Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

1.7.2012 23:11

LaneKit kirjoitti:ni ei oo varmaa kuullu näistä parista eurooppalaisesta moottorista nimeltä r**** ja h*******, niitä on tutuilta leiponu aika reilujakin määriä.


Hehheh, itsellä nämä kyseisen merkkiset pyörät, eikä niissä vikoja ole ollut. Kylillä olen kuullut niin yhdeltä on hUSQVARNA leiponut 3 kertaa samalla männällä kun ei jaksanut tehdä mitään leikkaamisen jälkeen. Sit yhellä rIEJU leikkas tosi monta kertaa, tähän en tiedä syytä.
Mutta joo onhan se sun näsäri paras ja kisasin.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

1.7.2012 23:36

Taisi tarkoittaa Rotaxia, ei mulla muuta :lol:.

Et selvästi ymmärrä karrikointia LaneKitin viestissä?

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

1.7.2012 23:39

Aa joo niin tais tarkottaakin. Nomut kuitenkin tosta Lanekitin viestistä on karrikointi kaukana, nimittäis aina muulloinkin ylistää tota näsäriänsä :roll:

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

1.7.2012 23:42

Onko se sinulta mitenkään pois vaikka ylistäisikin? Totta kai se oma on paras, vai vihaatko itse omaa pyörääsi sydämesi pohjasta? Jos kaveri heittää vitsillä tuollaisen viestin mikä on hänen "tyylilleen" melko tyypillistä välillä :lol:, niin tarvitseeko joka helvetin kerta oikeasti vetää se koko hernepalko nenään? Ei voi joka kerta oikeasti niin pahasti kolahtaa... :roll:

Eikä jatketa jutustelua täällä vaan laita sitten YV:tä, jos vielä puhtia riittää

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

1.7.2012 23:50

En näe tarvetta vaihtaa yv:hen koska asia liittyy viestiketjuun.
Ensinnäkin toi viesti ei näytä omaan silmään yhtään vitsiltä, koska lanekit ennenkin on aina ylistäny näsäriä parhaimmaksi pyöräksi ja alistanut kaikkia muita. Ja tottakai oma pyörä on paras, mutta onko tärkeetä tulla tänne pilaan muitten pyörien mainetta, varsinkin kun puheet on luokkaa "kavereitten pyörät leipo, ne on ihan paskoja". Täällä on tosi paljon niitä jotka ottaa asioista selvää kun miettii minkä pyörän ostaa ja tämmöset leipuripuheet voi vähän vaikuttaa ihmisten mielipiteisiin.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

2.7.2012 1:30

Empä sitten tiedä kuka luottaa näinkin tasokkaan sivumme arvioihin 100% varmuudella. Tietopankissakin muutamia virhepaholaisia.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

2.7.2012 7:11

Ja Huskyjen leipomisiin lisättäköön, että tottakai niitä tapauksia tulee kun pyöriäkin on niin paljon vrt. muihin. Suomessa kuitenkin sen verran massapyörä.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

2.7.2012 10:37

Mitenkäs pitääkö tuo Tietopankin Honda CBR "jättää lähes kaikki muut 4-tahtipiikit" kuinka hyvin paikkaansa? :lol:

E Taas tuplaposti. Sori

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

2.7.2012 10:54

Pitää se aika hyvin. Ei se ainakaan paljoa häviä. Kaverin sepolla ajanu niin helkkarin hyvä ajoasento ja hyvin kelaa yli 100 vauhtia. Ja kouluun ku ajellaan ja räsäs mittari näyttää 130 niin siellä se seppo vaan roikkuu :lol:

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

2.7.2012 11:29

Saimpaha sodan aikaseks :lol:

En ny sanos et toi oma pyörä mitenkää paras on, Hondassa on kyllä helvetin luotettava tekniikka mutta ajettavuudessa toi on kyl iha kivikaudella räsään verrattuna.

Itellä ei ole hussea vastaan mitään, konseptina vitun hyvä idea, hyvä alusta, kevyt, halvat osat, kireä ulkonkö ja teho täydellinen perus katulaiska, josta saa rahalla KTM- killerin. En itsekkään keksisi parempaa.

Aika monella kaverilla nyt vaan sattuu olemaan Husse ja oikeastaa jokaisella on jotain ongelmaa niissä, ihme sähkövittuiluja joiden takia ei lähde käyntiin tai toimii huonosti ja aika moni on leiponut tai hajottanut alakerran. Ja ei voi pistää kaikkia kuskin osaamattomuuden ja huoltotaidottomuudenkaan piikkiin, pari kaveria osaa huoltaa rossivehkeensäkin ihan itse ja rakentelevat autoja yms. Tunnen henkilöt sen verran hyvin että tiedän heidän osaavan tehdä näitä juttuja, jopa paremmin kuin minä itse. Aika moni kaveri myös kilettänyt rotaxinsa, kahdella mennyt muovirattaat, toisella 7tkm ajetusta ja toisella 20tkm, esim. hondassahan vaihtoväli on jotain 100tkm-tsiljoona. Ja vasta viime viikonloppuna ajoin yhen kaverin uudenmallin RS:ää, helvetin hyvä ajaa. Mutta taas vaihteeksi kun puhe meni koneeseen niin olihan se vetäny pullatki viime kesänä, ihan ilman fiksua syytä. Toikaan kaveri ei ihan käsi ole.

Noita pyöriä on tutuilla sen verran että voi tehdä vähän edes kestävyysvertailua, esimerkiksi TM:stä tota on helvetin vaikea tehdä koska yhdellä jätkällä on vaan sellane ni vaikka leiposkin niin voidaan puhua yksilöviasta. Ohan itselläkin 300tkm ajettu TOIMIVA ooppeeli, tosin se ei kerro että ooppeli ei ole paska auto. Tarkoitus ei ollut mollata x merkin pyöriä, mutta omien kokemuksie mukaan vähän sama kuin vertaisi Fiattia Toyotaan, samankaltaista tekniikkaahan nämä kaikki vehkeet ovat, mutta kaikkihan tietää kumpi noista kahdesta kestää ajoa ja kumpi ei.

Itse en omaa pyörää lähtisi kehuman, oli ehkä yksi karuimpaa kohtelua saaneista nasseista mitä olen nähnyt, mutta kone on toiminut erittäin hyvin kun liatoin sen läjään, kuinka moni europelillä ajava voi sanoa pyörässään olevan yli 40tkm ajettu vakiokietari, joka on täysin iskussa? Ei tuo mikään paras ajonautinto ole, mutta liikuttaa eteenpäin luotettavasti.

Tämä kaikki on omaa kokemusperäistä faktaa, mielipiteitä en sotke mukaan, sillä itselleni on yksi paskan hailea millä liikun, en suhtaudu kovin tunneperäisesti noihin kulkineisiin. Ajaisin Aprilialla jos en olisi saanut siitä niin paljon huonoa palautetta tai olisi ollut mukana remppaamassa kavereiden pyöriä.

Loppuun sitten miete, jos kerran kaikki pyörät kestävät samallaviisiin samassa käsittelyssä: Kuka vittu ostaa sitten pc25 Hondan kun Ducatissa on munaa vaikka muille jakaa ja aivan eriluokan ajonautinto, nämähän ovat siis yhtä luotettavia.

Jos jotakuta jäi vituttamaan erittäin paljon niin laittakaa yv ja haukkukaa homoksi, itelle ihan vitun sama :lol: :lol: Eikä kiinnosta jos jonkun husse on kestänyt jo 6 miljoonaa kilsaa ajoa, itse en puhu yksilöistä.

Jos jokainen on tyytyväine omaan pyöräänsä, niin hyvä juttu. En ala neuvomaan kenellekään mikä pyörä pitäisi ostaa. Jos tuntuu hyvältä niin ajakaa ja antakaa kenkää meikäläisenki puolesta, tärkeintä on että on hyvä olo ja pääsee liikkelle. Yksi tuttukin on tyytyväine vaikka ajaa RENAULTILLA, vittu miettikää :eek:

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

2.7.2012 13:06

Tulipas sieltä tilitys :lol:

Sähköviat yms. saattaa mennä ihan huoltamattomuudenkin piikkiin, ei siis tarkisteta johtoja välillä ja sitten iskee oikkaria. Tai sitten laitellaan itse minivilkkua ja muuta huolimattomasti.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

2.7.2012 13:17

Jokainen kellä kokemusta monesta pyörästä ja on huoltanut 2tahteja ja tuntee tekniikan niin on pakostakin samaa mieltä Lanekitin kanssa.
Ja sen voin sanoa myös nasseista että ne on todellakin luotettavia piikkejä. Tiedän kolme nassea joissa ei ole kuin mäntää vaihdettu 15tkm välein ja tankattu bensaa seka öljyä. Ei mitään muuta ole toistaseks tarttenu vaihtaa.
Eilen kyl 'korjasin' nassea :D Oli tulppa vaa löystyny eisen kummempaa.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

2.7.2012 13:34

Kuinka niin Onkimato? Väitätkö, että jos kaikki valot pimenevät yhtäkkiä koko pyörästä ja koskaan ei ole omistaja koskenut sähköihin olisi sekin omistajan vika? Kyllä nyt sen verran saa olettaa pyörän kestävän, että ei tarvitse olla johtoja sentään tarkkailemassa. Ne kun eivät varsinaisesti ole mikään kulutusosa. :roll:

Omasta kaveripiiristä tiedän tasan yhden Hussen ja siinä oli sähkövikaa. Tuorevoitelun anturi muistaakseni tps-anturi antoi periksi, kun pyörällä oli ajettu tasan yksi ajokausi. Vikahan ei ollut suuri, mutta vaati kuitenkin pyörän huoltoon viemistä ja anturin vaihtamista. Tämä on siis Onkimato mielestäsi omistajan vika? Anturin hajoaminenko olisi pitänyt jotenkin ennakoida ja ehkäistä huoltamisella?

Samaan hengenvetoon voisi ottaa kantaa näihin kestävyysasioihin. Faktahan vain nyt on se, että nämä uudet sähkösiika 2t-kemmut eivät pärjää luotettavuudessa Hondan ja Yamahan 2t-pyörille. Tietenkin, jos näitä sähkösiikoja on enemmän kuin japanilaisia vastineita, niin vikoja näkyy määrällisesti enemmän. Sehän nyt on itsestään selvää. Mutta, jos otettaisiin vertailuun 10 Hussea ja 10 DT:tä näin esimerkiksi, niin kummassa luulisitte olevan enemmän vikoja? Olettaen tietenkin, että pyöriä huollettaisiin ja pidettäisiin yhtä hyvin.

Mitä nyt olen itse asiaa pähkäillyt, niin jos vika ei ole kerran luotettavuudessa voi se olla omistajakunnassaVoi pojat, kun nyt suututan ihmisiä, mutta otan sen riskin. Husset ja Apriliat ovat vähän seksikkäämpiä kuin japskipyörät ja siten vetävät tietynlaista porukkaa puoleensa, ne ovat myös kohtalaisen kalliita tekniikkaa ajatellen2t-tekniikkaa on ikivanhaa ja silti ne maksavat pahimmillaan tuhansia euroja enemmän kuin 4t-pyörät, joiden tekniikkaa on huomattavasti lähempänä tätä päivää, mutta ennen kaikkea ne ovat kalliita. Tämä tarkoittaa monien kohdalla "pappa betalar"-tilannetta. Tästä fiksuimmat voivatkin jo arvata mitä seuraa. Iskän ostamasta moposta ei pidetä yhtä hyvää huolta. Sori, mutta niin se vain menee. Tästä käänteinen puoli on nämä halvemmat pyörät. Ne vetävät puoleensa niitä, joille vanhemmat eivät pyörää maksa. Kun he sitten sijoittavat rahaa pyörään he myös haluavat sen pitää ajokunnossa, kun kaikki menee omasta taskusta. Huollot tehdään "just eikä melkein"-tyylillä ja tästähän pyörä tykkää.

Tuloksena on näitä 40tkm ajettuja lähes uuden veroisia NSR:iä sun muita japanipyöriä.Tiedän, että tämä ei ole mikään universaali totuus ja esitänkin sen siksi omana mielipiteenä. On olemassa henkilöitä, joille vanhemmat pyörän maksavat ja silti he pitävät pyörästä huolta ja on myös niitä, jotka maksavat kaiken itse ja eivät siltikään ymmärrä pyöränsä arvoa ja kohtelevat sitä sen mukaisesti.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

2.7.2012 13:35

^^Mutta miksi ihmeessä sitten juuri noissa huskuissa on noin helvetisti tota sähkövikaa? Tai no ei varmaan tullu kenellekkään yllätyksenä että kaikissa näissä sähkösiikapiikeissä on sähkövikaa vähän eritavalla kuin noissa vanhemmissa. Luokkalaisen 05 on kyllä kanssa aika vikanen, mutta kaverikin on aika käsi :lol: Aika moni noista vioista on ollu jännitteensäätimiä mitkä on lauennut ja sit niitä ihme tunnistimia, se yks oli jok usellane mikä piti jollaki rautalanganpätkällä jumittaa että toimi, en muista nimeä. Kukaan ei voi varmaan sanoa että vittu että oli hyvä idea työntää pyörään tollasia vehkeitä. Vanhassa on mielestäni ihan fiksut sähköt, kattelin niitä kun mietittiin tota luokkalaisen huskin sähkövikaa. Toki tuo koskee kaikkia uudempia Mitoja ja Apikoita, ei noidenkaan 06- sähköleluista ole mitään hyvää kuulunut.

Saa muuten tulla kattomaan meikäläisen pyörän sähköjä, kunno amistavaraa mut ei oo vielä tullu yhtään vikaa paitsi parkkipolttimo tippu kupuun ku oli huonosti kiinni :lol: Tääkään ei tietenkään kerro että Hondassa olisi hyvät sähköt, mutta uskallan väittää että paremmat kuin monessa eurolaitteessa. Eräs Cagicatietäjäkin tällä foorumilla nimeä mainitsematta sanoi että uudempien pyörien Ducati Energiat ovat täydet paskat.

Mulla on Clutch vähä samanlaista kokemusta, tutuilla on nasset aika huonossa kunnossa, vähän huoltoa ja vitusti kenkää, burnista yms, silti ne vaan liikkuu päivä toisen perään. Startti tässä on kyllä tyyppivika, itelläkin meni hiilet, mutta ei oo paha vaihtaa 20e osaa 40tkm välein.

Mutta jos ollaan sitä mieltä että viat laitetaan käyttäjän eikä pyörän piikkiin niin silloinhan iso osa tuntemistani hussekuskeista on taidottomia jonneja. Ja niitä on tässä kaupungissa ja muuallakin luultavasti niin vitusti että tästä n. 15 henkilön laumasta keitä tunnen voidaan vetää karkea johtopäätös että 12/15 hussekuskeista ei tiedä yhtään mitään koska pyörä hajoaa. Ja me kaikki taidetaan tietää että tämä ylhäälläoleva teksti ei pidä paikkaansa, ei ne hussekuskit yhtää tyhmempiä olla ku myö muutkaa :)

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

2.7.2012 15:02

Tästä voimme vetää johtopäätöksen että älkää ostako niitä sähköleluja :lol: -99 Wr:ssä ei ole vielä kertaakaan ollut mitään ongelmaa sähköjen kanssa mitä nyt staattori kerran levinnyt mutta on se nyt ihan ymmärrettävää :)