Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
16.10.2012 14:25
Kaverien husseja auottu sitä tahtia...
Ja ihan järjestäen kun ei kestä.
16.10.2012 14:44
Minkäslaisia härveleitä noi piikkimankit on?
16.10.2012 14:47
Kuulemma ihan luotettavia, kun tekee perustemput mitä kinkeille yleinsäkkin, eli vaihtaa pultit kunnollisiin, vaihtaa sähköosia parempiin(ainakin tulppa ja hattu) ja vaihtelee öljyjä usein
16.10.2012 16:02
Lyhyellä matkalla, kaupunki/kyläpärräilyssä ja hiekkateillä hauska vehje, isoissa vauhdeissa aika lelu ja hutera. Bensaa vie about 3l/100km. Ite ajoin viime talven 125cc mopomankilla, jossa oli siis halpispakettikone, eikä pikkusähkövikaa suurempaa ongelmaa ilmennyt missään vaiheessa. Tähän mennessä tuo kemmumanki on aika pitkälti samanlainen ollut. Muutahan eroa mopomankin ja kemmumankin välillä ei taida olla kuin tekniikka ja teksti papereissa. Vakiotekniikalla kemmumanki on kuulemma aika nuhainen..
Tosiaan, itse olen tässä parin viikon sisään saanut 3 vanteiden pulttia katkaistua ihan rannevoimilla ja metalliosiin tehdyt kierteetkin on helppo laittaa pilalle (keskiöt, MG-kopan kiinnitys jne). Niitä saa varautua aina korjailemaan. Vakiotulpanhattu kannattaa vaihtaa ihan normisilikonihattuun niin pelittää sateellakin. Jos uutena ostaa niin itse en ajaisi metriäkään vakioöljyillä. Öljynvaihtovälit kannattaa pitää aika tiheänä (itellä rupesi jo about 800-1000km kohilla vaihteet kolisemaan aikanaan). Mulla on nyt 3. vaihde hajalla (ed. omistajan mukaan kolmas kerta, aiemmin mennyt takuuseen), mutta se ei ilmeisesti ole erityisen yleistä. Virtalukko on myös hajonnut niin nykyisessä kuin edellisessäkin mankissa, mutta uusihan ei paljoa maksa tai jos sähköistä jotain ymmärtää niin saa fiksailtuakin pienellä patentilla.
Kaikkeen jännään pikkuongelmaan saa aina varautua näiden kanssa, mutta jos ei ole ihan avuton niin saa aika luotettavan pelin "halvalla".
16.10.2012 17:59
Rajis- kirjoitti:Siinä voi olla rikki staattori, cdi tai puola tai sitten vaan joku mysteeri niinkun mulla
Ja jos meinaat sen ostaa, niin kerron jo valmiiks noitten osian hinnat uutena: staattori 552e, cdi 336e ja puola 50e
No ainakin kalliit osat on jos ei muuta
16.10.2012 18:03
Rajis- kirjoitti:Siinä voi olla rikki staattori, cdi tai puola tai sitten vaan joku mysteeri niinkun mulla
Ja jos meinaat sen ostaa, niin kerron jo valmiiks noitten osian hinnat uutena: staattori 552e, cdi 336e ja puola 50e
Mutta kannattaa sit muistaa että noita dt:itä ja muita samalla koneella olevia on tosi paljon osina myynnissä, että noita osia löytyy kyllä käytettynäkin toimivia
16.10.2012 18:42
No ei kyllä pahemmin ole näihin uudempiin käytettynä kun niitä on tehty vaan -04-07.. Eikä vissiin muut osat käy vanhempien kanssa ristiin kun puola(jos sekään)..
16.10.2012 20:01
Paljos tällänen katulaiska husse sm 2t kerää nopeutta? Entä 4t? Kumpaa suosittelisitte itse hankkimaan, 2 vai 4t ja sitte niitä perusteluita myös.
16.10.2012 20:14
2t vakiona n. 110 ja samoin 4t, 2t täystehosena n.130-140. Ja 2t jos haluut tehoa, mutta jaksat myös huoltaa sitä. 4t jos haluat pienen kulutuksen ja vähemmän huoltoa.
16.10.2012 20:34
2T jos lompsalla löytyy paksuutta ja on halu laihduttaa sitä rankasti pyörään. Jos ei niin 4T.
16.10.2012 20:45
Rajis- kirjoitti:No ei kyllä pahemmin ole näihin uudempiin käytettynä kun niitä on tehty vaan -04-07.. Eikä vissiin muut osat käy vanhempien kanssa ristiin kun puola(jos sekään)..
Enpäs tiennytkään että ovat sähköjä menneet muuttelemaan näissä uudemmissa malleissa. Mutta siltikin esim. purkuosat.netissä näyttäs olevan 5kpl näitä uudempia malleja osina myynnissä, joten kylläpä noitakin löytyy..
16.10.2012 22:13
Löytyy löytyy, mutta eipä niissäkään noita sähköosia ole jäljellä kun tuppaavat menemään heti
Nojoo, alkaa menemään ot:ksi joten lopetetaan se. Kuitenkin dt:n ostasin enemmin kuin hussen, kun ei nuo husset tunnu mitään kestävän
17.10.2012 11:14
Käyttäjästä paljon kiinni
9tkm käytännössä ongelmitta tt:nä, tulpan vaihoin huvin vuoks. ainii no kyllä kytkinvaijeri rispaantu 8tkm kohilla
17.10.2012 11:19
No itellä sattu paska säkä hussen kanssa, kun ostin käytetyn kampuran joka sitten kesti 400km
Ei se aina ole käyttäjän vika, mutta noita kaikennäkösiä maistereita tuntuu kyllä löytyvän hussen omistajista
17.10.2012 11:27
Mullakaa eii ollu hussessa 15tkm aikana mitään vikaa. Ihmettelen kyllä kun näitä lukeee että noin monella on ollu tosi paljon kaikenlaista vikaa.