Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
18.3.2012 12:34
Kyllä ne kestää ihan hyvin. Jotaki 5tkm oon pilot powereilla ajanu ja pintaa on molemmissa vielä paljon. Ja kyllähän ne kuluu jos polttaa kumia.
18.3.2012 22:03
Onko kenelläkään kokemusta Continental Contiforce renkaista?
Tämmöisistä siis:
https://mprenkaat-store.com/force-p-205 ... m8lv2j2g73
29.3.2012 21:34
Mites tuo renkaitten vaihto kotikonstein onnistuu supermoto vanteelle? (takavanne) Isoveljellä olis kyllä rengasraudat, jolla vaihtanu enskaan renkaita, mut ons noi sm-renkaat jotenki jäykemmässä, kun onhan noi helvetisti leveemmät.. Antakaa vinkkejä jos jollain kokemusta!
29.3.2012 22:18
Paskaa hommaa vaihtaa molempiin, en suosittele smotoihin koittamista ellet suojaa rautoja jesarilla tms. vituttaa ne naarmut mitä syntyy muuten, enskoissa ei niin väliä ku naarmuuntuvat metässä muutenki.
30.3.2012 19:20
Luulisin että smotot aika vaikee vaihtaa, varmaan vähän jäykemmät? Enskat nyt on ihan helppo homma mutta smotoista en olisi niin varma
30.3.2012 20:23
Jos on tubelessit, niin oman kokemuksen mukaan ei kannata alkaa ees kokeilemaan!
30.3.2012 21:21
Ite yritin kaverin kanssa vaihtaa smotoja, ei siinä saanut ku renkaiden reunat vääntyneiksi ja pahan mielen
Käytä jossain rengasliikkeessä, mulla maksoi 10€ rengas....
30.3.2012 23:21
Juu voisin kyllä suosiolla viedä, kun ei oikeen tekis mieli just maalattui vanteita naarmuttaa..
9.4.2012 18:21
Nyt nassessa 100 eturenkaan leveys. Voisko tohon huoletta heittää jonkun 110, ehkä 120?Ja takana nyt 120, nii uus 130? Mitä haittaa tai hyötyä leveämmästä renkaasta on?
9.4.2012 22:19
Jos laittaa liian ison kumin niin saattaa syödä tehoja.
9.4.2012 23:12
Bulletti123 kirjoitti:Jos laittaa liian ison kumin niin saattaa syödä tehoja.
Perustuu mihin t. 160/jotain takana
10.4.2012 0:02
Paino, vierinvastus ja halkaisija vaikuttaa, kaikki suurempia isommassa renkaassa ja vaikuttavat negatiivisesti suorituskykyyn tosin aina sitä ei huomaa perstuntumalla jos laitto esim. vaan 10 milliä leveemmän renkaan, mutta esim. maastureissa kyllä huomaa ku laittaa perus katukokosen tilalle 35" kumit.
10.4.2012 13:38
shalloa kirjoitti:Nyt nassessa 100 eturenkaan leveys. Voisko tohon huoletta heittää jonkun 110, ehkä 120?Ja takana nyt 120, nii uus 130? Mitä haittaa tai hyötyä leveämmästä renkaasta on?
Vilkase rekisteriotetta, muistaakseni kuitenki vakiot on 110 ja 130? Voi olla, että eturengas on 100, en muista satavarmaan. Anyway, 10 leveemmät voi laittaa kumpaanki päähän vakiovanteelle, mut itse kokeilleena en suosittele vaihtamaan etupyörää vakiokokosesta. Takana 130 tuntu perstuntumalta kaarteessa kivemmalta, mut 140 sit taas näyttää paremmalta. Takanakin muutosta ei huomaa ajossa niin selvästi ku etupyörän, ite ajelin 140 leveellä suurimman osan ajasta.
10.4.2012 14:15
Oliskin rekisteriote
. No ei, en oo vaa kerenny viel rekisteröimää omii nimii
. Mitä netistä kattelin nii etunakki taitaa vakiona olla 100
. Näyttää vaan niin kaposelta ja vanhassa skobassakin oli jopa 130/60 eessä
. Takana nyt 120, vakio on 130.
Varmaankin ostan vakiokokoiset renkaat sitten kesällä.
11.4.2012 21:40
Ylempii viesteihin vastaten, että smotovanteiden vaihto onnistuu mutta on vmäisempi tietyst kun enskan koska renkaan jäykkyys riippuu renkaan halkaisijasta ja leveydestä. En muista mut joku sano että mitä ohuempi rengas sen jäykempi mut kumminkin. Ja mitä pienempi rengas sen jäykempi myös.
Jos vanteet on maalattu motonetist saa esim vannesuojia, jotka voi laittaa vanteen reunalle niin raudat ei revi maalei irti mut tietyst vähä vmäisempi niitten kans vaihtaa. Eikä ne vanteet väänny kuhan ottaa kunnol renkaan vanteelt pois ja vääntää tarpeeks pieniin palasiin eikä yritä nostaa puolta rengasta pois yhel koukkasul.