Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
12.4.2014 14:55
Valder0 kirjoitti:Missähän vika kun Rieju Marathonin mittari näyttää aivan ihmelukemia? Vika alkoi yhtäkkiä kesken ajon (Oli ajettu kokopaskalla noin20km) Mistähän lähteä vikaa etsimään? Mukavasti kilsojakin tulee lisää kun kakkosvaihteella painellaan jo yli satasen vauhteja mittarin mukaan..
Itselläkin näyttää mitä sattuu jos lämpötila on alle nollan. Ja sittenkin voi näyttää jos, esim jotkut valot ovat palaneet, esim parkki. Sulakkeesta ei voi olla, koska ilman sulaketta eivät mitkään sähköt tuossa itsellä ainakaan toimi.
12.4.2014 16:27
Valder0 kirjoitti:Missähän vika kun Rieju Marathonin mittari näyttää aivan ihmelukemia? Vika alkoi yhtäkkiä kesken ajon (Oli ajettu kokopaskalla noin20km) Mistähän lähteä vikaa etsimään? Mukavasti kilsojakin tulee lisää kun kakkosvaihteella painellaan jo yli satasen vauhteja mittarin mukaan..
Akku tyhjä/entinen?
12.4.2014 21:49
Itse kyllä epäilen tuota. Tuskin lähtisi edes käyntiin jos akussa olisi jotain pielessä. Jos sitä mittaria voi säätää (renkaitten koko yms.) niin tarkista ne asetukset ensin. Mites nopeusanturi ja sen johdot?
12.4.2014 22:04
No jos se vehje poljetaan käyntiin niin se lähtee kyllä käyntiin vaikka akku olisi tyhjä. Vai miten ajattelit että akuttomat krossivehkeet saa ikinäkään käymään?
12.4.2014 23:05
Kiitos vastauksista!
huomenna riittää kattomista, ja tosiaan ei tossa oo kiksiä ollenkaan ja tuskimpa akusta johtuu koska kaikki muut valot toimii. Ainoa vaan on toi mittari joka sekosi. Niinja tuskimpa on mittarin asetukset jos yhtäkkiä tapahtui toi sekoaminen?
13.4.2014 10:39
Saattaa johtua. Jos akku on entinen niin voi saada asetukset nollautumaan. Koska olet vaihtanut akun? Oletko tarkistanu maadoitukset? Itsellä johtu tuo mittarivika siitä, että päämaajohto ei ottanu kunnolla maihin lian takia. Tarkista ensin nuo ja jos ei sitten toimi niin etsitään sitten muualta, koska nuo ovat ne yleisimmät sähkövikojen aiheuttajat.
13.4.2014 11:40
Niin no jos se sähköstartista laitetaan käyntiin niin sillon akku tuskin on entinen. Epäilisin silloin itsekkin että ottaa joko huonosti maahan jostain tai vähän liikaa maahan.
13.4.2014 12:13
Kyllä se vika voi olla akussa vaikka startti pelaakin.
17.4.2014 17:15
Mitäs mieltä porukka on, ku pitäs viedä pyörä kohta huoltoon ja siinä on nyt xenonit kiinni, niin kannattaako huollon ajaksi heittää vakiohalogeeni tilalle, lähinnä mitä mieltä ne on kun on omia räpellyksiä takuun aikana laiteltu. Siksi kyselen ku ei oikein kehtais lähtee repii kaikkia johtoja, ballastia yms. irti, vaikkei se mikään vaikea homma kyllä olekaan.
18.4.2014 20:29
Mitä lähteä säätämään? Rieju ei käy tasaisesti vaan tavallaan paukuttaa vähän tyhjäkäynnillä. Ajossa taas kun laitat kaasun puoleenvälistä - pohjaan alle 5t rpm ja päästät, niin nykäsee ja paukauttaa putkessa. Ei myöskään kiihdy kunnolla, koska ei jaksa nostaa kierroksia. Vapaavirtausputsarin vaihdoin talvella, niin tarvitseeko vain isompaa suutinta? Ei meinaa noita suuttimiakaan tuohon löytyä.
19.4.2014 0:42
Kokeile eri kokosia suuttimia, ja jossei sitten auta niin kokeileppa säätää venttiilit? Itsellä ainakin paukkuu putkessa jos venat pitää säätää.
19.4.2014 9:42
Venat säädetty 500km sitten. Sytytys voisi olla kanssa pielessä, että pitääpä tarkistaa sekin.
19.4.2014 23:08
kun ottaa kevarikortin harkkaluvilla nii onko pakko olla oma pyörä ajotunneilla ja käsittelykokeessa. Vai ainoastaan inssissä
20.4.2014 0:05
Vain inssissä. Ajotunneilla koulun pyörä.
20.4.2014 12:19
Selvittelen tässä sähkövikaa ja tarvisin neuvoa. Vika on tuon kierroslukumittarin toimimattomuus, pätkiminen ja akku ei lataudu. Kaikki maajohdot katottu ja puhdistettu ja kun sähkökimppua heiluttelee, niin vapaa valo palaa räpsyen eli jossakin on kosketusvika. Kun vapaa valo ei pala, niin on merkki siitä, että mitkään pyörän sähköt ei toimi. Liitokset on tarkistettu. Mikä voisi olla sellainen johto mikä rikkoutuessaan saa kaikki sähköt sammumaan? Sulake ehjä, eikä sen rikkoutuminen sammuta kaikkia sähköjä.