Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
31.10.2013 21:40
Eikös runkoa saa vaihtaa jos uusi runko on kestävyydeltään yms. yhtä hyvä tai parempi kuin alkuperäinen.
31.10.2013 21:42
Ei ainakaan tielailliseen. Kyseessä on kaksi eri runkoa.. Joku lakia lukenut osaa varmaati antaa paremman vastauksen
31.10.2013 21:52
Nykyään rungon saa vaihtaa vain vastaavan rekisteröidyn mallin runkoon (esim. ktm 125exc 08 ja toinen samanlainen 08), mutta toisesta pyörästä ei saa runkoa ottaa eikä uudemmasta.
Ja kaiken lisäksi vaihto pitää hyväksyttää konttorilla, josta seuraa helvetin iso prosenttimäärä rekisteriotteeseen.
Huijaamallahan nuo on cr:t alunperinkin rekisteröity, mutta se ei onnistu enää nykyään.
2.11.2013 1:01
Millä vippaskonstilla ne on rekattu?
2.11.2013 15:49
Jostain rekisteröidystä pyörästä napattu runkonumero ja sitten meistetty se siihen crossipyörän runkoon, jonka jälkeen hävitetty se rekisteröidyn runko ja jäljelle jää vaan crossipyörä.
Maahantuojat näitä aikoinaan teki kun ei ollut säädökset hirveän tiukkoja ja prätkiähän ei muutenkaan joudu katsastamaan, niin eihän siitä kiinni jääty eikä voi enää edes jäädä.
Mutta ei onnistu enään nykyään tommonen kun pyörän lähes täydelliset tiedot näkyy rekkariotteessa, niin tyhmäkin poliisi erottaa väärät tiedot jos siellä lukee esim. honda fireblade ja pyörä onkin hondan crossipyörä
2.11.2013 18:09
Millä hioma parerilla jatkan kiillottamista? Tähän asti vedetty jollain motonetin kiillotus laikka sarjalla.
3.11.2013 16:28
Onnistuit sitten vetämään sillä laikalla hyvät skraadut tuohon keskelle. En ite niitä ainakaan helposti pois saanut. Riippuu ihan susta miten kandee jatkaa: jos haluut mahd. Hyvän tuloksen, karkea hiekkapaperi kauniiseen käteen ja hiot noi naarmut veke. Jos ei niin väliä, ota vaikka 600 ja rupeet hiomaan.
4.11.2013 18:00
@Prätkä jätkä no kaippa mie vaa sitten ostan ennemmin jonku '07 suzuki rämän ja 90-luvun suzuki ts:än ja otan tosta rämästä kaiken tohon ts:ään. olis about puol vuotta aikaa rakennella..
ja ulkonäön perusteella suzuki rm 125:n runko ei ole muuttunut juuri yhtään sitten 90-luvun.. ja suzuki ts 125 taitaa olla lähes identtinen rungoltaan, ellei jopa ole, kuin 90-luvun rämä.
mut ainakin erottuis tommonen pyörä - näyttää aika tylsältä koulun parkkipaikka, kun täynnä husseja ja kotareita....
ps. minkälaisia sakkoja voi saada jos jää kiinni tuommoisella pyörällä, jossa ainoastaan runko alkuperäinen osa? oletan että ei tuu ainakaan menemään katsastuksesta läpi.
4.11.2013 20:16
Sellanen kysymys että mitä hyötyä on ketjurullasta? kannattaako sellaista asentaa kevariin?
5.11.2013 14:57
juppi98 kirjoitti:ps. minkälaisia sakkoja voi saada jos jää kiinni tuommoisella pyörällä, jossa ainoastaan runko alkuperäinen osa? oletan että ei tuu ainakaan menemään katsastuksesta läpi.
Muutoskatsastamattoman ajoneuvon käyttö liikenteessä (tai jotain sinnepäin) ja ajoneuvon käyttö liikenteessä ajo-oikeudetta, koska liikaa tehoa.
Mutta, koska runko jää alkuperäiseksi niin ainoa poliisia kiinnostava asia on moottorin vaihto, ja jos nätisti ajelee niin tuskin niitä kiinnostaa. Toki jotain muitakaan osia ei saisi muuttaa alkuperäisestä poikkeaviin ilman muutoskatsastusta, mutta se luultavasti menee läpi sormien jos pyörä on asiallisen näköinen muuten.
Eli jos kiinni jää, niin tehopuoli on syynä ja leimalle kun heittää orkkis koneen niin uskoisin menevän kyllä läpi.
5.11.2013 16:24
Ja jos yrität muutoskatsastaa niin eikös se mee et jos yli 50% on vaihdettu niin ajoneuvo on lain mukaan uusi.
5.11.2013 17:30
Sitäpä juuri tarkoitin, ja kun ajoneuvo muuttuu uudeksi niin siitä joutuu maksamaan verot uudestaan, ja tuota rm konetta ei edes saa muutoskatsastettua.
Mutta ei ne poliisit katteita, keulaa, swingiä yms. ymmärrä jos pyörä on asiallisen näköinen, eli ei niistä kannata huolehtia.
5.11.2013 18:34
Sillon se on omavalmiste eli ei saa edes kilpiin, minun tietääkseni.
5.11.2013 19:02
Niinpä sekin vielä, mutta edelleen kun pitää suunsa kiinni katteista yms. normi osista niin ei niitä kukaan tajua kysellä onko ne alkuperäisiä vastaavia, ja sillon sakotetaan vaan moottorista ja saahan sitä toki autoonkin puskurin, valot yms. vaihtaa mut menepä se sanomaan katsurisedällä et on vaihdettu -> prosentteja otteeseen ihan turhaan.
5.11.2013 19:31
eli aika helpolla tulee pääsemään loppujen lopuksi..
nyt vaa etsimään oikeanlaista aihiota (jahka saan nykyisen mopon rakennettua valmiiksi ja myyntikuntoon).