Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
7.3.2012 16:18
Ei kyllä millään renkailla kerkeä pysäytettyä jos on vähänkään enempää vauhtia kun hirvi hyppää eteen.
7.3.2012 16:35
proppu kirjoitti:Mutta sen minkä rahassa voitit niin hävisit hauskuudessa.
Hauska vetää tuossa soratiellä loivaan pitkään mutkaan 90kmh sladia. Muutenkin noilla pääsee sorateillä kesä vauhtia ja vielä paljon hauskempaa kun kesällä.
No mutta eipä täällä kaupungissa ole kovinkaan paljoo sorateitä
30.9.2012 9:18
Pyörien talvisäilytystä jyväskylässä parin kilometrin päässä keskustasta, talli plussan puolella kokotalven, akut lataan ja laitan säilöntäaineet bensan sekaan, tallissa ei pääse rassaamaan pyörää vaan se on vain säilytystä varten.
Yhteydenotot yv tai Aleksille 0400 808 425
30.9.2012 11:43
Tämäkin topicci heräämässä henkiin. Itehän ajelen tolla kemmumankilla koko talven. Ei muuta muutosta oikeestaan tulossa kuin nastarenkaat. Iskutilavuutta sen 140cc, isovenakansi, 24mm kaasari ja sitä rataa
30.9.2012 13:30
^mäkin vetelen kevarimankilla
Mulla tulee ens keväänä 140cc motti, talven vetelen tolla vakiokoneella.
30.9.2012 17:25
Saas nähdä tuleeko ihan överikylmä talvi. Toivottavasti ei. Ajelen koulumatkat ainakin pienemmillä pakkasilla ja sitten tietty hupiajoa jonkun verran. Pitäs vaan löytää fiksut renkaat jostain...
Kuinka kylmillä keleillä te ootte ajaneet? Alkaa nimittäin vaatia jo semirankkaa vaatetusta joku -20 astetta...
30.9.2012 17:28
Mee tonne pohjolan kurapyöräilijät foorumille metsästää käytetyt piikkirenkaat, perus harrastajalla menee nekin ihan hyvin.
http://www.matkaendurot.net/forum/E: Ja toinen vinkki et kannattaa vetää pilkkihaalari päälle ja sinne suojat alle, niin kehtaa sitten ajaa aika rankallakin pakkasella.
30.9.2012 17:56
Koulumatkat menee -25 pakkasellakin ihan perus talvivaatetuksella. Farkut + pitkät kalsarit ja laskutakki. Kypärän alle tulee
tämän mallinen naamasuoja mutta valmistajana mp-asu. Viimetalvena myös löysin ratkaisun käsien jäätymiseen, eli perus rukkaset helkkarin isojen hanskojen sisään
Jos hupiajelua tulee harrastettua niin silloin vaatetus on: Laskutakki, laskuhousut, pilkkisaappaat + nuo päälekkäiset hanskat ja naamasuoja.
Viimetalvena tosin hussen kaasari oli kunnon riesana kun on tollasta jäätyvää mallia. Kellään ehdotuksia suojaamiseen? Tuo perus vaahtomuovihärpäke -tekniikka ei auttanut ei sitten yhtään
30.9.2012 18:32
Hussessa on kyllä todella kyrpä tuo jäätyminen talvella. Ei siihen taida ratkaisua olla. Pitäs olla joku lämmitysvastus kaasarissa. Mikuni ei niin pahasti jäätyny kun vakio kaasari. Muistakaa se että mitä kosteempi keli ja mitä enemmän käy tyhjäkäyntiä niin sitä herkemmin/pahemmin jäätyy.
30.9.2012 20:38
Mopolla mennään tämä talvi. Se piikkimanki vois olla melko metka väline tuol liikentees, mutta eiköhän mopo riitä, kerran omasta takaa sellanenkin on.
30.9.2012 21:00
Ite aattelin laittaa ne bilteman tankorukkaset, niin ei pitäis tikkujen jäätyä. Mitäs muuta pyörälle pitää tehdä, että homma toimii?
30.9.2012 21:23
Joo tota mun tempausta ei kannata paljoo harrastella ku helposti menee kuolioon sormet ja sillee
nooo mut välil aina jäin lämmittelee bussipysäkil sormia konetta vasten
huhuhuhuhu en halua ees ajatella enään sitä tilannetta
30.9.2012 21:50
AKWM kirjoitti:Ite aattelin laittaa ne bilteman tankorukkaset, niin ei pitäis tikkujen jäätyä. Mitäs muuta pyörälle pitää tehdä, että homma toimii?
Vaikka lisäksi kahvalämppärit ja kaasari säätää uudelleen pakkaskeleillä. Kylmimmillä keleillä kannattaa nakata jotkut pahvit syylärien eteen. .