Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
21.11.2012 14:22
Samalla tavalla ne siellä mettässä menee, ellei nyt ole joku pro enskakuski. Mutta katupyörä paljon halvempi pitää. Mutta tosiaan jos rahaa on niin ehottomasti kisavehettä jalkojen väliin
21.11.2012 14:36
Jeps, eli isokuvioiset renkaatkin käy asfaltilla, ettei tarvi pelätä pidon lähtöä? Kuinka nopeesti ne kuluu, kun kuitenkin kouluunkin matkaa yht 20km/päivä? Kisalaitos olisi kyllä jo jotain, ktm tai kawasaki houkuttais, mut keväällä ois jo loppunu rahat mäntien sun muun takia. Hussen talliin taidan vilkuilla, vaikka merkki sinänsä ei houkuta, vaihtoehtoja on paljon.
21.11.2012 15:02
Kannattaa miettiä myös dt:tä, hieman pitemmät huoltovälit kuin hussessa mutta suunnilleen yhtä pirtee kuitenkin. Kyllä ne nappulat kuluu melko nopeesti, jos on ns. crossinappulalla. Kannattaa ostaa esim. isompii matkaenduroihin tarkoitetut kumit(michelin t63, metzeler karoo 2 jne). Suht karkee kuvio jolla pääsee mettässäki, mutta kestää myös kadulla hyvin. Voin suositella detsiä, sillä niissä tuntuu olevan aika vähän vikoja, penkki on mukava ja tosiaan mäntä 15-20tkm välein ja alakerta 40-50tkm välein. Hussessa vastaavasti mäntä 10tkm välein, alakerta 25-30tkm välein. Hussessa tosin parempi jousitus ja jarrut, mutta niissä tuntuu olevan myöskin paljon vikoja eikä koneet oikeen kestä. Ite tuli tuo todettua kantapään kautta(kone toista kertaa auki tänä kesänä). Mutta ei hussekaan toki huono peli ole, jos sattuu toimiva yksilö kohalle
21.11.2012 15:22
Mulla on nuo Karoo 2:set kestäneet ihan uskomattoman hyvin. 6500km ajettu samoilla nappuloilla ja vielä menee. Takanen alkaa pikkuhiljaa uupua, mutta kyllä siinäkin vielä pintaa on. Taas karkeammalla kuviolla olevan renkaat on jo parin tonnin jälkeen aivan loppu, eikä asfaltilla ole tietty pitoakaan samalla tavalla.
21.11.2012 15:36
Mutta kyllä niillä karkeillakin kumeilla kadulla pärjää, ei ne alta luista kuitenkaan. Itselle tulossa taakse ens kaudeksi kyntökumi ja eteen jonku matkaenskan kumes. Edessä jos on karkee rossikumi niin tuppaa täristään hampaat suusta
21.11.2012 17:40
Bilteman enskat vaa alle, kuluu loppuun asfaltilla helvetin nopeesti eivätkä maksa paljoa
Kaverin enska-kotarilla ajoin oman smoto-yamahan jälkeen niin kyllä tuntu höpöltä.. Tuntuu että täryyttää ja vetelee mutta kaikkeen tottuu
Kyllä sitä itellekkin on enskakumeja himottanu ku noilla smotoilla on nii huono rällästää, sitäkin vähää mitä näillä tehoilla rällätään..
21.11.2012 19:55
Tosta dt:stä, en tykkää sen ulkonäöstä, mutta pyörät on tehty muokattaviksi! Oon saanut kuvan ettei jarrut oo parhaimmistoa. Nouseeko takarengas lainkaan vai pääseekö heti muokkaamaan? Mitä huippuja saa tt:nä? Onko bensamittaria? Kiihtyvyys on millainen? Pysyy autojen tahdissa?
21.11.2012 20:01
Kyllä tolla perus autot jättää jelposti, vajaa 140 menee itellä. Ei oo bensamittaria, mutta eipä taida muissakaan enskoissa olla. Etujarru on tosiaan aika surkee, mutta kyllä sillä endoo varmaan pystyy vetään jos osaa.
E: ja kiihtyvyys samaa luokkaa hussen kanssa, omista pyöristä dt tuntuu pirteemmältä.
21.11.2012 20:09
Korjataan vielä että DT-X:ssä on kaksimäntäinen Brembo ja ISO levy, oisko sama satula kun Hussessa, kyllä pysähtyy.
21.11.2012 20:34
kiitos! Tulipa uusi vaihtoehto, ei kai se dt nii huono ookkaa.
21.11.2012 22:04
DT:n mä hommaisin jos johonkin tuon omani vaihtaisin. Kaverin omalla oon jonkinverran päästelly ja kyllä tuntui pirun hyvältä, enskamalli Gianellin putkella. Nuo huoltovälit on aika pirusti pitemmät kuin Hussessa ja muissa kilpailijoissa.
21.11.2012 23:06
Ja detsin ulkonäön saa helposti paremmaksi, omasta mielestä tuo mun detsi näyttää jo ihan käypäseltä kotarin enskaloksulla, sirommalla maskilla ja litteemmällä takavalolla
22.11.2012 16:24
Kevarisuunnitelmille on jo hieman tullut suuntaa, eli hakusessa olisi kakstahti.
Kisapiikkiä en halua mutta mikä ois noista katulaiskoista "paras" jos haluaa tehoa ja sellasen pyörän mitä ei tarvi kokoaikaa olla huoltamassa.
Tällähetkellä kiikarissa on päälimmäisenä Aprilia MX:ät ja Hussen SM:ät.
Missä kilsoissa pitää alkaa husseen tekemään isompaa koneremppaa noin suurinpiirtein?
http://www.nettimoto.com/husqvarna/sm/1410645http://www.nettimoto.com/aprilia/mx/1412846http://www.nettimoto.com/aprilia/mx/1418424Olisiko noista mikään järkevä ostos? Budjetti pyörii siinä kolmen tonnin nurkilla
22.11.2012 16:30
Mäxä näyttää kyllä pirun hyvältä omaan silmään, ehkä hienoin smoto piikki
Eiköhän nuo huollot ole mäxässä ja hussessa kutakuinkin samoihin aikoihin. Missäs sitä iso remppaa nyt noihin tehtiinkään, oliko jotain 20-25tkm?
22.11.2012 16:44
Jep, 25tkm paikkeilla olis hyvä alakertaa avata. Hussesta löytyy enemmän huonoja yksilöitä kuin apikasta ja oman kokemuksen perusteella apikan kone kestävämpi. Hussessa pa-säädin parempi.