Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
4.1.2016 13:39
Nää nyt ollu vaan omia kokemuksia, mut tietenki ku aletaa lyömään vastusta sekä tienpintaan, että moottoriin ni kuluuhan sitä..
17.1.2016 23:53
Moro!
Tässä piikin osto ajankohtasena ja tuli pari kyssää mieleen ja samalla yritän saada tietoa vähän näistä kisapiikin huolloista sun muista että tietäis onko nyt varaa sellasta hommata. Alku inffona 2-t pyörä ois hakusessa, varmaankin ktm taikka husq wr(tämä tällähetkellä etusijalla koska halvempi pärrä) koska tehoo tekee mieli
, harvoin jotain parinkymmenen kilsan matkoi mutta muuten matkat pyörii siinä alta kympin. Joka päivä kouluun keväällä kun kelit sallii just sen kymmenen kilsaa ja takasin ja sitte pakolliset rullailut kylillä:).
Kysymyksinä että paljonko on kilometreissä tollanen perus 60-80h männän vaihtoväli? Ja paljon mäntä näihin maksaa? Vai tarviiko katukäytössä edes vaihtaa noin usein?
Paljonko sitten tulis maksamaan alakerta remppa sillon 250h välein vaikka liikkeessä tehtynä, koska moponrempan takia en enää ite rupea tekemään:D ja kuinka usein tämä tulee ajankohtaiseksi? Kerran vuotee? Riippuu tietysti ajomäärästä mutta noin suurinpiirtein.
Bensankulutus varmaan jotain 6-15L satasella riippuu kaasukädestä?
Mitens noi sm husset joissa on wr:n sylinteri taikka pyttykoro ja kannen madallus, onko niissä jotain otettava huomioon ostaessa, kärsiikö sm:n koneen kestävyys wr:n sylkällä vai onko niissä samat alakerrat?
Paljonko ajettuja pyöriä kannattais kattoo, kilometreissä sekä tunneissa? Mites vuosimallit etenkii noissa wr husseissa, onko niillä väliä niinkuin sm husseissa?
25.1.2016 11:47
Nooh kerta täältä ei vastauksia saa kertokaas mistä vois saaha, nii ei tuu enää turhaa kirjoteltuu":)"
25.1.2016 13:27
Itellä oli katulaiska husse sm niin itellä tuli kaupunkipärräilyssä kesässä 100h/4000km.
Katukäytössä ite vaihtaisin männän 100h välein ja alkuperäinen kotarin mäntäsetti maksaa 160e.
Ite kun ostin kotarin niin siihen oli liikkeessä tehty 1400e remppa jossa vaihettiin kiertokanki, kaikki stefat, kaikki laakerit, mäntä, kaikki tiivisteet ja jottain muuta pientä koneesta, työt sisälty tuohon 1400e jotka oli suunnilleen tuo 400e ja osina käytettiin vain kotarin alkuperäisosia. Halvemmaksi tulisi kyllä kun itse tekisi ja käyttäisi tarvikeosia. Itse remppaisin alakerran 300h välein.
Kulutus riippuu kyllä ihan kaasukädestä. Eipä sm hussen kestävyys kärsi siitä vaikka olisi wr pytty mutta sitten ainakin joutuu huoltamaan samanlailla kuin kisapiikkiäkin. Sm ja wr taitaa olla samat alakerrat paitsi weeärrässä on lyhyemmät vaihteiston välitykset.
Eipä noilla tunneilla kauheesti väliä olla kunhan on huollettu säänöllisesti konetta ja alustaa.
25.1.2016 14:16
Okei, paljon kiitoksia kun kerroit kokemuksesi! Helpottaa paljon ku tietää vähä noista huoltoväleistä katukäytössä ja sillee.
8.5.2016 0:29
Ite oon aatellu kevarin hankkimista, mutta 4tahtia aattelin koska 2tahin huoltovälit ja kulutus ei houkuttele.
Onkos kellään täällä Honda CBR 125:tosta?
Onko hyvä?
Onko ollu ongelmia?
20.5.2016 9:37
Nonii elikkäs on ollu jo pidempään suunnitelmissa ostaa yamaha yzfr mutta nyt oon alkanu miettimään tollasta 201 jälkeen uudistettua honda cbr:ää. Molempien pyörien hyvät ja huonot puolet? Ja minkälaisilla kilometreillä olevan pyörän kehtaa vielä ostaa ku kaverin mukaan 30tkm kohalla pitäis yläkerta rempata ja aika moni on just siinä lähellä mitä oon kattonu
eli ~1500€ hintaraja mulla
20.5.2016 13:56
TM 13/2015 oli vertailu urheilullisista kevareista. Testi löytyy varmaan TM:n maksullisesta juttuarkistosta? Wikin KTM RC-jutussa on jonkinmoinen huitastu luettelo vaihtoehtoisista valinnoista, joista on osittain omat tietopankkijuttunsa: ehkä niiden avulla saat haarukoitua mikä olis fiksuin valinta pyöräks.
26.5.2016 14:52
Kellään kokemusta piikki Yamaha WR.stä talvella? Eli miten lähtee käyntii pakkasilla ja kuinka noin yleisesti ottaen toimii talvella etenkin se ruisku?
9.6.2016 23:04
Pitäs hommata kevari 190cm pitkälle kuskille. Oon katellut tota cbr koska on niin halpa. Niin minkälainen on ajaa jos on pitkä kuski. Ja onko mitään kokemuksia derbi gpr 125 4t.
10.6.2016 0:23
CBR on pitemmällekin jätkälle ihan hyvä ajaa, jonkin verran tullut ajeltua 2013vm pyörällä. Itse olen siis 189cm.
19.6.2016 22:19
Moro. Onko kannattavaa ostaa Cagiva Planet -98 30k ajettu 15k sitten täyskonerempattu. Toimiva ja kohtalaisen hyvä kuntoinen. Hintaa ois 200€ ja kilvet saa konttorilta hakemalla. Paljokohan tollasella ois arvoa viellä. Onko kellään tietoa paljon ois halvin vakuutus tommoseen? Ajattelin myydä eteepäi pienen laiton jälkee joten paljo tommosella oikeesti ois hintaa.
Nopeita vastauksii pleas!
-Juho
22.6.2016 9:13
mitä mieltä porukat olis mh rx 125:sesta? kiinnostais tietää paljon kulkee ja paljon kuluttaa? ja mikä on huoltoväli
11.7.2016 21:05
Mulla kans ois kevari hakusessa, ei siis aiempaa kokemusta edes mopoista yms. 2-tahdit tai kyykyt ei kelpaa faijalle. Kriteereinä helppo huolto, pieni bensan kulutus ja sellanen ulkonäkö, et kehtais muuallakin ku yksin metsässä ajaa.
Jos yhtään auttaa/vaikuttaa ni pituus ja paino 173/55. Ja käytettynä ollaan ostamassa
12.7.2016 19:15
Noilla kriteereillä suljetaan pois siis kaikki 2t ja aika paljon nelareitakin jos ei kyykkyjä.
Jos itse joutuisin kallistumaan nelari enska smoton niin valitsisin nelari Husqvarna smr125. Sopivan hintaisia. Kaasarikoneita joten ei tarvi ruiskulla ja sähköillä pelleillä. Ja ainakin omaan silmään ihan hyvän näkösiäkin. Ei kuluta paljoa ja luotettavalla minarellin koneella.
Muitakin vaihtoehtoja on tietysti hyvin
. Esim rieju marathon, yamaha wr125 (itse en ottaisi, sillä ruiskukoneella), ktm duke 125 jne.. nettimotoa selaamaan vaan
Jos nelari poksahtaa niin ei koskaan tule olemaan helppoa ja halpaa huoltoa.. Jos kestää niin selviää pesuilla, öljynvaihdoilla ja tankkauksella
. Kilahtaessa onkin kauhea työmaa edessä.
2t vaatii normiajossa enemmän huoltoa, mutta jos poksahtaa niin korjaus halvempaa ja yksinkertaisempaa.