi olla?

Päivä päivältä kertyy tietty määrä (en muista paljonko) sakkomaksua, jos et käy muuttamassa omiin nimiin 7pv sisällä.

5.3.2010 22:28

Mun mielestä pyörä pitää rekisteröidä/katsastaa uudestaan?
Koskaan kuullukkaan että jotain sakkoa kertyis :eek:

5.3.2010 22:43

Muistaakseni 37e päivältä ylimenevä. Eli kalliiksi tulee jos et laittele omiin nimiin..

9.3.2010 16:13

http://www.nettimoto.com/ycf/classic/87 ... motoracing <---- saakos tollasta ikimaailmassa muutoskatsastettuu kevytmoottoripyöräks :D

9.3.2010 16:20

suzuki pv<3 kirjoitti:http://www.nettimoto.com/ycf/classic/879734#yritys=minimotoracing <---- saakos tollasta ikimaailmassa muutoskatsastettuu kevytmoottoripyöräks :D

Osta suoraan masai ja länttää siihen 150cc tekniikka ;) aika heikot mahikset saada kilpiin...

9.3.2010 22:39

suzuki pv<3 kirjoitti:http://www.nettimoto.com/ycf/classic/879734#yritys=minimotoracing <---- saakos tollasta ikimaailmassa muutoskatsastettuu kevytmoottoripyöräks :D

Jo mukikokokin on liian iso, alle 125 kuutiota kun pitää kevarissa olla. Sitten tietty kaikki valot yms.

10.3.2010 8:47

suzuki pv<3 kirjoitti:http://www.nettimoto.com/ycf/classic/879734#yritys=minimotoracing <---- saakos tollasta ikimaailmassa muutoskatsastettuu kevytmoottoripyöräks :D

Ei mitään edellytyksiä. Ei ole tyypitetty, ei varusteltu, eikä edes tarkoitettu kadulle.

hmm

7.4.2010 22:59

mietin että ostan yhen sällin derbi sendan 125 siin on bbr 150cc jyrkempi nokka-akseli 26mm kaasari jne... ja se on rekisteröity a1 ja on tiekelponen ja "laillinen" että miten se omiin nimiin muuttaminen tapahtuu pitääkö käyttää pyörää jossai et ne tsekkaa sen et se on kunnos vai riittääkö et akelle kilauttaa tai jotai ja sitäkautta?

7.4.2010 23:32

Jos pyörä on kilvissä ymym niin ei sinne konttorille tarvitse omistajanvaihdostapauksessa mennä kuin sen ilmoitusosan kanssa.

9.4.2010 15:15

ok kiitos: )

10.4.2010 21:34

Mites tuo seisontavakuutuksesta poisto? Eli ostan piikin joka on edellisellä omistajalla seisonnassa. Mites homma menee?

15.4.2010 18:42

Mites tollasen 250cc kurapyörän rekisteröinti a1 onnistuu? Konttorilla sanoivat että pitää käydä penkittää ja käydä tulostamassa uusi ote. Miten tämä oikeastaan on edes mahdollista? Lakihan sanoo että enintään 125cc kun taas konttorin heput että onnistuu onnistuu näin on tehty monta kertaa aikasemmin. Mikä este rekisteröidä vaikka 400cc piikiks??

15.4.2010 18:50

Laki todellakin sanoo hyvin yksiselitteisesti tuon kuutiotilavuuden, ei pitäisi omien tietojeni mukaan ainakaan olla mitenkään mahdollista rekisteröidä isompikuutioinen kevariksi.

15.4.2010 19:14

crossari 94 kirjoitti:Mites tuo seisontavakuutuksesta poisto? Eli ostan piikin joka on edellisellä omistajalla seisonnassa. Mites homma menee?


No tietysti edellinen omistaja irtisanoo vakuutuksensa heti kauppojen jälkeen.