Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
8.6.2013 1:21
Samat ajovarusteet kun ajotunneilla. Jos siis oot koulun kautta suorittanut.
8.6.2013 19:32
IceTrollKing kirjoitti:Nyt yks sanonta tähä on paikallaa mitä aina kavereiden kanssa tulee "Ja alkaa vituttaa "
Elikkäs pitää vielä se 300e lisää maksaa ajokoululle, että saa sitten siellä vedettyä loppuun asti?
Ittelle tuli 420e (4 Ajoa = 85e/kpl ja 80e tutkintomaksu)
11.6.2013 19:46
"Harjoituslupa voidaan myöntää, jos: hakija ei ole ollut ajokiellossa lupapäätöstä edeltävän viiden vuoden aikana."
Lähde:
http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/ ... C300461A03Voiko pitää paikkansa? Ku jotku puhu, että tuo olisi vain yhden vuoden.
11.6.2013 21:43
Kyllä tuo on ihan totta. Tälläkin foorumilla muutama henkilö ei ole menneen kiellon vuoksi saanut harjoituslupaa.
12.6.2013 0:02
Mutta kun joku sanoi sen olevan vuoden ajokiellon jälkeen eikä viittä vuotta.
No itseähän tuo ei haittaa ku ei koskaan poliisit ole edes pysäyttäneet.
12.6.2013 11:29
Ennen oli vuoden. Ajokorttilaki uudistus vuodenvaihteessa muutti 5 vuoteen. Itse koin tämän yllätyksen ja ei tullut lupia.
13.6.2013 11:41
Eilen meni käsittely ja inssi läpi. Ihan hyvin sinäänsä kun aamulla ajattelin että meneeköhän edes käsittely läpi, mutta komeasti se autokoulun WR taipui siinä pujottelussa. Kaikki käsittelytehtävät menivät ykkösellä läpi. Inssi oli yllätävän helppo, kaikkiin muihin tuli se toiseksi paras rasti paitsi ajoneuvon käsittelyyn (???). Inssi ei edes kysynyt että miten ajo mielestäni meni tai sanonut mitään (mahdollisista) virheistä. Meni kyllä aika nopeasti se 30 min siinä inssissä, tuntui joltain 5-10 minuutilta. Ei sitten muuta kun ajoa
13.6.2013 12:34
On näköjään harkkalupienkin myöntämisaika neuvoteltavissa. Jono Rovaniemellä 3 viikkoa, mutta ensi viikolla sanoin lähteväni hakemaan pyörää Etelästä ja sain nipistettyä myöntämisajan viikkoon.
13.6.2013 15:29
Tänään oli sitten käsittelyharkat ja ihan ok meni. Ehkä ainut joka tuottaa hankaluuksia on juuri se paljon puhuttu pujottelu. Vauhti oli vähän hiljainen ja sen takia pari kertaa jalka maahan, mutta sain sen sitten parilla viimeisellä kerralla kuntoon. Mitä kannattaisi tehdä, kun meinaa välillä mennä rajan yli/hipoen ( ne pidemmät rajat, esim. kun alussa käännytään vasemmalla tai kun viimeinen ympyrä käännetään ''maalia'' kohti)?
13.6.2013 15:38
Vauhtia alemmas, kääntyessä saa painaa takajarrua ihan kunnolla (ei ihan pohjaan silti
) ja käännät tangon ihan "tappiin". Kytkimellä ja kaasulla säädät nopeuden.
13.6.2013 15:50
Joo, käännän siis jo alussa niin paljon kuin tanko vaan menee? Entäs kannattaako aloittaa kääntyminen vasta siitä keskemmällä olevan keilan vierestä?
13.6.2013 17:50
Ite tykkäsin ainakin vetää sen aika kovalla vauhilla. Siis kovalla siihen nähden miten pikku käännöksiä pitää tehdä.
13.6.2013 19:43
Toi vauhti pitää ainakin muistaa pitää tarpeeksi suurena, kun tuotti hiukan ongelmia. Mutta entäs tuo ensimmäinen käännös vasemmalle, miten kannattaa ryhmittyä?
14.6.2013 14:16
Hei! Kuinkas tuossa kevarin inssissä on? Täytyykö tehdä lähtötarkastus ja mitä jos on jarrunesteet siinä minimirajalla? Kannattaisiko ihan suosiolla lisätä?
14.6.2013 14:22
Ei siinä kyllä mulla ainakaan mitään jarrunesteitä syynätty