Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Pienet kysymykset

4.8.2013 16:37

En nyt tiiä meneekö ihan oikeelle alueelle mutta menköön.

Eli kun ajaa 80-100 rajotuksilla niin tuuli tulee ärsyttävästi kypärän alaosasta silmille ja silmät vuotaa. Käytän kypärähuppua joka auttaa jonkin verran mutta tuulee silti aika rajusti. Mitä te käytätte ajaessa?

4.8.2013 16:41

Käytetään parempaa kypärää. Eipä tuohon nyt oikeen muita kikkoja ole tarjolla, joihinkin kypäriin saa myös leuan alle suojan mikä estää juurikin tuota ilmavirtaa. Voihan kypärääsi myös saada tuollaisen lisävarusteena tai sitten voit tietty myös ilmastointiteipillä tehdä samanlaisen virityksen.

Tyyliin tuo alempi:

http://images.motorcycle-superstore.com/ProductImages/OG/0000-Bell-Star-Chin-Curtain-Breath-Guard---.jpg

4.8.2013 18:32

Pitää keksiä jotain, kaulalle huivi tms. jos auttaisi edes vähän.
Kypäränä toimii mulla Shark Openline, eli nostettava kypärä niin voi olla että siihen tuuli ottaa vähän enemmän kuin umpikypärään.

6.8.2013 21:57

Voisiko joku linkata sivun mistä saisi sellaisia käsisuojia joissa on semmonen metalli suoja?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
tuollaiset siis :D

6.8.2013 23:56

Jos pelkkiä metallisuojia haluat niin halvaksi tulis ostaa bilteman käsisuojat missä ne on ja silpoa siitä muovit pois ympäriltä ;)

7.8.2013 16:42

Muistaakseni käyttäjä AceFin teki noin. Jotain 70-80 dollaria taisi maksaa tuollaiset ebayssa kun keväällä katselin, en vaan saa nimeä nyt mieleen millään. Joku Trail tais olla merkkinä.

7.8.2013 16:46

Mistä 2kpl jarrupääsylinterireitä? Eli tarkoitus tehdä käsitakajarru frecciaan, ja päivittää samalla puolikuntoinen etujarrun pääsylinteri. Maguralla ja brembolla on tietty jotain, mutta hinnat on aika kovia. Tekeekö ebayn kiinalaisilla mitään? Ooracingilla on jotain?

7.8.2013 17:58

Kolmetoista kirjoitti:Muistaakseni käyttäjä AceFin teki noin. Jotain 70-80 dollaria taisi maksaa tuollaiset ebayssa kun keväällä katselin, en vaan saa nimeä nyt mieleen millään. Joku Trail tais olla merkkinä.

Joo minä minä irrotin Biltsun käsisuojista muovit. Ei onnistu ilman dremeliä, koska se muovi on niin kovaa. Kyllä niistä ihan ok tuli, mutta myin vähän myöhemmin kaverille.

E: Selailin ebayta ja löyty parit ihan hyvännäköset karjaraudat, muuten vois tilata alemmat, mutta ei postita kuin Englantiin...:

http://www.ebay.co.uk/itm/7-8-Hand-Brus ... 3a7b95ace9

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... TQ:GB:1123

7.8.2013 20:12

Kato löytyykö Mitään rahtarifirmaa mikä toimittaa tavaraa englannista suomeen. Pikasella googlauksella en löytänyt, mutta USA:sta ainenkin löytyi: http://usarahti.nettisivu.org/?gclid=CI ... cAodfnIAyQ

7.8.2013 20:20

Tuli itsellä tuo sama jo aikaisemmin mieleen, kun tiesin että Amerikasta Suomeen tuollainen palvelu onnistuu. Englannista en löytänyt minäkään vastaavaa, eikä myyjä suostunut millään lähettämään niitä UK:n ulkopuolelle. Pitäkööt tunkkinsa.

7.8.2013 23:37

Laitas ny vielä kuvaa niistä sun omista, muistaakseni laitoit silloin tännekkin kuvan niistä ja aika hyvät tuli :)

7.8.2013 23:44

Tässä. Näköjään en ole ottanut yhtäkään kuvaa kun ne ovat olleet pyörässä, tosin samannäkösethän ne on kuin kaikki muutkin karjikset.
Kuva

8.8.2013 13:42

Mikä voisi olla vikana kun nyt 2 kertaa ajon aikana yllättäen kuulunut jokin kilahdus sylinteristä ja pyörä sammunut. Aivan kuin leipoisi, mutta käyntiin lähtee silti.
Ensimmäisellä kerralla tulpanhattu oli mennyt paskaksi niin laitoin sen piikkiin.
Nyt huomasin että kannentiiviste vuotaa hieman, mutta tulpan mukaan ollut silti rikas seos eli ilmaa tuskin sielä vetänyt. Lämmöt myös pysynyt kurissa.

edit: Jaa-a. Tuossa menin katteleen nyt ja eihän siinä menny ku minuutti löytää vika.. Öljypumpulle menevä vaijeri jumittunut eli ei saanut öljyä..
Hyvin silti käy ja muuten mutta kannattaakos silti mäntä vaihtaa?

8.8.2013 21:35

Eilen kävi pikku tapaturma ja tuloksena nilkka paskana, ruhjeita ja paskaa kaikkialla vartaloa ja kepit 5 viikkoa..

Espoon Merituulentietä (jos kukaan on espoosta) siinä Martinsillan lähellä, näin kaukaa skootterin joka ajoi tien vasemmassa reunassa (siinä kohdallahan ne kuuluu kevyen liikenteenväylälle, eli ihan väärässä paikassa muutenkin). Ajattelin "no tää kaveri varmaan kääntyy tossa risteyksessä vasemmalle tai jotain", jotenka kiihdytin about 65 kmh asti, ja lähdin menemään oikealta koska se vaikutti loogiselta sen sijaan että hidastaisin siihen 30kmh ja katotaan sitten, että mihis tää kaveri aikoo mennä. No kun on toi giannelli kokoputkisto niin kyllähän pärinät kuuluu aika kauas, kaveri vilkas taakse ja näki mun tulevan. Olin about sen vieressä nii hän päätti siirtyä tien oikeaan reunaan, ja siitä sitten työns mut kävelytiehen päin ja sit tuli lentoa.. 5-10m lensin ilmassa ja laskeuduin kyljelleni.

Ei ollu muuta ku kypärä ja upouudet alpinestarsin ajohanskat, huppari ja shortsit.. +25 ja 2km päähän kaverille oli matka.. "Ei siinä mitää käy, joka iltahan mä ton matkan ajan". Tuloksena verta kaikkialla, pyörä yllättävän hyvässä kunnossa (liu'uin sen alla kokomatkan niin se ei koskaan kunnolla kolahtanut). Se skootterilla ajanut heppu oli just saanut kortin samana päivänä, selvis säikähdyksellä onneks.

Poliisit tuli paikalle, ambulanssi ja palo-auto. Otti kaikki tiedot sun muut, kirjotti mulle sakot oikealta ohittamisesta ja sen verran rentoja oli todistajat ja poliisit että ei kukaan puhunut ylinopeudesta :) Mutta joo tarina loppuu tähän ja varsinainen kysymys:

Sain sakot harkkalupien kanssa, eli lähteekö harkkaluvat? Poliisi ei vienyt mitään harkkalupa-lappuja taikka kolmiota vaikka kaikki olikin hänellä kädessä tunnin tai kaks. Ja joo, pitäkää ne ajokamat päällä hei. Vähintään ajotakki ja kengät, mun lenkkarit on ihan riekaleina ja jalassa reikä :(

8.8.2013 22:46

Luulis niitten ilmottavan jos harkkaluvat lähtee. Tuossa tilanteessa olisin itse mielummin hidastanut vaikka siihen 30kmh vauhtiin. Onneksi ei kuitenkaan käyny pahemmin! Itelläni ei ole yleensä mitään muuta päällä kuin perus farkut ja t-paita tai sitten huppari. Pitäis ehkä hommata kunnon ajotakki.