Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
8.10.2013 0:42
Ei tosiaan ole mitään oikeaa kulmaa, vaan jokaisen on haettava itselleen se oikea asento.
8.10.2013 2:22
Mutta se jos varsinkin vähän korkeampaa tankoa alkaa kunnon kulmaan törkkäämään eteen tai taakse niin eihän se nyt mikään herkku ajettava ole, kun tanko ns kiertää kehää samalla kun kääntyy. Ei siinä, eihän se iso ero ole mutta on kumminkin. Kuka tykkää kuka ei, itse ainakin laitan pumppujen kanssa linjaan.
8.10.2013 12:20
Itellä taitaa olla tällä hetkellä taitto vähän eteenpäin. Kyllä ite tykänny tosta asennosta. Tankona siis Renthalin fattis.
8.10.2013 19:08
MiniMies kirjoitti:Mutta se jos varsinkin vähän korkeampaa tankoa alkaa kunnon kulmaan törkkäämään eteen tai taakse niin eihän se nyt mikään herkku ajettava ole, kun tanko ns kiertää kehää samalla kun kääntyy. Ei siinä, eihän se iso ero ole mutta on kumminkin. Kuka tykkää kuka ei, itse ainakin laitan pumppujen kanssa linjaan.
MiniMies on kyllä aikalailla oikeilla jäljillä tässä asiassa.
Tino_M kirjoitti:Tankona siis Renthalin fattis.
Tämä kertoo yhtä paljon, kuin "omistan kevytmoottoripyörän", sillä Renthalilla on lukuisia fatbareja erilaisilla korkeuksilla ja taivutuksilla.
8.10.2013 21:17
No siis enhän minä nyt tuota tiennyt
Ihan normi Fatbar eli ei Twinni yms. Motonetissä ei ollut ainakaan kun tuota yhtä ja samaa mallia
10.10.2013 0:11
Mitkä hondan katteet menee suoraa HM CRM F125X?
Ja mistä sais 180 kitin?
10.10.2013 17:26
Mitähän maalia noissa esim. Rethalin tai Pro taperin tangoissa käytetään? Ajattelin että jos halvalla sais niin vois maalautta oman maalipinnalta kärsineen tangon.
10.10.2013 19:27
Mistä huomaa että venttiilien jouset on löysät tai säädön tarpeessa? Ja johtuuko vain liian rikkaista säädöistä että ei kiihdy isolla vaihteella millään ellei ole korkeat kierrokset. esim ylämäessä jos tulee 6 vaihteella ja vauhti ja kierrokset laskevat luonnollisesti ja jos kaasu on pohjassa niin kone alkaa pätkimään ja nykimään, kun taas pistää 5 vaihteelle ja kiihdyttää ja vaihtaa 6 niin jos kierrokset ei ole melkein maksimissa niin hyytyy ja booaa venttiileissä vai rikkaissa säädöissä vika?
10.10.2013 20:05
Miten iso leka tarvitaan että saan pyöränlaakerit pois tuolta?
Oli mukava yllätys kun laakeri on hirttäny kii sen takii ku ruostunu
älkääkä kyselkö miten sinne oli päässy ihan aitoo mutaa
10.10.2013 20:08
lusikka6000 kirjoitti:Mistä huomaa että venttiilien jouset on löysät tai säädön tarpeessa? Ja johtuuko vain liian rikkaista säädöistä että ei kiihdy isolla vaihteella millään ellei ole korkeat kierrokset. esim ylämäessä jos tulee 6 vaihteella ja vauhti ja kierrokset laskevat luonnollisesti ja jos kaasu on pohjassa niin kone alkaa pätkimään ja nykimään, kun taas pistää 5 vaihteelle ja kiihdyttää ja vaihtaa 6 niin jos kierrokset ei ole melkein maksimissa niin hyytyy ja booaa venttiileissä vai rikkaissa säädöissä vika?
Jos ne venttiilit nakuttaa siellä niin venttiileissä vika.
10.10.2013 21:21
Olenko ymmärtänyt jännitteensäätimen toimintaperjaatteen jotenkin väärin vai yrittääkö myyjä kusettaa. Olen vaihtamassa tuota omaa Sendaa muutaman vuoden vanhempaan sendaan jossa on tuo 200cc XR:n kone. Noh. Tossa viikonloppuna olisi tarkoitus varmaankin kauppoja hieroa jos ei mitään esteitä tule.
Myyjä kuitenkin sanoi, että jännitteensäädin mennyt, sitten laitoin sille viestiä, että jos otan omasta pyörästä siihen säätimen, eli vaihdettaisiin säätimiä, koska minulla tulee päivässä täyteen vajaat 40km koulumatkaa, joten ei olisi kovinkaan mukavaa jos kesken matkan pyörä hyytyisi. Sitten se myyjä sanoi, että ei onnistu, koska siinä on kolme kääminen jännitteensäädin ja vakiossa yksikääminen.
Itse olen ymmärtänyt, että jännitteen säädin on käytännössä pelkkä metallimöykky joka tasaa jännitteen maadoittamalla sitä. Onko niissäkin jotain käämejä?
10.10.2013 22:08
Puhuu nyt todennäköisesti kyllä staattorista koneessa.
10.10.2013 22:20
Sitähän minäkin vähän ihmettelin, että mikä ihmeen kolme kääminen jännitteen säädin.. Linkkasin sille kuitenkin tuommosen:
https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/4359 ja kysyin sopiiko siihen pyörään. Vastaukseksi tuli: "Nyt en osaa yhtään sanoa. En näe syytä miksi ei toimisi.. Toi nykynen säädin on vain ilmajäähdytteinen joten en tiedä miten tuo jäähtyy.."
Vaikuttaisi siltä, että tuo myyjä ei paljon noista hommista tiedä.
Xr:n staattorissahan on enemmän kuin kolme käämiä, joten tuskin se siitäkään puhuu.
Ota tuosta nyt sitten selvää
10.10.2013 22:52
Mistä huomaa muusta kun nakutuksesta että venat löysällä/säätämisen tarpeessa?
10.10.2013 23:34
Käynnistyy välillä hyvin ja välillä tosi huonosti tai pahimmillaan ei ollenkaan, tehottomuus kuumalla koneella.