Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

13.2.2010 13:47

Millä pinttyny paska pois pinnoista? Ei lähe bräklinillä, bensalla eikä muillakaan tököteillä mitä oon kokeillu. Onko teräsvilla + autopolish seuraava vaihtoehto?

13.2.2010 14:15

Joo toi teräsvilla on hyvä keino.

13.2.2010 17:05

Pelkällä metalpolish riittää.

14.2.2010 23:33

pyörän pesen pari kolme kertaa viikossa. viikonloppusin vahataan sit:D painepesuria ei tarvitse käyttää kun lika ei kerkeä pinttyy niin pahasti. tosin vanteet pyyhin joka ilta :D pysyy meinaa kiiltävinä sillon

14.2.2010 23:39

jukeman kirjoitti:pyörän pesen pari kolme kertaa viikossa. viikonloppusin vahataan sit:D painepesuria ei tarvitse käyttää kun lika ei kerkeä pinttyy niin pahasti. tosin vanteet pyyhin joka ilta :D pysyy meinaa kiiltävinä sillon


Sullahan on paljon ylimääräistä aikaa ku noin paljo ehit puunata pyörää :)

2.4.2010 10:13

Voiko o-rengasketjut pestä dieselillä? Bensa taitaa olla turhan kova aine.

2.4.2010 11:34

JL- kirjoitti:Voiko o-rengasketjut pestä dieselillä? Bensa taitaa olla turhan kova aine.

Voi pestä. Dieselhän on öljy joka ei vie kumeja mukanaan kuten bensa.

2.4.2010 11:54

Okei kiitos.

2.4.2010 13:13

kimmog kirjoitti:kysytääs nyt täältäki, kellään tietoa miten sais takahaarukasta noita kellertäviä bensajälkiä pois? oon koittanu crc cleanerilla ja moottoripesullaki. :nolo:

Yksi sana: Ksyleeni. Ei ole vielä tullut vastaan mitään öljy tms. läiskiä, jotka ei ksyleenillä lähde. On tullut koitettua kaikenlaisia aineita, joilla pitäisi paskan lähteä, mutta ei ole Ksyleenin voittanutta. Ksyleeniä laittaa johonkin suihkupulloon, ruiskasee kohtaan, jossa nyt sitä kakkaa on ja sen jälkeen vielä painepesurilla suihkauttaa päältä.

http://kuvasto.maston.fi/product/605002/ksyleeni-450ml

3.4.2010 12:34

Tuleeko paljonkin parempi/kestävämpi vahapinta kun vetää autoglymin punasella vahaamisen jälkeen vielä sillä kultasella?

3.4.2010 16:05

melkein_Ehjä` kirjoitti:Tuleeko paljonkin parempi/kestävämpi vahapinta kun vetää autoglymin punasella vahaamisen jälkeen vielä sillä kultasella?

tulee ''syvempi'' kiilto. punanen puhdistaa ja kultainen viimeistelee pinnan.

5.4.2010 19:06

Ensin perusteellinen pesu painepesurilla. Shampoota pintaan oikeen hinkkaamalla (Autoglym, Korrek), vaikeimmat liat lähtee Autoglymin motorcleanerilla. Sitten huuhtelun aika, sen jälkeen kuivaus ja vahaus Autoglymin super resign polishilla (yleensä) ja eikun baanalle! :D

25.4.2010 19:51

hei kertokaas vähä että mitä pitäs tehä ku haluun vahata näsärin.
jotain vahaa mulla tallissa oli: Jotai Wurthin polymeerivahaa, ja wurthin kestovahaa. onko hyvää?

25.4.2010 21:44

Kurkkaappas galleriasta miten kiiltää ;)

Elikkäs resepti tässä:
-Kuivalle pinnalle 1/20 suhteena Wurth pinelineä painepullolla, annetaan vaikuttaa pari minuuttia ja huuhdellaan pois.
-Pestään autoshampoolla huolellisesti
-Kuivataan säämiskällä
-Pohjavahana Autoglym Super resin polish, 4 kerrosta
-Pintavahana 2 kerrosta Korrek TFX

Tulee kestävä ja kiiltävä pinta. Yleensäkin kannattaa pestä ensin mahdollisimman hyvin liat pois. Sitten vaan vahaa pintaan. Hyvä nyrkkisääntö on laittaa niin monta kerrosta vahaa että alkaa vituttamaan, sitten vielä pari ;) (Eli joku 2-3 kertaa niin kestää pitkään ja kiiltää erinomaisen hyvin)

26.4.2010 15:00

Nyt taas pyörä kiiltää kun pesin ja heitin vahat pintaan :) Ärsyttää vaan kun ei haluis ajaa paskasella pyörällä ja sitä pitää pestä melki joka toinen päivä nyt ku on sadetta taas luvattu :paha: