Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
22.7.2013 3:49
Autoista on tullu vedettyä sillä mustia muovipuskureja (kuten Mk2 Golfin omat) ja tosi hyvin on toiminut eli taitaa palauttaa tumman sävyn haalistuneeseen mustaan muoviin aika hyvin. Öljyjen tms lian puhdistamiseen en oo koskaan kokeillu, pitääpä huomenna koittaa
22.7.2013 13:21
Kai toi silikooni tosta silti pois lähtee jos vaikka 20min jynssää pesusienellä vedellä ja tarvittaessa autoshampoolla? Vai liukeneeko se silikoni tohon muoviin?
23.7.2013 13:16
Tuli pientä mutkaa matkaan piikki DT:n kytkimen kasauksessa. Kytkimeenhän kuuluu seitsemän (7) levyä, joista 6 levyä on täysin samanlaisia ja yksi levy on halkaisijaltaan hieman isompi ja levy pintaa hieman vähemmän & ko. levyyn kuuluu sellainen ohut rengas jolle on oma ura siinä levyssä. Joten kysymys kuuluu, tuleeko tämä erilainen levy laittaa paikalleen ensimmäisenä, vaiko viimeisenä? Vai mahtaako sillä olla väliä? Samoin välilevyt (6kpl), onko niillä tiettyä asentoa (levyt eivät siis ole täysin pyöreitä ulkokehältään kuten vaikka PV:ssä, vaan levyjen ulkokehässä on jokaisessa sellainen "kieli" tai mikä ikinä onkaan
" . Jos joku viisas saa tästä tekstistä selkoa, niin olisi hieno homma jos tähän probleemaan saisi apua
25.7.2013 15:36
Olisiko ilmajäähy nelariin hyödyllinen kampe tuollainen flekti pytyn eteen? Meinaan, että tämmösinä +31'C varjossa päivinä meinaa tuo kone käydä vähän lämpimänä. Napista saisi on/off. Onko tuossa sitten varjopuolena se, että kun flektiä ei tarvitsisi niin se on ilmavirran tiellä ja näin ollen kone alkaisi käymään lämpimänä? En usko, että vaikuttaisi paljoa.
25.7.2013 16:00
mitä tuo re85 bensa oikein on? on niin helkutin halpaa niin pakko kysyä että voiko tuota bensaa käyttää näihin nestejäähy nelareihin missä tuo kone mikä on yamahassa hussessa jne?
25.7.2013 16:45
Aplaja kirjoitti:Olisiko ilmajäähy nelariin hyödyllinen kampe tuollainen flekti pytyn eteen? Meinaan, että tämmösinä +31'C varjossa päivinä meinaa tuo kone käydä vähän lämpimänä. Napista saisi on/off. Onko tuossa sitten varjopuolena se, että kun flektiä ei tarvitsisi niin se on ilmavirran tiellä ja näin ollen kone alkaisi käymään lämpimänä? En usko, että vaikuttaisi paljoa.
Laita mieluummin pieni öljynjäähdytin, esim. moposportilta löytyy ihan laadukkaita alta satasella
25.7.2013 16:48
lusikka6000 kirjoitti:mitä tuo re85 bensa oikein on? on niin helkutin halpaa niin pakko kysyä että voiko tuota bensaa käyttää näihin nestejäähy nelareihin missä tuo kone mikä on yamahassa hussessa jne?
Älä ikinä semmosia mee tunkee! Niin matalaoktaanista että saat lekalla hakata mäntää pytystä konerikon jälkeen! Itse en laittaisi edes tuota 95E10, aina 98 tai 99 ku mahollista (:
25.7.2013 18:07
Juu ei pidä käyttää, mutta kyse ei ole oktaaniluvusta, vaan etanolin määrästä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/E85_%28polttoaine%29E: Tai no jaa... mopopuolelta löytyy näköjään
juttua aiheesta, jos enemmän kiinnostaa. Ite en ehkä kuitenkaan käyttäis.
25.7.2013 19:50
j|m| kirjoitti:Älä ikinä semmosia mee tunkee! Niin matalaoktaanista että saat lekalla hakata mäntää pytystä konerikon jälkeen! Itse en laittaisi edes tuota 95E10, aina 98 tai 99 ku mahollista (:
Niin miten oli?
Oktaanilukuhan tuolla re85 litkulla on 106 ja senpä takia virihemmot autoissaan sitä suosii.
25.7.2013 20:29
Jos mennään harkkaluvilla, tehdäänkö kässäkoe autokoulun pyörällä, vai omalla? Uskoisin että Cebbo ei niin hyvin taitu pujoteeluun kuin autokoulun WR.
25.7.2013 20:41
Tehdään autokoulussa.
25.7.2013 21:01
Prätkä jätkä kirjoitti:j|m| kirjoitti:Älä ikinä semmosia mee tunkee! Niin matalaoktaanista että saat lekalla hakata mäntää pytystä konerikon jälkeen! Itse en laittaisi edes tuota 95E10, aina 98 tai 99 ku mahollista (:
Niin miten oli?
Oktaanilukuhan tuolla re85 litkulla on 106 ja senpä takia virihemmot autoissaan sitä suosii.
Ainakin moneen Saabbiin on asennettu noita RE85 muutossarjoja, en kyllä ite menis suoraan tankkiin lyömään.
25.7.2013 21:21
Ei sitä tietenkään suoraan kannata laittaakaan jollei tiedä mitä tekee, mutta toimimattomuus ei johdu alhaisesta oktaaniluvusta.
Toimimattomuuden syy on siinä, että etanolia pitää syöttää koneeseen bensaa enemmän jotta seos-suhde pysyy oikeana eikä kone käy laihalla (puhtaan bensan optimaali seos-suhde eli AFR on 14,7, 95E10 14,2 ja RE85 9.8 )
Ja mitä saabbiin tulee niin, niihinhän isketään muutossarja sen takia koska koneessa on nakutustunnistin ja etanolilla voidaan lisätä sytytysennakkoa jolla saadaan lisää tehoa.
26.7.2013 18:35
Mistä johtuu että täyskaasulla kiihtyy surkeasti eikä pyörä jaksa vetää kovin korkealli (lyi 8k). Säätämällä saa kiihtyvyyttä paremmaksi täyskaasulle mutta ei sopivaksi. Voiko jostain syystä olla että pa säädin ei aukea ajossa? Paikalla kierrättäessä kyllä aukeaa. Putki juuri poltettu karstoista eli siitä ei johdu. Mäntä vaihdettu 500km sitten mutta ei vaikuttanut.
Ajon aikana ryyppyä lisätessä auttaa joskus kiihdytykseen, muttei silti kierrä 8k ylemmäs. Eli meno tökkää kesken piikin.
26.7.2013 22:07
Kröhöm, Saabeihin ei laiteta muutossarjoja vaan ihan oma/modattu/Stage-Biopower-ohjelma omaan moottorinohjausyksikköön.
Etanolia kuluu noin 40% enemmän oikeassa ilma/bensasuhteessa ja muutenkaan bensakaasarin neula, tyhjäkäynti- ja pääsuuttimet yms yms eivät ole oikeat etanolikäyttöä varten. Todellinen säästö "halvalla" etanolilla on noin 10 c/litra, ja jos lasketaan vielä kaasarin sun muun kustannukset, säästö ei ihan mopoiässä kuroudu umpeen.