Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
1.6.2010 23:43
pag kirjoitti:Eikä muuten varmasti tullu itellä minkäänlaista pyöräänmyyntiin miettettä vaikka kotareita oon testaillu.
Mopon jälkeen kyl ku mitoo testasin ni tuntu tykilt ja miton jälkee mäxää ni tykki taas.
mitenkäs se mäxä niin tykille miton jälkeen tuntu kun eikös mitossa ole vähintään samat tehot mitä mäksässä?vai oliko a1 mito
2.6.2010 9:56
hokkky kirjoitti:pag kirjoitti:Eikä muuten varmasti tullu itellä minkäänlaista pyöräänmyyntiin miettettä vaikka kotareita oon testaillu.
Mopon jälkeen kyl ku mitoo testasin ni tuntu tykilt ja miton jälkee mäxää ni tykki taas.
mitenkäs se mäxä niin tykille miton jälkeen tuntu kun eikös mitossa ole vähintään samat tehot mitä mäksässä?vai oliko a1 mito
Kyllähä tommonen enduro tuntuu lähtevän paremmin, tai kiihtyy paremmin kun lyhyemmät välit ja tehoja suurinpiirtein samanverran jossei enemmänkin.
Kyykyissä taas pidemmät välit mutta kiihtyy hiukan huonommin mutta kulkee taas paljon paremmin. Ainakin itse olettaisin näin. En kyllä koskaan ole ajanut kyykky pyörillä.
2.6.2010 13:28
Ja pagilla taitaa mäxäs olla isompaa kaasaria,teharia ja tiuhat välitykset? Tuntuuhan se tykimmältä normaalin tt-miton jälkeen.
2.6.2010 13:38
Yzä kirjoitti:Ja pagilla taitaa mäxäs olla isompaa kaasaria,teharia ja tiuhat välitykset? Tuntuuhan se tykimmältä normaalin tt-miton jälkeen.
Näinhän se on. Kiihtyvyys vaan tuppaa antamaan sen tehon tunteen.
2.6.2010 14:14
Mito oli paska lahonnu pyörä jossa oli tehoja tallella ehkä 12hv (jälkeenpäin mietittynä ainakin pa säädin tais olla paskana ja muutenkin tukkonen), mäxä on penkitetty lähemmäs 30hv renkaalta. Mäxässä 34mm, läpät, arrow, rave2. Ei voi pyöriä millään tapaa verrata, ei taistele samassa sarjassa.
2.6.2010 15:15
No se selittääkin jo paljon jos mito ollut jotenkin paskana.
12.6.2010 22:51
Tänää ku käytii kattoo TT hussee arrowilla kyllähän se mukavasti lähti vakio detsin jälkee.
Crossipotal ei oo mukavaa ajaa +120km/h
12.6.2010 23:06
Yamaha Dt 50x -09 kirjoitti:Tänää ku käytii kattoo TT hussee arrowilla kyllähän se mukavasti lähti vakio detsin jälkee.
Crossipotal ei oo mukavaa ajaa +120km/h
No ei ollut kyl kiva vetää näsärillä edes 90km/h, perkele ku meni nostaa vähänkää kypärää ylöspäin niin hyvä ettei pää lähteny mukaan.
Eka kertaa piiki sarvis oli kyl mahtavaa.
14.6.2010 15:36
Oli sekyl vitun jees ku pääs rankasee ekat kerran DT:tä. Mut siinä vaan menee se vitun puoltuntia ku tehoon tottuu jo..
14.6.2010 16:12
Baw33 kirjoitti:Oli sekyl vitun jees ku pääs rankasee ekat kerran DT:tä. Mut siinä vaan menee se vitun puoltuntia ku tehoon tottuu jo..
vittuko mopossaki on liikaa tehoo joihinki mutkiin, "jee ajan suoralla ja kiihdyttelen ja on hauskaa!" .. aja siellä mutkissa se sama 100+ ni alkaa tehot taas jokski aikaa riittään
14.6.2010 16:14
Nelarikevarillakin jo riittää tehot ihan hyvin mutkapätkille yleensä, eihän se mutkasta lähtö mitään nopeata ole, mutta mutkaan tulo on ihan kivaa
14.6.2010 17:15
Yzä kirjoitti:Nelarikevarillakin jo riittää tehot ihan hyvin mutkapätkille yleensä, eihän se mutkasta lähtö mitään nopeata ole, mutta mutkaan tulo on ihan kivaa
Ja mikä parasta, voi luukuttaa konetta ihan surutta kun ei ole huolta siitä että mentäisiin liian kovaa ihan heti
15.6.2010 10:35
Nelarikuskilla pysyy korttiki taskussa helpommin
Kyllähän aikanaan mopoiässä A1 näsärikin tuntu lähtevän niiin että oksat pois, vauhti ku meni satasen yli niin meinas mopopojalla pärähtää hätäkakka housuun
16.6.2010 16:49
eipä se deeteellä ajo kovin erikoista ollu,paremmin jäi mieleen ekat ajot 50cc läppis sykeröllä pimeessä, tuntu että "voiko tää olla viiskymppinen, tää menee varmaa 80"
16.6.2010 20:43
Eka kerta kilvellisellä piikillä oli puol tuntia inssin jälkeen, kerkesin 200 metriä ajaan, booas ja sammu risteykseen. Alko jo päässä kiehumaan, että kyllähän kaveri myi hyvän pyörän, mutta sitten pääs tajuumaan, että tässähän on bensahana ei derbissä sellasia hienouksia ollu.