Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Pienet kysymykset

26.7.2013 23:01

Onko ilmajäähynelarilla hyvä aloittaa keuliminen? Onko näissä tehoa tarpeeksi ja tarvitseeko tehdä muutoksia öljyjärjestelmään? Kauaahan ei kestä nykiä, että ei ala keittään.

Re: Pienet kysymykset

26.7.2013 23:18

Eihän ilmajäähy voi keittää :lol:
Jooh, kyllä niillä voi ihan hyvin keulia, mankeilla ja kaikilla missä on kaks pyörää keulitaan, oli ilmajäähy tai ei. Ja nostotyyli on se ratkaisevin, ei se teho. Mutta kyllä se piikkinen nostaa kun mopot nostaa, harjoittelua vaan..

Re: Pienet kysymykset

27.7.2013 0:22

Kyllä niillä voi keulia.. Itekkin voisin alottaa keulimisen, mutta ei riitä pokka :nolo:

Re: Pienet kysymykset

27.7.2013 17:00

Millä nimellä keulimisrauta on englanninkielessä?

Re: Pienet kysymykset

27.7.2013 18:08

Wheelie bar

Re: Pienet kysymykset

29.7.2013 23:19

Milläs lähtis irrottelemaan/poraamaan irti pyöristyneitä ruuveja kaasarin kohokammion pohjan kiinnikkeistä :D?

Re: Pienet kysymykset

30.7.2013 1:45

osaako kukaan sanoa mitkä on venttiilivälykset näissä nestejäähy nelareissa yammun koneilla? :s

Re: Pienet kysymykset

30.7.2013 20:39

Kannattaa vilkasta tietopankkia, sieltä löytyi imu 0.08-0.12mm ja pako 0.12-0.14mm. Noiden toleranssien puoliväliin kun laittaa niin hyvä tulee.

EDIT: siis ilmajäähy-yammu.
Viimeksi muokannut AceFin päivämäärä 30.7.2013 23:34, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Pienet kysymykset

30.7.2013 23:26

Mistä artikkelista löysit nuo? Eikös meinaa nestejäähy kone tuossa Betassa ole sama kuin Yamaha WR:ssä? Kuitenkin WR:n artikkelissä lukee venttiilien välyksiksi imu 0,10mm ja pako 0,2mm?

Re: Pienet kysymykset

30.7.2013 23:33

Katos vaan, luurilla kun laitoin niin luulin automaattisesti ilmajäähykoneesta, kun joku oli jo aiemmin siitä eri topikissa kysynyt saamatta vastausta.

Re: Pienet kysymykset

30.7.2013 23:45

Itelle kävi kans noin, Allrightin sivultahan ne olis löytyny :D

Re: Pienet kysymykset

31.7.2013 0:07

Moro ! Mikähän mahtaa olla kun kierrokset kokoajan korkealla ? Kyseessä siis piikkinen polini. Vakiokaasutin on, ilmanputsari vain vaihdettu. Imuvuotoa ei ole, se on tarkistettu ja luistin ei ole jumissa.

Re: Pienet kysymykset

31.7.2013 3:12

Miten korkealla ne kierrokset on?

Re: Pienet kysymykset

31.7.2013 14:50

Miten saikaan bensatahrat pois rungosta ja tankinkorkin vierestä? Kokeiltu eri vahoilla (mustaa, autoglym ym.). Onko mitään hiovaa vahaa millä lähtisi?

Re: Pienet kysymykset

31.7.2013 17:40

Junnujee kirjoitti:Moro ! Mikähän mahtaa olla kun kierrokset kokoajan korkealla ? Kyseessä siis piikkinen polini. Vakiokaasutin on, ilmanputsari vain vaihdettu. Imuvuotoa ei ole, se on tarkistettu ja luistin ei ole jumissa.

Vaikkei LUISTI (ei luistin) olisi jumissa, niin onko kaasuvaijeri tiukassa paikassa? Laskeutuuko luisti täysin alas? Onko kaasuvaijeri hyvin kaasarin korkin hahlossa? Onko säätövara pielessä? Tyhjäkäyntiruuvi ja tyhjäkäynnin seosruuvi kaasarissa, oletko kääntänyt putsarin vaihdon jälkeen?

Sen jälkeen, kun luistin liike on varmistettu, tyhjäkäynnin säätö: käännä seosruuvia niin, että kierrokset nousee korkeimmimmalle, sitten lasketaan tyhjäkäyntiruuvista kierrokset oikealle nopeudelle.

Tarkista vielä kerran imuvuodon mahdollisuus, mopo käyntiin, bräkleniä kaasarin ja imukaulan sekä imukaulan ja kannen liitoksiin. Jos kierrokset nousevat, tiivisteessä vika/vinoon kiristetty/vino laippa.