Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
6.2.2013 21:31
Niinjoo, mainittakoon se että ihan uudella sepolla en oo ikinä ajanu, 06 ja 07:lla vaan
Eli toki ne on vanhempia eli uudemmat varmaan on jämäkämpiä ajaa kun on isompia mutta aika leluja nuo vanhemmat.
7.2.2013 0:06
aksim97 kirjoitti:cebarit tuntuu olevan halpoja, mutta ei oo kuulemma yhtä hyviä mutkateillä kun ysäri?
Paskapuhetta sanon minä. Ihmiset taas mollaa Hondaa vaikkei koskaan ajanutkaan, vaan koska se on pienen näköinen eikä yhtä katu-uskottava kuin Yamaha.
Ite kumpaakin jonkun verran ajaneena väitän että CBR on parempi ajaa. Ajoasento on luonteva toisin kuin YZF-R:ssä. Pyörä on helppo viedä mutkiin, mutta ajo on kuitenkin vakaata suuremmissakin nopeuksissa. Ja CBR on sitäpaitsi vielä halvempi. Jääpähän rahaa vaikka murinapöntön ostoon
.
Meinaan LeoVince kuulostaa aika makealta CBR:ssä.
7.2.2013 0:22
CBR toimii myös motocrossradalla, kokeiltu on! Hyppyritkin sujuu ilman keulan pohjaamista
Vanhanmalliset on kevyitä ja ketteriä, pienet renkaat ja hyrrävoimat tekee ohjausliikkeistä kovissakin vauhdeissa kevyitä ja nopeita! Mutkateillä on täsmällistä ajaa, Pohjois-Suomen yksikaistaisia asfalttiteitä kehtaa pommitella satasta.
YZF-R on taas armoton muoviluoti jossa ei ole vakiona selkä suorana ajon mahdollisuutta. Autokoulussa joutuin moisella väyläämään ja selän päälle otti, pituutta mulla on 183 cm. Laivamaista ajoa yzärillä, kulkee kuin juna, eli ei ole niinkään ketterä.
CBR mahdollistaa ajamisen vaikka pää kiinni tankissa tai sitten selkä suorana. Kapea pyöräkin kun on niin pääsee menemään pois vaikka puolen metrin levyisestä välistä kunhan taittaa peilit, soratielläkään ei enskakuskit pääse karkuun kun kehtaa vain antaa Sepolle hanaa! Pisin päivämatka jonka itse olen separilla ajanut on vähän päälle 500km ilman minkäänlaisia kolotuksia tahi jumituksia, mukava pyörä myös pitkälle matkalle.
Lol joku Leovince, Yoshimura on aito ja oikea kokoputki Cebariin! Senhän saa vielä niin hirveen hirveen halvallakin! (alle 200e)
7.2.2013 0:37
Täysin pakollinen sivukommentti. Itse pidän ainoana mahdollisena vaihtoehtona Aprilia Rs:ää, olkoon sitte 2 tahti tai 4 tahti. Kaikki muut Tzr:ää lukuunottamatta ovat kapeampia kuin äitini polkupyörä, eikä takarengas ole kyllä yhtään hääppösempi, mikä on mielestäni aika helvetin neitimäisen näköistä. Tosin olen maalaisjuntti jonka mielestä skootterit pojilla ovat maailman homointa kans, joten koittakaa ymmärtää.
Kyllähän jumalauta kyykyn pitää olla leveä, eikä sellainen joka mahtuu hiirenkolosta sisään. En tosin ole ikinä cbr:llä tai vastaavalla vekottimella ajanut, paitsi pari kertaa RS:llä ja olihan se aika kivaa. Voihan sillä varmaan olla aika mukavaa ajella mutta on se silti aika lapsellisen näköinen.
Jos hankkisin 125 kyykyn, se olisi RS, tai jos pitäisi olla 4-tahti niin RS4. Muita en edes harkitsisi.
Onhan se ymmärrettävää kun maailmasta löytyy poikia jotka kehtaavat pompata skootterin kyytiin, niin kai sieltä löytyy ihmisiä jotka nauttivat CBR:stä tai YZF-R:stä, mutta tämä on vain oma randomi mielipiteeni.
Itse olin tosiaan 2T Rs:ää hankkimassa, mutta eihän semmosella kylärinkiä kierrellä, niin ostankin sitten Apikka Sx:n, saapahan päristellä.
7.2.2013 0:40
YZF-R pienempi kuin räsä?
7.2.2013 0:45
Tosin tuossa CBR vs. YZF-R kysymyksessä on kyse vähän siitäkin että mistä kukin tykkää. Ite en tykkää yhtään ajaa sepolla, ohjaus on kyllä kevyt mutta omaan makuun liiankin kevyt, ajo on huteran oloista. Yzäri on ehkä vähän kankeempi mutkissa mutta kyllä sen saa taittumaan yhtä hyvin kun sepon ellei jopa paremmin kunhan vaan oppii vähän
Ite tykkään sellasesta jämäkkyydestä ja tasaisuudesta ajossa mitä yzärissä on.
7.2.2013 0:52
Samaa mieltä tuosta kyykyn koosta. YZF-R:llä oon kaupungissa ajellu jonkinverran, CBR:llä ihan pienen lenkin ja RS:llä parisataa kilometriä, tosin RäSä oli munaperä eli sitä vanhempaa mallia. YZF-R ja uudempi RS on mun mielestä kaks komeinta kyykkyä. YZF-R:n ajoasento oli kyllä yllättävän makaava mutta kuitenkin aika mukava ajaa, silti RS oli mielestäni kivempi ajettava. CBR:stä en osaa sanoa mitään, tosi luotettava peli ja se +30tkm menee helposti mitä monikaan YZF-R ei hyväkuntoisena tuu näkemään.
CBR:n kapeasta ulkonäöstä en tykkää (nyt puhun siis vanhemmasta Cebarista) ja Yzärin kapea takarengas (130?) tekee perästä tyhmän näköösen kun muuten aika leveä pyörä. Miksei näihin voi laittaa sellasia vanteita että 150 levee menis vielä hyvin? Alkaa ottaa jo siinä pyöräs ketjut ja muut kiinni jos vakiovanteelle lyö sellaisen.
Tuo Aprilian uus nelarikyykky RS4 on kyllä aika kiinnostava, vois hyvinkin olla, että jos olis tullu markkinoille parivuotta ennemmin niin olisin keväällä hommannu WR:n tilalle sellaisen. Pari vuotta kun siinä menee että niitä +5tkm ajettuja ja halvempia tulee nettimotoon. Näillänäkymin smotoon vaihdetaan keväällä
7.2.2013 8:36
Ja onhan ne vanhemmat cebarit muutenkin pieniä, mopokyykytkin on joka suunnasta isompia, paitsi moottorista.
Mutta edelleen, ei ajamalla rikki saa!
7.2.2013 16:38
Kolmetoista kirjoitti:Ei kannata pyörän hommaamisen kanssa sitten hätäillä, muista se. Kokemusta on. Ite kun oon rauhassa ja ajatuksella noita selaillu, odotellu hyvää yksilöä ja tehny kaupat nopeesti niin oon saanu mun molemmat pärrät todella hyvään hintaan uutta vastaavina
Yzäreitä kyllä on myynnissä vaikka kuinka monta, kevättä myöden tulee lisää joten kannattaa katella rauhassa, ajamaan kun ei vielä kuukauteen pääse. Tietenkin jos tuo yksilö sua miellyttää niin hae pois. Voi hyvinkin kestää yli 10tkm ilman isompaa vikaa tai sitten levitä heti keväällä käsiin..
Kiitos kun kerroit kokemuksistas.
Alko muutenkin jo mietityttämään, että pitäiskö sittenkin hankkia enduro kevari.
Kun ne on takuu varmasti hauskoja esim. mökkiteillä, kun taas katupyörällä saa varoa enemmän.
Tässä ois sitten Derbi Senda SM 125 :
(Linkki:
http://www.nettimoto.com/derbi/senda/1446319)
Jos kukaan on kokeillut ajaa katupyörällä esim. mökkitiellä, voi kertoa kokemuksiaan. Helpottais valitsemista paljon.
7.2.2013 17:08
Ite kattelin noita Derbejä aikoinaan kanssa. Ihan hyvältä noi näyttää ja kuulostaa (jos änkkä vaihdettu), mutta tehoahan noissa ei ole hirveästi, mutta jos ei moottoritielle eksy, on sekin hyvä peli.
Itse lisäsin budjettiini n.1500€ ja ostin WR:n. Kertaakaan en ole sitä katunut.
Endurolla/smotolla pystyy sitten ihan hyvin ajamaan matkaakin. Itse ajoin parisataa kilsaa putkeen eikä tuntunut missään.
7.2.2013 17:13
Ite olen ajanut CBRllä paljon soramaanteitä ja metsäautoteitä ilman mitään ongelmia. Uskaltaa ajaa ihan vauhdikkaastikin, satastakin olen ajanut hyväkuntoisella soratiellä. Cebaria kehtaa myös soramontullakin ulkoiluttaa, mutta hiekalla loppuu ominaisuudet kesken mikä on hyvinkin ymmärrettävää.
Eräällä soramaantiellä kun ajettiin niin kaveri smotolla jäi pahasti jälkeen kun ei uskaltanut ajaa vaikka oli vasta lanattu tie!
7.2.2013 17:30
Blacklake kirjoitti:Täysin pakollinen sivukommentti. Itse pidän ainoana mahdollisena vaihtoehtona Aprilia Rs:ää, olkoon sitte 2 tahti tai 4 tahti. Kaikki muut Tzr:ää lukuunottamatta ovat kapeampia kuin äitini polkupyörä, eikä takarengas ole kyllä yhtään hääppösempi, mikä on mielestäni aika helvetin neitimäisen näköistä. Tosin olen maalaisjuntti jonka mielestä skootterit pojilla ovat maailman homointa kans, joten koittakaa ymmärtää.
Kyllähän jumalauta kyykyn pitää olla leveä, eikä sellainen joka mahtuu hiirenkolosta sisään. En tosin ole ikinä cbr:llä tai vastaavalla vekottimella ajanut, paitsi pari kertaa RS:llä ja olihan se aika kivaa. Voihan sillä varmaan olla aika mukavaa ajella mutta on se silti aika lapsellisen näköinen.
Jos hankkisin 125 kyykyn, se olisi RS, tai jos pitäisi olla 4-tahti niin RS4. Muita en edes harkitsisi.
Onhan se ymmärrettävää kun maailmasta löytyy poikia jotka kehtaavat pompata skootterin kyytiin, niin kai sieltä löytyy ihmisiä jotka nauttivat CBR:stä tai YZF-R:stä, mutta tämä on vain oma randomi mielipiteeni.
Itse olin tosiaan 2T Rs:ää hankkimassa, mutta eihän semmosella kylärinkiä kierrellä, niin ostankin sitten Apikka Sx:n, saapahan päristellä.
No itsekin maalta mutta tosiaan nelari sais olla vaikka remppakykyjä löytys, mutta haluaa kuitenkin keskittyä olennaiseen eli ajamiseen. Mielestäni cebari on myöskin hieman liian kapean näkönen, ysäri on paremman näköinen. Cebarilla enkä ysärillä ole kummallakaan ajanut, mutta itselle sopii hyvin junamaisuus, hieman ihmetyttää vaan että millainen ajoasento on, eli voiko ajaa hieman pidempiäkin etappeja.
7.2.2013 17:42
Käyttäjä PenaV8 ajoi muistaakseni viimekesänä aika pitkän reissun Yzärillä. Riippuu tietenkin henkilön koosta miten hyvä tuo ajoasento on itselle, 184 senttisenä mulle tuo YZF-R ei oo ainakaan liian pieni. Uskoisin että selkä tai ranteet väsyis jos sellasella pitempää matkaa lähtisin taittamaan, munaperä-Räsällä ei 100km putkeen tuntunu missään, Yzäristä en tiedä.
7.2.2013 17:52
Jupesetä kirjoitti:Ite olen ajanut CBRllä paljon soramaanteitä ja metsäautoteitä ilman mitään ongelmia. Uskaltaa ajaa ihan vauhdikkaastikin, satastakin olen ajanut hyväkuntoisella soratiellä. Cebaria kehtaa myös soramontullakin ulkoiluttaa, mutta hiekalla loppuu ominaisuudet kesken mikä on hyvinkin ymmärrettävää.
Eräällä soramaantiellä kun ajettiin niin kaveri smotolla jäi pahasti jälkeen kun ei uskaltanut ajaa vaikka oli vasta lanattu tie!
Kyllähän niitä kyykkyjäkin voi hiekkatiellä työntää mielin määrin, mutta on se smotolla / enskalla paljon mukavampaa. Ei sillä kyykyllä montulla hirveästi oikeesti tee.
ysäri kirjoitti:Jos kukaan on kokeillut ajaa katupyörällä esim. mökkitiellä, voi kertoa kokemuksiaan. Helpottais valitsemista paljon.
Smotolla olen jonkun verran hiekkatiellä ajanut. Ihan mukavaa se on, välillä vaan kuumottaa kuinka kauan pidot riittää. Oikeilla enskarenkailla taas todella mukavaa.
7.2.2013 18:14
Järven rannalla oon cebarilla ajellu joskus, ei sitä työntää tarvi sentään mutta tahtoo puskea niin perkeleesti.