Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
24.4.2015 1:09
Vanhat viestit:
viewtopic.php?f=12&t=83332Kaikenlainen oman pyörän mainostaminen on tässä viestiketjussa ehdottomasti kielletty!
27.4.2015 0:44
noniin eli kevari olisi tarkoitus hommata mutta mietin vielä että ktm vai husse? husselta ois wre/sm 08-> ja ktm exc 04 tai 05..kisapiikkiä kaipailen ja husse kuumottelis mut sit nää kaikki legendat husseista ja varsinkin sm:istä laskee vähä tota hussen kannalla olemista? mikä siit sm hussesta tekee nii "huonon"
? kotari olis 90h sitte kokonaa rempattu ammattilaisella ja yläkerta äskettäin. Hussesta alakerta rempattu osittain 0h sitte itse ja yläkerta 2000km sitten. KUMPI?
No jos lähetään siitä että bensankulutukselta sm husse ja kotari ei juuri eroa pikemminkin sm husse syö enemmän. Husset tosi vaikeita saada säätöihin verrattuna kotariin. Husseen jotkut varaosat tosi kalliita, ja kaikenlisäksi toimitus ajat voivat olla kuukausia
esimerkkinä omaan husseen joskus tarvisin kokonaan uuden kampiakselin 500e hintaan toimitus ajasta ei ollut tietoa kuukauden odotin ja hylkäsin koko homman ja peruin tilauksen. Kotariin olisin saanut kampiakselin suoraan hyllystä paikallisesta liikkestä 200-300eSitten hussen sähköosat mm. ecuboksin hajoaminen tuntuu olevan enemmänkin sääntö kuin poikkeus eikä ole halpa osa sekään.
Hussen kova ääninen räpätys tasakaasulla ajaessa on myös yksi asia mistä itse en pidä, lisäksi tosi herkkä menemään tukkoon vaikka olisikin säädöissä.
Kaasuttimen säädöt tuntuvat vaihtelevan kun lämpötila muuttuu pari astetta. Itsellä oli 35mm mikuni jonka pitäs toimia paremmin kuin orkkis kaasarin mutta silti ilmeni tämmöstä.
Kaverit kotareilla ajellu kesät talvet samoilla säädöillä ja aina toimii
27.4.2015 18:50
Ei ole aikaisempaa kokemusta kevareista ja apua kaipailisin ostossa.
- Hintaluokka: alle 4000 euroa
- Kestävä, "huoltovapaa" en tarvitse mitään yliampuvan tehokasta
- Enduro/smoto
- 2-/4-tahti, ei väliä
- Mielellään sellainen joka kestää vielä parin vuoden ajelut
- Jota myöskin kelpaa katsella
Miten on nuo rempat 2-tahti piikeissä, kovasti sanotaan että esim. männänvaihtoväli on pieni, paljonko vaikkapa ajotyyli siihen vaikuttaa?
27.4.2015 21:09
2-tahtisista ktm tai aito husse wr/ 4-t beta rr. 30kg kevyempi kuin muut.sama kone melkein kaikissa 4-t
27.4.2015 23:09
^^ Kestävää ja huoltovapaata jos etit niin Yammun DT on oiva valinta. Bensaakaan ei hirveämmin syö mutta lähtee kummiskin ihan mukavasti!
varaosat on näihin Suht. edullisia ja helposti saatavissa. +Käytettynä ja purkupyöriäkin löytää paljon! Hintabudjettiis mahtuu aivan loistavasti uudenmallin Dt, joka on myös ihan hyvä näköinenkin jos on vähän laiteltu!
28.4.2015 9:39
Eikös tuo Aprilia SX125 ole myöskin aika hyvä kilpailija DT:eelle. Vähän tehokkaampi kuin DT ja melkein yhtä huoltovapaa?
28.4.2015 19:20
Taitaa mennä aina niin, että mitä enemmän tehoa, sitä enemmän saa huoltaa.
Säxän kulutuksesta en osaa sanoa, mutta säädöissä oleva detsi vie n. 5l satasella, eli n. litran enemmän kuin ex nelari ja tehoa on kuitenkin melkeinpä tuplaten.
1.5.2015 0:40
Mitä hyviä ja huonoja puolia on Derbi drd 125 kevarissa? kuinka pitkään yhdellä koneella ajaa ennen ku tarvii rempata?
saako varaosia helposti?
soveltuuko offroadiin jos laittaa nappularenkaat?
1.5.2015 20:59
Kertokaahan nyt kokemuksia kotareista. Mietinnässä olisi vaihtaa sm husse kotariin kun nykynen husse ei mitään muuta teekkään kun hajoilee vaikka kuinka huoltaa ja lämmittää yms pitää hyvin.. Hussw suht uuskin viä. Mutta niin minkälaiset ylläpitokulut kotarissa on verrattuna sm husseen ja onko luotettavampi ja varmempi valinta? Ja sitten mullahan ei varaa olisi kuin noin 3.5k kotariin että onkohan sellanen kovin varma valinta
joutus siis ostaan noin 07-08 vm kotarin niin onko sellasta enään järkevä ostaa luotettavuuden ja jälleenmyynnin kannalta?
3.5.2015 22:57
Morjes!
Kevari-ikä tuloillaa kesällä ja pitäs pärrä saaha pihaan. Nelitahti pitäs olla. Onko kenelläkään kokemuksia tuosta Aprilia RS4-kyykystä, ja onko tehoiltaan minkälainen verrattuna esim. Yzf-r tai WR? Mitä edellisistä tai Rieju Marathon ja Husqvarna SMS mukaanluettuna suosittelette?
12.5.2015 16:15
Apikassahan on muistaakseni Piaggion valmistama täydet 11kw tuottava mylly joten tehoa irtoaa saman verran kuin Jammussa, Riejussa, nelarihusseissa ja oikeastaan melkein kaikissa tämän päivän nelitahtipeleissä käytettettävästä jamahan valmistamasta Minarelli wr:stä. Derbit, Apikat ja Mankit taitaa olla ainoita joista ei tuota konetta löydy?
Supermotoa itse suosittelen koska sillä kikkailu ja rälläily on paljon antoisampaa kuin kyykyllä
Toki riippuu mitä hakee, matka-ajossa olen tykännyt yzäristä. Husse on kaasarilla joten helppo ja edullinen säätää toisin kuin ruiskulla varustettu Wr. Riejussakin taitaa olla kaasari? Husse on myös parikymmentä kiloa kevyempi kuin Wr ja katteita saa edullisesti verrattuna Yamahan ryöstöhintoihin. Hussen penkki on käytännssä verhoiltu lankku mistä johtuen matka-ajon olen kuullut olevan hiukan ikävää. Rieju taitaa käyttää samaa runkoa mopoihin ja kevareihin
pitääkö paikkansa? ja ainakin omaan silmään Rieju näyttää turhan mopomaiselta.
12.5.2015 20:41
Olen ajatellu detsin vaihtamista nelariin, koska kesällä tulee pelkkää työmatka-ajoa 20km päivässä, niin ehdotelkaas nelareja, joilla viittii edes jotenkin ajaa 2-tahdin jälkeen..
Pitää olla suht edullinen ja tietysti mahdollisimman tehokas
(joten ei ilmajäähyä, jollei ole 250cc --> kone kiinni ) sekä hieno, jos noilla kriteereillä nyt mitään löytyy.. Enkä sitten halua joka päivä töitten jälkeen olla rassaamassa kun joku paikka pettää, eli ei mitään kinuskia.
Cebari vois olla yksi vaihtoehto muuten, mutta vähän turhan kapea omaan silmään..
13.5.2015 0:09
Mikäli rahaa löytyy niin kyllähän tuo 180cc wr ois varmaan lähellä
http://www.nettimoto.com/yamaha/wr/1850021 Yzärihän on myös aina luottopeli ja varsin komeakin
Eikä tarvi meisseli kädessä iltoja viettää.
13.5.2015 3:42
Itse en ostaisi vanhempaa ruiskuminarellia ellei kokoonpanoa tosiaankin ole säädetty powercommanderilla penkissä. Tuo WR näyttäisi olevan ihan kiva, tietysti kevyemmillä minarellikoneisilla (Husq, Rieju, Beta, Fantic, HM) mennään jo vakiona samaa vauhtia. Itse kallistuisin juurikin nuihin kevyempiin pyöriin, senverran kivempia käsiteltäviä verrattuna 140kg laivaan
14.5.2015 14:36
Muuten voisin kyllä tommosta 180cc:tä harkita, mutta taitaa olla liian kallis.. Tuskin suostuu päikseenkään vaihtamaan detsiin, vaikka kuinka laitettu olisi.
Ruiskuhan olisi plussaa muuten, mutta melko kallista laittaa jos ei pc:tä ole. Tietystihän siihen voisi megasquirtin asentaa lambdan yms. herkkujen kanssa, mutta se tuskin yhdessä viikonlopussa onnistuu, koska säätäminen vie aikaa.
Mielummin smoto, mutta katsotaan nyt.. Pyörän pitäisi olla sellanen, että sen saisi myytyä kesän jälkeen hyvään hintaan suht nopeasti, ilman että tarvitsee puoli vuotta odotella.