Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
6.11.2012 0:10
Ite kun vein mankin osia pulverimaalaamoon nin käskivät hiekkapuhalluttaa ellen ota heidän teräskuulapuhallusta (hiekkaakin karkeampi). Hyvää jälkeä tuli.
Joku jolla on kokemuksia maalipinnan parannuksesta vahamyllyllä niin voisi vähän selventää. Omistan siis tällaisen vahamyllyn:
http://biltema.fi/fi/Autonhoito/Pesu-ja ... 240-17281/Siihen sitten pitäisi saada sopivaa vahaa jostakin. Kuulin että autoglym olisi hyvää, mutta mikä niistä miljoonasta autoglymin vahasta? Jos jollain olisi ennen/jälkeen tyyppisiä kuvia maalipinnan myllytyksestä niin olisin kiitollinen mikäli niitä viitsisi tänne linkata.
6.11.2012 0:27
Tasalaikalla (siis tasasesti pinnan mukaan, ei laikan kulmalla) pyörität menemään ja aloitat pinnan kunnon mukaan hienolla, keskikarkealla tai karkealla (bernerin vahoja meillä koulussa) siirtyen vähitellen hienompaan ja pyörität menemään, vahaa ei paljoa tarttte ja vettä kannattaa lisäillä pinnalle sumutinpullolla jos rupee laikka tökkimään, ja sitten lopuksi vahaat käsin pinnan esim. autoglym punasella.
6.11.2012 0:34
Okei, ei nyt oikeastaan liity kevareihin, mutta kyse on siis mankin tankista. Aloin myös miettimään että kannattaako vetää koneella ollenkaan vai onnistuuko käsipelillä laisinkaan? Kunnon sienellä ja voimakkaasti hangaten siis.
6.11.2012 10:56
Mistä sais halvalla dellorto 6mm suuttimia? Pitäs ostaa eri kokosia jonkun verran nii ei huvittas maksaa 5€ kipale
.
6.11.2012 12:22
Kannattaa ostaa suutinsarja, vaikkapa sparewheeliltä
6.11.2012 12:46
Isoin sarja jonka löysin oli 100-135, kun tarvitsisin väh 145...
Täytyy ettiä netistä kun pääsee pöytäkoneelle
6.11.2012 14:00
Itekkää en oo löytäny husseen sopivan kokosia sarjoja, aina jää liian pieneksi.
6.11.2012 14:10
Onkimato kirjoitti:Okei, ei nyt oikeastaan liity kevareihin, mutta kyse on siis mankin tankista. Aloin myös miettimään että kannattaako vetää koneella ollenkaan vai onnistuuko käsipelillä laisinkaan? Kunnon sienellä ja voimakkaasti hangaten siis.
Käsin ei tuu hommasta mitään, ellet tämmöstä perus yhden pesun kestävää myyntiluukkia halua tehdä taikka omista tosi vahvaa hauista.
Ja se et käsin vetää lopuksi esim. autoglym punasta johtuu siitä, että nuo hiovat vahat mitkä on kiillotukseen tarkotettu ei sisällä suoja-aineita, joten pinta menee surkeeksi jos sen loppuvahan jättää pois.
6.11.2012 15:11
Olinki näköjää vastannu vähä myöhässä
Viimeksi muokannut Miiggael päivämäärä 8.11.2012 0:46, muokattu yhteensä 1 kerran
6.11.2012 18:12
Ostin uudet kiinnikekumit maskiin ja yllättäen ne möllykät jotka ikään kuin lukittavat maskin kiinni ovat liian suuret verrattuna maskissa oleviin reikiin. oisko tähän jotain pirkkaniksiä, miten saan ne paikalleen ilman viilaamista tms?
6.11.2012 18:26
Itelläkin kahessa maskissa (V-face ja mmx) ollu sama ongelma, ja oon suurentanu niitä reikiä pikkasen kun ei tuntunut millään menevän. Tosin nyt jouduin laittamaan räsään nippusiteillä maskin kun ne kumilenksukiinnikkeet oli liian pienet, ei mahtunu etupumppujen ympärille
7.11.2012 18:34
Elikkäs, ois tarkotus alkaa laitteleen cr125 hondan usd keula piikkiseen smotodeeteeseen, joten mitä pitäisi projektissa ottaa huomioon? Etupyörän uusien holkkien sorvaus, jarruadapterin tekeminen ja emäputken muokkaus kyllä onnistuu, mutta miten se laakerihomma menee? Ei taida kelvata deeteen vakioohjauslaakerit vaikka sorvaisi emäputken samankokoiseksi kun dtn vakiokeulassa?
E: Onko kellään tietoa, onko -91 piikkisen kdx usd keulan emäputken koko sama kuin uuden mallin (04-) Detseissä?
7.11.2012 20:22
Miten, onko ketjut jo kuluneet, jos sivuttaisvälystä on puolellaan n. 0.5mm? (Siis kun siirrän ketjua hammasrataalla sivuttain, toiselle puolelle tulee 1mm välys.)
Entä takahamppi? Tarttis nopeen vastauksen. Kuvan editoin kohta tähän viestiin, kunhan kännykällä upin.
E: Hups... Näkyy siellä ruostettakin olevan, reilusta öljyämisestä huolimatta..
Kyllä se mahtaa olla uusien paikka.
7.11.2012 23:05
Mitä takarattaasta? Sehän on todella vähän kulunut? Kyllä se öljy sieltä kuluu pois kun ajelet ja luonnollisesti ketjut ruostuvat jos pyörää vähänkin seisotetaan. Sama asia jarrulevyissä. Vaikka ne ruostuu todella herkästi kun on seissyt pyörä, ei ne huonot ole. Tottakai metalli, jonka pintaa kulutetaan jatkuvasti, ruostuu helposti.
7.11.2012 23:13
Mullakin ruostu hussesta vähän jarrulevyt, vaikka päivittäin ajan ja lämpimässä tallissa säilytän.