Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
20.9.2009 12:33
Onko mahdollista saada 125cc yamaha yz rekisteriin? vuosimmalla on 2000. myyjän kertoman mukaan on paperit joissa lukee;
"Yamahasta löytyy paperit missä sanotaan että imusarjaan ja putkeen on pistetty prikat ja sen jälkeen tehot mitattu 11kw.( Paperissa lukee että mikäli ajoneuvo rekisteröidään on katsastus asemalla todistettava pakokaasupäästöt ja tehon mittaus. (tehonmittaus laitoksen leima löytyy)"
Eli saako rekisteriin kun laittaa kurit, vilkut valot ja muut tarvittavat?
20.9.2009 13:58
_eXtReMe_ kirjoitti:Onko mahdollista saada 125cc yamaha yz rekisteriin? vuosimmalla on 2000. myyjän kertoman mukaan on paperit joissa lukee;
"Yamahasta löytyy paperit missä sanotaan että imusarjaan ja putkeen on pistetty prikat ja sen jälkeen tehot mitattu 11kw.( Paperissa lukee että mikäli ajoneuvo rekisteröidään on katsastus asemalla todistettava pakokaasupäästöt ja tehon mittaus. (tehonmittaus laitoksen leima löytyy)"
Eli saako rekisteriin kun laittaa kurit, vilkut valot ja muut tarvittavat?
En usko että saa, koska ei oo e-hyväksytty, noita rossipyöriä on saanu kilpiin joskus 90-luvun alussa ennen eu:ta
20.9.2009 14:01
Runko ei oo tieliikenteeseen, tuo tehon mittaus on varmaan sen takia jos se on p-kilpi? Nii kisoja varten jos tarvii tehoja todistaa jos ei ole kuin A1 kortti. Mutta harvoin kisoissa tarvii tuollasia todistella.
20.9.2009 14:03
No tää ei nyt varsinaisesti rekistöröintiin liity mutta kysytäänpäs kuitenkin.
Ostin ton näsärin kesän alkupäässää ja pyörästä oli kilvet palautettu itse kats. konttorille, ja pyörä ei ole siis ajossa. Luovareita tehdessä tietenkin ex. omistaja pisti nimensä paperiin ja päivämäärän milloin pyörä on luovutettu seuraavalle omistajalle, mutta oisko toi pitäny 7 päivän sisällä pistää omiin nimiin VAIKKA pyörä ei siis ole kilvissä tällähetkellä?
20.9.2009 17:00
Lazyzombie kirjoitti:No tää ei nyt varsinaisesti rekistöröintiin liity mutta kysytäänpäs kuitenkin.
Ostin ton näsärin kesän alkupäässää ja pyörästä oli kilvet palautettu itse kats. konttorille, ja pyörä ei ole siis ajossa. Luovareita tehdessä tietenkin ex. omistaja pisti nimensä paperiin ja päivämäärän milloin pyörä on luovutettu seuraavalle omistajalle, mutta oisko toi pitäny 7 päivän sisällä pistää omiin nimiin VAIKKA pyörä ei siis ole kilvissä tällähetkellä?
Mun mielestä ei, koska pyörähän ei ole vakuutuksissa jos kilvet on palautettu. Juurikin vakuutuksen takiahan tämä 7 päivän raja käsittääkseni on? Joku viisaampi vahvistakoon tai kieltäköön, mutta mun mielestä näin.
20.9.2009 17:11
Vähän ohi aiheen, mutta kysytään kumminkin. Eli ruotsista olisi tarkoitus hakea pyörää, siinä ei ihmeempiä ongelmia, mutta rekisteriotteessa lukee sielläpäin huippunopeus. Mitä luulette, tuleeko tuo huippunopeusmerkintä tällisessa pyörässä myös suomen rekisteriotteeseen? Ruotsissa kuulema poliisit ei välitä, mutta suomessa poliisin on vähän liiankin helppo testata kisaenskan kulkupuoli kun lapussa lukee, että kulkee korkeintaan 70km/h.
29.9.2009 16:31
Onko tuo tosiaan mahdollista saada kilpiin, kun myyjä väittää? Jos muka saa tarviiko tuolle tehdä muuta kuin tuossa lukee, eli laittaa valot, töötti ja kurit? Ja tulisko tuon veron lisäks muita maksuja?
http://www.nettimoto.com/842851
29.9.2009 17:15
tapsuu kirjoitti:_eXtReMe_ kirjoitti:Onko mahdollista saada 125cc yamaha yz rekisteriin? vuosimmalla on 2000. myyjän kertoman mukaan on paperit joissa lukee;
"Yamahasta löytyy paperit missä sanotaan että imusarjaan ja putkeen on pistetty prikat ja sen jälkeen tehot mitattu 11kw.( Paperissa lukee että mikäli ajoneuvo rekisteröidään on katsastus asemalla todistettava pakokaasupäästöt ja tehon mittaus. (tehonmittaus laitoksen leima löytyy)"
Eli saako rekisteriin kun laittaa kurit, vilkut valot ja muut tarvittavat?
En usko että saa, koska ei oo e-hyväksytty, noita rossipyöriä on saanu kilpiin joskus 90-luvun alussa ennen eu:ta
Ite kysyin tosta samasta pyörästä.. olis se aika siistii jos olis yz kilvis
30.9.2009 22:03
Pappis79 kirjoitti:Lazyzombie kirjoitti:No tää ei nyt varsinaisesti rekistöröintiin liity mutta kysytäänpäs kuitenkin.
Ostin ton näsärin kesän alkupäässää ja pyörästä oli kilvet palautettu itse kats. konttorille, ja pyörä ei ole siis ajossa. Luovareita tehdessä tietenkin ex. omistaja pisti nimensä paperiin ja päivämäärän milloin pyörä on luovutettu seuraavalle omistajalle, mutta oisko toi pitäny 7 päivän sisällä pistää omiin nimiin VAIKKA pyörä ei siis ole kilvissä tällähetkellä?
Mun mielestä ei, koska pyörähän ei ole vakuutuksissa jos kilvet on palautettu. Juurikin vakuutuksen takiahan tämä 7 päivän raja käsittääkseni on? Joku viisaampi vahvistakoon tai kieltäköön, mutta mun mielestä näin.
Mitä tarkoittaa "ei ole kilvissä"? Jos poistosta on useampi vuosi, niin se on ihan oikeasti pois rekisteristä ja silloin ei tarvit se omistajan vaihdoksia ilmoittaa. Jos se on nykyisen käytännön mukaan "poistettu liikennekäytöstä" (lukee rekisteriotteessa), niin tarvitsee ilmoittaa kun omistaja vaihtuu.
18.10.2009 20:03
hei paljonkohan mahtaa olla uuden pyörän verot aprilia sx 125cc:hen? Ja eikös se ole niin, että jos on väh. puoli vuotta vanha pyörä tai ajettu väh.6000km, saa käytetyn pyörän verot?
Kun en näist asioist oo mitenkään hirveen perillä
18.10.2009 21:34
Tullin sivuilla löytyy tietoa. Näyttää siltä, ettei ole tuotu uusia sx:iä yksityisten toimesta niin paha arvioida. Esim. vm '06 sx vero on 250e. Olisiko tuon uuden siinä 400-500 paikkeilla. Riippu siitä minkä hintainen uutena.
19.10.2009 12:35
nike555 kirjoitti:Onko tuo tosiaan mahdollista saada kilpiin, kun myyjä väittää? Jos muka saa tarviiko tuolle tehdä muuta kuin tuossa lukee, eli laittaa valot, töötti ja kurit? Ja tulisko tuon veron lisäks muita maksuja?
http://www.nettimoto.com/842851
Sillä perusteella vois saadakki jos esim runko olis vaihdettu vanhemmasta yammusta jossa siis rungosta löytyy ne tarvittavat E-merkinnät ja historia.. Saahan nykyään noita uudempia kilvettömiä maastoenduroitakin kilpiin, jotka siis tarkoitettu vain maastoon taikka punakilpisiksi..
19.10.2009 17:45
En tiiä onko oikee paikka mut rekisteröinnissä kai kyse tässäki.
Eli jos tuon ruotsista pyörän joka on ruotsissa rekisterissä niin tarvitseeko suomessa rekisteröidessä mitään lappuja maahantuojalta ja katkeamattoman luovariketjun uudesta asti vai riittääkö ihan se luovari joka tehdään kauppojen yhteydessä ja sitte katsastus ja oottelee veropäätöstä?
19.10.2009 20:37
Ei tarvitse noita ihmelappuja kun kerran on jo rekisterissä eu-alueella. Täytät vain tullissa pari lappua ja näytät rekisteriotetta. Saat heti mukaan siirtokilvet ja voit ajaa heti kun soitat vakuutusyhtiöön, että laittavat pyörän tieliikennevakuutukseen. Sitten autoverohakemus vetämään ja pyörä katsastukseen. Oikeat kilvet saa hakea katsastusasemalta kun on maksanut verot.
13.11.2009 20:48
eli saakos tollast punakilpist ktm sx:ää valkokilpiin ja millanen homma on kun en oikeen varmaks ymmärtänyt muutaman sivun takaa