Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
1.10.2012 21:12
Perhana kun meikäläinen ei saa syylärin eestä niitä ritilöitä irti. Pitää vissiin paskoa ne ja ottaa väkisin
1.10.2012 22:21
Miks ne pitää saada irti? Saa siihen pahvin kiinni, vaikka ne läpyskät siinä välissä oiskin.
26.10.2012 13:08
Mitäs pitäis nyt tehdä kun laittaa tuon Duken talvisäilytykseen?
Joku kertoi että öljyt tarvis vaihtaa, mutta ajattelin tehdä sen 15tkm huollon sitten ajokauden alkaessa eli talvisäilytyksen jälkeen heti tulisi uudet öljyt.
Pitääkö/suositellaanko tankissa pitää bensaa säilytyksen aikana? Tankki on nyt ajettu melkein tyhjäksi, vajaa litra sielä varmaan on.
Duke viettää talven +20c autotallissa.
26.10.2012 13:51
Bensan sekaan sitä ihmeen säilömisainetta tai sitte valuttelet tankin tyhjäks.
Öljyt vaihtaisin kyllä ennen säilytystä.
26.10.2012 14:05
Mikähän sille on muuten syynä, että öljyt pitäis vaihtaa ennen talviteloille laittoa? Kondensaatiovettä, mikä halkoo lohkot jäätyessään?
26.10.2012 14:53
Samallaillahan sinne uuteen öljyyn muodostuu sitä kondensiovettä (ja veikkaan että ei muodostu niin paljon että vaikuttas mitenkään, ainakaan että halkasis mitään), ei sillä mun mielestä oo mitään väliä vaihtaako öljyt keväällä vai syksyllä. Jossain MP-maailmassa/Bikessä ne sitä mietti, mut taitaa olla yhtä kakspiippunen juttu kuin noi bensansäilöntäaineet, että laittaakko vaiko eikö.
26.10.2012 15:20
Jos on vaan litra tai pari, en tuhlais rahoja mihinkään octane boosteriin, jolla sitä benzaa saa säilymään paremmin. On sitä ennenkin yli vuoden vanhoilla bensoilla ajeltu, ja keväällä sun ei tarvi niillä bensoilla ajaa kuin huoltsikalle ja tankata sen sekaan tuoretta 98:a ja se on siinä.
Periaatteessa öljyt pitäisi vaihtaa talvea, varten ja ajokauden alkaessa taas, eli pelkästään talvisäilytystä varten. Öljyjen vaihtaminen talvea varten on vain hifistelyä. Siitä ei ole mitään käytännön haittaa ja haitat saattavat näkyä 100 000 jälkeen joten ei väliä.
Vettä ei kondensoidu öljyn sekaan, jos sitä säilytetään 0 asteen yläpuolella.
26.10.2012 15:43
Jeps kiitoksia vastauksista.
Bensat pidän tankissa kun sielä tosiaan on litran verran löpöä enää, ja 15 000km huolto sitten maalis-huhtikuun aikoihin ja sitte inssiin ja kortti jonka jälkeen kovaa ajoa
26.10.2012 16:15
Joo, taas tuli tekstiä, että ne öljyt olis hyvä vaihtaa blaablaa, mutta miksi? Onko ne öljyt sitten menettänyt voitelukykynsä, vai mikä siinä on, että ne pitäis vaihtaa talveksi, tai säilytyksen jälkeen? Kellään oikeasti tietävällä asiasta näkemystä? Saisinko linkkiä siihen biken testiin, kun ei silmiin tahdo osua.
26.10.2012 16:20
Onko kukaan hullu meinannu ajaa/ajanu talvea cagiva raptorin tyllisellä piikillä eli semmone vähä ku puol kyykky. Ajattelin ite testata et onnistuisko mitenkään ku halvalla saa uudet nastarenkaat kaverilta
26.10.2012 17:06
Ghostly, semmosta olin kuullut että käytetyt öljyt mukamas menettävät seisonnassa ruosteenesto-ominaisuutensa tmv..
26.10.2012 17:38
xtrem3 kirjoitti:semmosta olin kuullut että...
Noniin..
Taidan siirtyä tuonne tekniikkapuolelle, josko toi mutuilu jäisi sikseen. =)
jonttu-13 kirjoitti:Onko kukaan hullu meinannu ajaa/ajanu talvea cagiva raptorin tyllisellä piikillä eli semmone vähä ku puol kyykky. Ajattelin ite testata et onnistuisko mitenkään ku halvalla saa uudet nastarenkaat kaverilta
Jos puolikyykyllä meinaat jotain Duken tapaista, niin eiköhän se onnistu, varovaisuudella. Sanon melkeinpä pomminvarmasti, että kaaduthan sä kyllä, varaudu sen mukaan.
Esimerkkinä Duke, painopiste on kyykkyyn nähden korkeammalla ja ajetaan paljon enemmän selkä suorassa, mitä esim. Yzf-r125:lla. Itse tykkäsin Dukesta juuri tuon ominaisuutensa vuoksi. Sitten taas jos hyppäät enskan (Esim. Husse) kyytiin, niin onhan se selvää, että korkeammalta pudotaan.
Hallinta voi olla ns. "puolikyykyllä" paljon parempi, ainakin lyhytjalkaiselle ihmiselle, koska ajetaan paljon matalammalla, kuitenkin ajo-ominaisuuksista tinkimättä. Kerran saat renkaat halvalla, niin kokeile. Tiedätpähän ajatko seuraavana talvena.
Vinkkinä, jos vähänkään tykkäät luisutella ristauksissa (Mopo..
) niin jätä se nastarengas takaa laittamatta.
26.10.2012 19:47
Ghostly.K kirjoitti:Joo, taas tuli tekstiä, että ne öljyt olis hyvä vaihtaa blaablaa, mutta miksi? Onko ne öljyt sitten menettänyt voitelukykynsä, vai mikä siinä on, että ne pitäis vaihtaa talveksi, tai säilytyksen jälkeen? Kellään oikeasti tietävällä asiasta näkemystä? Saisinko linkkiä siihen biken testiin, kun ei silmiin tahdo osua.
On siitä jo muutama vuos aikaa kun lukasin, joku suomalainen moottoripyörälehti se oli mutta en muista mikä numero se oli. Suurimmaks osaks ne varmaan suositellaan vaihtamaan sen takia, että talvella on aikaa ja useimmat ei viitti käyttää pyörää kesken kauden huollossa. Tuleepa ees joskus vaihettua.
Kyykyllä ajamisesta talvella: Ite ajoin viime talven vanhalla näsärillä ja ihan kivaahan se oli, crossitanko ja vähän persettä nostettu. Ainoo mikä tossa voi tulla on kääntösäde, on nimittäin jonkuverran isompi kuin tollasissa enskoissa. Jos aijot enemmänkin ajaa, niin kannattaa olla eessä sekä takana nastat. Kyllähän se hyvä nappularengas takana menee, mut miellyttävämpi se nasta on. Eteen tottakai nastarengas.
26.10.2012 21:23
Kyllä vanhoilla öljyillä esim. kytkinlevyt voi jummata toisiinsa. Kotarissa meni pakoaukonsäädin jumiin ku seiso vanhoilla öljyillä talvella.
26.10.2012 21:26
Joo ruosteensuojaus on se tärkein miks ne pitäs vaihtaa, ja kyllä ne ominaisuudet heikkenee melko nopeesti kun bensan palaessa kertyy rikkiä öljyyn ja se syövyttää.
Ja vitut mitään nastoja ku välikelinpiikit suoraan ni ei tartte luistella turhia.