Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

22.11.2012 17:03

Minkä hintanen remontti tollanen alakertaremppa on Husseen tai Apriliaan? :D

22.11.2012 17:23

Riippuu pitkälti liikkeestä. Jos jälleenmyyjän huoltoon viet niin se on sama ostaa uus motti siihen tehtaalta. Jos itse irroitat moottorin, ostat osat siihen ja viet tavalliseen korjaamoon, on se yleensä 400-700€. Jos itse teet niin osien mukaan hinta, kunnon remontin osat maksaa varmasti jo sen 500€, varmasti jopa enemmän. Laakerithan sinne alas ei paljoa maksa, mutta hintaa tuleekin sitten kammelle ja pytty-mäntä satsille reilusti. Itelle laakeri, stefa, muovirattaat, tiivisteet ym makso vähä reilu parisataa.

22.11.2012 17:25

Tuossa hussessa kun on paritonnia sitten vaihdettu mäntä nii ei tarvis periaatteessa rempata muutaku laakerit ym. hilppeet.. Mutta kun vaan ei osaa päättää oisko se apikka vai husse :D

22.11.2012 17:51

No miten olis vaikka tämä? Vähän halvempi ja siistin näkönen tuokin.

Tai sitten tämä, hintaa ei lue mutta saattaahan olla että lähtis halvallakin.

Itse valitsisin myös varmaan mielummin aprilian, taitaa olla vähän enemmän tehoja ja vähän luotettavampia. Huoltovälit samat.

Sulla näyttäs mopodetsi olleen, eikö kevariks käy DT? Hyvän detsin saa halvalla ;)

22.11.2012 18:04

Eipä enään mitään :roll:
Viimeksi muokannut Kolmetoista päivämäärä 22.11.2012 20:33, muokattu yhteensä 1 kerran

22.11.2012 18:15

Ei helvetti Kolmetoista, etkö oikeesti tajua miten kusipäistä hommaa on pyörittää mittarista kilsoja pois? Sellasen mopon kun ostaa ja luulee, että huolettomia kilsoja edessä ja se paukahtaakin ekan 5 tkm aikana, niin kyllä vituttaa.

22.11.2012 18:20

...
Viimeksi muokannut Kolmetoista päivämäärä 22.11.2012 20:31, muokattu yhteensä 1 kerran

22.11.2012 18:40

Melko itsekästä touhua sanon minä. Mieti miltä itsestäs tuntuis ostaa pärrä, tai varsinkin auto jolla ajettu helvetisti enemmän mitä mittari antaa tietää.

edit. vahinko lainaus
Viimeksi muokannut Clutch päivämäärä 22.11.2012 19:00, muokattu yhteensä 1 kerran

22.11.2012 18:51

Miksi pyöritit mittarista kilsoja pois jos kuitenkin siskosi ajaa sillä, oleko tyhmä vai ihan idiootti? :roll:

22.11.2012 19:02

Kolmetoista kirjoitti:Sisko saa kortin 2014 eli Derbi tulee olemaan aika kauan vielä meillä. Ei oo tarkotus tuota myydä vielä moneen vuoteen ja 5 vuoden päästä tuosta ei saa mitään. Tietenkin voin ottaa mittarin pois kokonaan. Jatketaan YV:llä jos jää hampaankoloon jotain.

Iso miinus :nolo: ... http://www.youtube.com/watch?v=yytbDZrw ... re=related

22.11.2012 19:47

Toi mittarien pyöritteleminen ei oo mun mielestä yhtään järkevää hommaa :roll: Ja kannattikohan asiasta tulla kertomaan tänne?

22.11.2012 20:23

On siinä kanssa kaupankäyntiä voi herranjumala, toivottavasti et ikinä ryhdy yrittäjäksi. Minkäs sille voi jos kilometrejä tulee, ei auta kuin ostaa uudehko alakerta ja vaihtaa rungon kulutusosat. Mh:llani on noin 30 000km takana, ostaessani vaihdoin melkein kaiken. Alkuperäisiä ovat runko, vanteet ja osa katteista.

Eiköhän tuosta joku henkilö sinut kolmetoista leimaa epäluotettaviin kaupantekijöihin mototin sisällä.

Pahoittelen topikin aiheesta poistumisesta. Jatkakaa.

22.11.2012 22:00

Kuinkas nuo MäXän ja SäXän huoltovälit eroaa? Mulle tarjottiin WRstä SX:ää vaihdossa tuossa syksyllä, hyvännäkönen pyörä ja hinta oli kyllä kohdallaan, jotenki ei vaan napannu silloin. Paljonko tehoja vrt. HVA SM?

22.11.2012 22:06

Mäxässä ja Säxässä on samat huoltovälit. Aprilia ja Husse on tehoiltaan aika samantasoiset.

22.11.2012 23:11

Tehoa on suunnilleen samanverran, mutta hussen kone on väännökkäämpi, kun taas apikassa vähän terävämpi piikki. Huhujen mukaan apikassa olis jopa hepokatti tai pari enemmän.. Mutta mitä kaverin kanssa viivoja vedettiin viime kesänä(itellä oli siis mx), niin tasoissa niillä mennään.