Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
27.10.2013 0:00
No mulla on käsisuojat että ei niillä voi ketään teurastaa
ja käsikään ei voi livetä koska kahvan ja käsisuojan välissä on puoli sentti tilaa.
.Mutta eipä mulle mp sanonu kaatuma tapeistakaan muutakun että sulla on tälläset temppu tapit.
Vaikkei nekään kai lailliaet oot (akseleiden päässä noin viiden sentin tapit.)
1.11.2013 21:45
Oisko kellään kokemuksia tämmöisestä jutusta: Eli tuossa vähä aikaan sitte lähti mopokortti ja kilvet. (78km/h) 96e päiväsakkoja. Sitte tuli 400e verot ja suorituskieltoa
Eli siis tästä suorituskiellosta.... Sitä tuli sen 12kk. Oon ootellu tuota kevarikorttia kauan aikaa että sais sen, mutta nyt kävi näin. Mutta oon kuulu että tuota on mahdollista anoa lyhemmäksi? Että oisko kellään kokemuksia tästä että on anonut tuota suorituskieltoa lyhemmäksi että millä selityksellä menis läpite että ei lykkääntys niin kauaksi.
Täytän maaliskuussa oon aatellu jos sitä 4kk anois lyhemmäksi niin sais sen juuri ennen kesää.
2.11.2013 0:27
tämäkin monesti käyty, vissiin melkein mahdotonta anoa lyhyemmäks. Aina saa kyllä yrittää.
2.11.2013 0:50
Ei se anelu hirveästi auta vaikka polivillensa menisi. Poliisit kuitenkin näkee tämmöstä niin paljon, että kovettuvat tälle
Sitä voidaan lyhentää poikkeuksella, jos on tärkeä syy lyhentämiselle.
3.11.2013 1:07
JusHond kirjoitti:Oisko kellään kokemuksia tämmöisestä jutusta: Eli tuossa vähä aikaan sitte lähti mopokortti ja kilvet. (78km/h) 96e päiväsakkoja. Sitte tuli 400e verot ja suorituskieltoa
Eli siis tästä suorituskiellosta.... Sitä tuli sen 12kk. Oon ootellu tuota kevarikorttia kauan aikaa että sais sen, mutta nyt kävi näin. Mutta oon kuulu että tuota on mahdollista anoa lyhemmäksi? Että oisko kellään kokemuksia tästä että on anonut tuota suorituskieltoa lyhemmäksi että millä selityksellä menis läpite että ei lykkääntys niin kauaksi.
Täytän maaliskuussa oon aatellu jos sitä 4kk anois lyhemmäksi niin sais sen juuri ennen kesää.
Tähän tepsii melko varmasti parhaiten se kuuluisa, "kortille tarvetta pitkien matkojen takia kouluun/töihin" konsti. Jos toimii.
3.11.2013 5:36
Mul ainaki muutama kaveri saanu aika helposti lyhennettyy 12kk -> 6kk
4.11.2013 20:32
Terve! Olis semmoinen kysymys että mitä poliisit mahtaa meinata jos aprilia rs:sässä on polinin 154cc sylinteri, arrowin tupla änkkäinen tehari, 38 mm kaasari, yms pintä viriä? Voiko noilla vehkeillä selvitä mitenkään poliisin kanssa tapaamisesta? Ja mitä kaikkea tuosta seuraa jos jää kiinni esim ratsiassa tms jutussa? Ja sitte jos pitää katsastaa niin miten sen saa helpoimmalla siitä läpi(vakio osia kuten sylkkää tai putkea ei ole)?riittääkö jos ostaa vaan vakioputken ja kuristaa sitä ite senverran lisää että ei oo tehoja vai miten pitäis? (Sori jos tuli väärään topickiin ainakin aattelin että tänne tulis) ja kiitos vastauksista valmiiksi!
4.11.2013 20:52
vakio putki sis. kohtuu äänisen änkän + peilit, vilkut, valot yms. toimii niin en usko että posliinien tai katsastusmiesten kanssa tulleepi ongelmia.
4.11.2013 22:11
Itellä on rs, josta pitäisi jotain erilaista tehä. Polini tulisi muuyen mutten katteettomaan uskalla. Katetussa sitä tuskin huomaa ellei ole kuljettajan penkillä tai tutkaamassa.
4.11.2013 23:10
Hiot kaikki ylimääräiset merkinnät siitä sylkästä pois, niin milläpä todistaa ettei ole vakio sylkkä? Ei niitä posliineja noin palhoa tarvii kuumotella, jos yhtään järkeä päässä.
5.11.2013 10:58
Enmä siis muuten näin paljoo pelkäis, mut koulun kautta tulee kortti joten se ei yksinkertasesti vaan saa siirtyä
5.11.2013 21:34
Kiitos vastauksista!
Mutta kiinnostaisi lähinnä nuo rangaitusten suuruudet eli paljonko voi tulla sakkoa ja mitä muuta vois tulla.
5.11.2013 22:30
Muutoskatsastamattomalla ajoneuvolla ajo (ei tosin kyllä edes pysty isompaa sylinteriä katsastamaan) + kortitta ajo, eli sakkoja, kortti hyllylle ja vuosi suorituskieltoa.
5.11.2013 22:39
muutoskatsastattomalla ajoneuvolla, eli periaatteessa myös enska johon on lyöty smotot kiinni on muutoskatsastamaton ajoneuvo? Mutta muuten varmaankin samat kuin esim. TT kevarilla, eli juuri nuo mitkä prätkä jätkä mainitsi.
ja tuo rengas juttu on siis vain nopeasti päästä temmattu, eli korjatkaa jos väärässä.
5.11.2013 23:57
Onhan se enskakin joo, mutta ei ne poliisit yleensä renkaista jaksa nipottaa.
Moottoripuoli niitä kyllä kiinnostaa, ja en loppujen lopuksi ole termeistä varma, mutta periaatteessa kevaria kun pystyy muutoskatsastamaan (renkaat yms.), ja tehoa kun on liikaa + isompi sylinteri niin kaiketi se silloin on muutoskatsastamaton ajoneuvo.
Mutta kevarissa tosiaan on ihan sama onko pyörä tt vai isommalla pytyllä, samat seuraamukset siitä tulee.
Mutta periaatteessa 2,4% mp-veroa veroa voi tulla maksettavaksi koska kuutiot on yli 130cm3, niin paskan nakin sattuessa pyörä on sitten vaan perus tt jos kysytään (poliisi ei rupea moottoria purkamaan, ja ulkoisesti ei isompaa pyttyä voi havaita).
Täältä näkee miten verot määräytyy kuutioiden mukaan:
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... /index.jsp